Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Urwane mocowanie czujnika ABS przy lewym przednim kole


Rekomendowane odpowiedzi

  • 9 miesięcy temu...

Musisz wymienić pierścień który trzyma ten czujnik. Niestety wiąże się to z wymianą łożyska które się zniszczy podczas wyciągania. Samo łożysko kupisz z tym pierścieniem do ABS-u. Trochę roboty przy tym jest ponieważ trzeba zdjąć całą zwrotnicę koła i wprasować łożysko. Jeżeli potrzebujesz wersji ekonomicznej naprawy to możesz kupić używana zwrotnicę - są już za 20zł z przesyłką - i wymienić całą zwrotnicę mając nadzieję, że łożysko jeszcze trochę "polata".

Tutaj masz film jak wymienić pierścień z łożyskiem, tylko jest jeden błąd w 13 minucie. Pierścień nie zakłada się na końcu! Prawdopodobnie dlatego nagle scena się urywa i pokazuje już gotową zwrotnicę. Pewnie pogiął pierścień podczas wkładania i albo znowu wyciągał łożysko, albo prostował pierścień (dla potwierdzenia wypowiedź autora w którymś tam komentarzu na youtube). Pierścień zakłada się przed włożeniem łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, widzę że jest tu też mowa o tylnej osi na której są nieszczęsne korodujące blaszki. Niestety w porównaniu do osi przedniej, nie ma nowych zamienników, a na szrotach życzą sobie nawet 160 zł za używaną! Niestety też mnie dopadł problem zwisającego kabelka oraz świecącej kontrolki ABS, dopiero w przyszłym roku zamierzam wymieniać kompletne tarcze, zaciski itd. więc opowiem wam jak chałupniczo poradziłem sobie z tym problemem. 


Czas pracy 1,5h, koszt, 15 zł, podstawowe narzędzia. Ten co potrafi zmienić koło, powinien sobie z tym poradzić. 
Ja użyłem Poxiliny, jest bardzo plastyczna i można z nią łatwo ustawić czujnik w odpowiednim położeniu. Można też użyć jakiegokolwiek innego kleju epoksydowego dwuskładnikowego.

Czyścimy sczotką drucianą oraz rozpuszczalnikiem element do którego przyklejamy poxiline oraz do niej oczyszczony czujnik. Należy pamiętać o tym by koniec czujnika był dokładnie ustawiony na koło magnesowe, w odległości ok. 0,5 cm. Odczekujemy chwilę do ztwardnienia, zakładamy koło i wybieramy się w krótką przejażdżkę. Kontrolka nie zgaśnie od razu po odpaleniu auta, tylko przy osiągnięciu prędkości ok 20km/h. Jeśli zgaśnie, wracamy, zdejmujemy koło ponownie i zabezpieczamy czujnik w koło resztą specyfiku. Tyle.

Wpadłem już w nie jedna dziurę i od "naprawy" minęło już ponad 2msc, 1000km przejechane, a czujnik dalej się trzyma jak diabeł sołtysa. 

Dziś przy okazji wyważania kół zrobiłem zdjęcia jak to wygląda.

IMG_20200509_154949.jpg

IMG_20200509_134755.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!