Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Urwane mocowanie czujnika ABS przy lewym przednim kole


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj wpadłem w dziurę i zapaliła mi się kontrolka abs+serwis. Wjechałem dzisiaj na kanał chcąc zobaczyć co tam się stało i zobaczyłem że czujnik abs przy lewym przednim kole dynda się swobodnie. Dowiedziałem się że nie da się tego niby zrobić nie wymieniając przy okazji łożyska bo to jest jako jedna całość, czy ktoś już to reanimował? jeżeli tak to jak? Zadzwoniłem dzisiaj do ASO i tam mi zaśpiewali za łożysko 350+250 za wymianę więc sporo...... Jakie w oryginale szły łożyska snr czy skf a może w ogóle co innego>? ??? ? Bo myślę kupić samemu łożysko i zlecić wymiane...

 

Dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisał zrozumiale...

Umnie ta blaszka przy łożysku jest pęknięta i czujnik wypadał z gniazda. Na szczęście dało się to przymocować i wymiana łożyska oddaliła się w czasie.

Spróbuj pokombinować. Może Tobie też się uda "naprawić" uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W łożysku jest tylko pierścień magnetyczny, nie jest on połączony mechanicznie z czujnikiem.

Ale czujnik ABS jest połączony mechanicznie z piastą łożyska. Kupując łożysko dostajemy w komplecie nową blaszkę. Taki zatrzask. Osobno podobno nie do kupienia. Takie info uzyskałem w sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie przy wymianie sworznia skorodowana blaszka rozpadła się, więc przymocowałem czujnik na dwóch trytytkach i działa bezbłędnie już ponad rok :-) Nie ma to jak polskie druciarstwo - prowizorka czasem najlepsza :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

U mnie to samo, od jakiegoś czasu wyskakiwała błąd ABS, a potem od razu błąd skrzyni biegów i skrzynka w tryb awaryjny. Komputerem odczytałem błędy i rozchodzi się o jeden głupi czujniczek przy prawym przednim kole. Zdjąłem koło, ujrzałem wiszący czujnik na kabelku i dziura w miejscu gdzie należało przymocować czujnik. Nawet go nie było jak tyrtkami uczepić. Co było robić, przyłożyłem czujnik tam gdzie powinien być i wycisnąłem dookoła silikon, i zabezpieczyłem, żeby się nie ruszał na czas schnięcia. Dla sprawdzenia podczas wysychania podpiąłem komputer, rozpędziłem koło i sprawdziłem odczyt z tego konkretnego czujnika - był dwa razy większy niż szybkość z licznika wiec moja prowizorka działa. Na razie schnie przez noc, zobaczymy jak długo wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

podbijam temat, ponieważ wydaje mi się, ze mam ten sam problem (Megane II ). 
Kontrolka ABS od czasu do czasu mi się świeciła, potem juz permanetnie cały czas. Przy zmianie opon na zimowe znalazłem wiszący kabelek i brak blachy....
Tak to wyglada:

 

image.thumb.png.033cbf1a7970ad80cab81ee8af07278f.png


Jakieś rady?

znalazłem coś takiego: 
https://www.eurofrance.pl/Mocowanie-Tylnego-Czujnika-ABS-Renault-Megane-2-Scenic-2

Ale nie wiem czy i kabla nie trzeba wymienić.

(załaczam poprawne do wglądu:)
image.thumb.png.9ddc6f6796d9d292ed7834407e351742.png

Edytowane przez xxlance
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, uszkodzoną masz tę blaszkę mocującą czujnik do której dałeś linka. Musisz zdjąć piastę i wymienić tę blaszkę. Co do kabla i czujnika to sprawdź najpierw wzrokowo po oczyszczeniu czy nie ma przetarć itp... Jak wzrokowo w porządku, to bym zamontował i zobaczył co pokaże system.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!