Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

grom91

Megane II phI Urwane mocowanie czujnika ABS przy lewym przednim kole

Recommended Posts

Witam, wczoraj wpadłem w dziurę i zapaliła mi się kontrolka abs+serwis. Wjechałem dzisiaj na kanał chcąc zobaczyć co tam się stało i zobaczyłem że czujnik abs przy lewym przednim kole dynda się swobodnie. Dowiedziałem się że nie da się tego niby zrobić nie wymieniając przy okazji łożyska bo to jest jako jedna całość, czy ktoś już to reanimował? jeżeli tak to jak? Zadzwoniłem dzisiaj do ASO i tam mi zaśpiewali za łożysko 350+250 za wymianę więc sporo...... Jakie w oryginale szły łożyska snr czy skf a może w ogóle co innego>? ??? ? Bo myślę kupić samemu łożysko i zlecić wymiane...

 

Dzięki za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrób dobre zdjęcie Twojego problemu bo ciężko coś zrozumieć, opisałeś jakby czujnik ABS się ułamał przy zwrotnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opisał zrozumiale...

Umnie ta blaszka przy łożysku jest pęknięta i czujnik wypadał z gniazda. Na szczęście dało się to przymocować i wymiana łożyska oddaliła się w czasie.

Spróbuj pokombinować. Może Tobie też się uda "naprawić" uszkodzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W łożysku jest tylko pierścień magnetyczny, nie jest on połączony mechanicznie z czujnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie dopatrzyłem że chodzi o MII/SII

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W łożysku jest tylko pierścień magnetyczny, nie jest on połączony mechanicznie z czujnikiem.

Ale czujnik ABS jest połączony mechanicznie z piastą łożyska. Kupując łożysko dostajemy w komplecie nową blaszkę. Taki zatrzask. Osobno podobno nie do kupienia. Takie info uzyskałem w sklepie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie czujnika znajdziesz na szrocie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy żądany element znajduje się na podanym rysunku?

 

thumb_hosting_zdjec_1436040295__12222.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ręki sobie nie dam uciąć, ale to będzie chyba 2 i 8.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2 - 8200306036 - 8zł

8 - 8200381147 - 20zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy wymianie sworznia skorodowana blaszka rozpadła się, więc przymocowałem czujnik na dwóch trytytkach i działa bezbłędnie już ponad rok :-) Nie ma to jak polskie druciarstwo - prowizorka czasem najlepsza :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo, od jakiegoś czasu wyskakiwała błąd ABS, a potem od razu błąd skrzyni biegów i skrzynka w tryb awaryjny. Komputerem odczytałem błędy i rozchodzi się o jeden głupi czujniczek przy prawym przednim kole. Zdjąłem koło, ujrzałem wiszący czujnik na kabelku i dziura w miejscu gdzie należało przymocować czujnik. Nawet go nie było jak tyrtkami uczepić. Co było robić, przyłożyłem czujnik tam gdzie powinien być i wycisnąłem dookoła silikon, i zabezpieczyłem, żeby się nie ruszał na czas schnięcia. Dla sprawdzenia podczas wysychania podpiąłem komputer, rozpędziłem koło i sprawdziłem odczyt z tego konkretnego czujnika - był dwa razy większy niż szybkość z licznika wiec moja prowizorka działa. Na razie schnie przez noc, zobaczymy jak długo wytrzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czasami wystarczy wyjąć czujnik i dogiąć tą blaszkę żeby zaskoczyła na wypustki na czujniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podbijam temat, ponieważ wydaje mi się, ze mam ten sam problem (Megane II ). 
Kontrolka ABS od czasu do czasu mi się świeciła, potem juz permanetnie cały czas. Przy zmianie opon na zimowe znalazłem wiszący kabelek i brak blachy....
Tak to wyglada:

 

image.thumb.png.033cbf1a7970ad80cab81ee8af07278f.png


Jakieś rady?

znalazłem coś takiego: 
https://www.eurofrance.pl/Mocowanie-Tylnego-Czujnika-ABS-Renault-Megane-2-Scenic-2

Ale nie wiem czy i kabla nie trzeba wymienić.

(załaczam poprawne do wglądu:)
image.thumb.png.9ddc6f6796d9d292ed7834407e351742.png

Edytowano przez xxlance

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, uszkodzoną masz tę blaszkę mocującą czujnik do której dałeś linka. Musisz zdjąć piastę i wymienić tę blaszkę. Co do kabla i czujnika to sprawdź najpierw wzrokowo po oczyszczeniu czy nie ma przetarć itp... Jak wzrokowo w porządku, to bym zamontował i zobaczył co pokaże system.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałem podziękować za pomoc ;)
@mireczek01 - tak jak napisałeś, zamówiłem na allegro "blaszkę" za 40zł z dostawą + wymiana z usnięciem błędu ABS (w Krakowie) - 80zł, 
Dziękuje jeszcze raz ! :-) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam doradzi mi ktoś co w tkim przypadku mam zrobić. Skorodowal mi ten uchyt co trzyma czujnik abs. Teraz czujnik swobodnie sobie dynda(lewy przod)

20180908_113046.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musisz wymienić pierścień który trzyma ten czujnik. Niestety wiąże się to z wymianą łożyska które się zniszczy podczas wyciągania. Samo łożysko kupisz z tym pierścieniem do ABS-u. Trochę roboty przy tym jest ponieważ trzeba zdjąć całą zwrotnicę koła i wprasować łożysko. Jeżeli potrzebujesz wersji ekonomicznej naprawy to możesz kupić używana zwrotnicę - są już za 20zł z przesyłką - i wymienić całą zwrotnicę mając nadzieję, że łożysko jeszcze trochę "polata".

Tutaj masz film jak wymienić pierścień z łożyskiem, tylko jest jeden błąd w 13 minucie. Pierścień nie zakłada się na końcu! Prawdopodobnie dlatego nagle scena się urywa i pokazuje już gotową zwrotnicę. Pewnie pogiął pierścień podczas wkładania i albo znowu wyciągał łożysko, albo prostował pierścień (dla potwierdzenia wypowiedź autora w którymś tam komentarzu na youtube). Pierścień zakłada się przed włożeniem łożyska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×