Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 Benzyna czy 1.9 Diesel?


Rushoffa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio polowałam na Megane II w wersji CC, lecz zmieniłam zdanie ponieważ żeby znalezc coś porządnego w tej wersji trzeba troszkę więcej wydać niż mam odłożone :(.

Tak więc po dłuższym przeglądaniu aut, mój wybór padł ponownie na Megane II! Tym razem w wersji hatchback! B) Mam na nie jakieś 11 tyś, myślę ze to akurat i dam radę coś za to kupić w miarę porządnego i nie psującego się, zauważyłam również ze Diesle są chyba ciut tańsze, ale nie jestem pewna :mellow:

Starałam się trochę przeglądać forum, szło mi to dosyć opornie a moje zdanie zmieniało sie z minuty na minuty, więc postanowiłam ze pomęczę was tutaj i może w końcu sie zdecyduje :unsure: :unsure:

<><><><><><><><><><><><><><>

Podobają mi się głownie wersje, 1.6 Benzyna i 1.9 Diesel. Więc proszę napiszcie mi kochani dlaczego ten lepszy a nie ten, dlaczego nie ten a tamten itd, to ma być moje pierwsze własne Autko! :rolleyes: Będzie głownie służyć codziennym dojazdom do pracy 10-12km w jedną stronę, na zakupy i do rodziny 15 km około raz w tyg.

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

Dodam ze bardzo przeraził mnie jeden temat tutaj na forum, dotyczący podpalających się megane II głównie w benzynie, jest o co sie bać? Z tematu wynika ze owszem coś jest z nimi nie tak, nie wiem czy tyczy się to również diesla.. :unsure:

<><><><><><><><><><><><><><>

Będę wdzięczna za każdą odpowiedz, udzielenie pomocy! :oops: ;) Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

 

Proponuję Koleżance zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takie dystanse i jako pierwsze auto, to jednak benzyna, a pisze to zaprzysiężony wielbiciel i użytkownik diesli.

Sam co prawda nie kręcę dłuższych tras ale moje auto nie jest moim pierwszym i nie pierwszy to diesel.

Do diesla że tak powiem trzeba dojrzeć, najpierw tłukąc się benzynkami. Potem przychodzi drugi okres zachwalania benzyny i psioczenia na diesla, którego się jeszcze nie miało, by w końcu kupić coś na ON i wtedy zmienia się pogląd na świat motoryzacji. (albo i nie, też znam takie przypadki) Do takich wniosków po latach fazy drugiej doszło wielu znajomych, którzy przesiedli się na diesla.

Warunek podstawowy, by nie ładować się w dogorywający egzemplarz za niewielkie pieniądze, bo to wypacza obraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój diesel wbrew panującej opinii, że jest to dla niego szkodliwe, przemierza codziennie około 12km do i 12km z pracy a za kierownicą siedzi moja żona. Czasami na galerie około 10km i to w dwie strony i czasem ciut dalej autostradą ale nie więcej niż 250km w dwie strony. Na wakacje też jeździ max 100km bo tyle mam na lotnisko.

Auto ma przejechane prawie 200.000 i jeździ dalej.

 

Wszyscy w około powtarzają jak to diesel meczy się na krótkich dystansach...

A niech się męczy, po to jest.

Służby komunalne wszystkie auta mają na ropę a jeżdżą tylko po mieście a i tak więcej stoją w korkach niż jeżdżą. Dzisiejsze nowe benzyny to przy bezpośrednim wtrysku, turbo doładowaniu itp. zastosowanych technologiach które były do tej pory powszechne tylko w ropniakach też są coraz bardziej skomplikowane i tak samo kosztowne przy naprawach co diesele. Opinie o tym, że diesel jest gorszym autem na krótkie dystanse i to jeszcze dla kobiety w porównaniu do benzyny jest tak aktualna jak ta, że golf to najlepsze auto, a części do francuza są piekielnie drogie.

:rolleyes:

 

Kup takie auto które Cię bedzie mniej kosztować w codziennej eksploatacji.

Edytowane przez mirecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując diesla musisz się liczyć z kosztem regeneracji wtrysków i czasami nowej pompy wysokiego ciśnienia. Kolega kupił jakiś czas temu kangoo 1.5 dci i pech chciał że po miesiącu musiał regenerować wtryski. Sam sobie je wyciągnął i oddał do zaprzyjaźnionego warsztatu - kosztowało to parę tysięcy ( cena może być różna w zależności czy trzeba wymieniać końcówki ). W silniku 1.6 K4M to przy wymianie rozrządu może dojść KZFR za 500zł ( cena z katalogu Inter Cars). I raczej nic więcej się z tymi silnikami nie dzieje. W mojej ocenie odnośnie komfortu jazdy wygrywa diesel. Ale jestem zwolennikiem LPG i do tego 1.6 16v jest idealnym silnikiem. Wolał bym 2.0 w benzynie - ale z tych w megane 2 był mały wybór (:

Polecam megane 2 od rocznika 2006. Autko po liftingu ma bardzo ładne podświetlenie na biało klawiszy, licznika czy klimatronika.

Przed tym rokiem było czerwone na czarnym tle co mi się osobiście nie podobało.

Co do samozapłonu to trzeba czasami popatrzeć czy np wygłuszenie nie spadło na elementy układu wydechowego. Ale to w każdym aucie może się zdarzyć nawet jak zaparkujesz na suchej trawie.

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to powiem że chyba bym wziął benzyne, spalanie może fakt troche wieksze niż w dieslu ale są inne korzyści. U mnie w 1.9dci(diesel) w zasadzie co chwile sie coś działo a to EGR, a to TURBINA(około 1000zł)+ zawór sterujący turbiną a to panweka sie obruciła (koszt 2500zł), alternator padl(wiem może też paść w benzynie), przy przepływomierzu też musiałem pogrzebać, ale po tych moich przygodach szczerze wolał bym benzyne. Ojciec ma scenica 2.0 16v i nic mu sie nie dzieje z nim 3 lata starszy od mojego scenica II.

Edytowane przez Gungosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 1.6 K4M to przy wymianie rozrządu może dojść KZFR za 500zł.

 

Nieprawda, za 600zł kupisz rozrząd + kzfr :)

 

http://allegro.pl/rozrzad-kolo-faz-pompa-wody-megane-ii-1-6-16v-org-i4807864697.html

Edytowane przez nesti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitać. Za 11 tys PLN, które pragniesz przeznaczyć nie kupisz diesla z małym przebiegiem. Będzie większe prawdopodobieństwo naprawy niż w przypadku benzyny. A i koszty ewentualnej naprawy zdecydowanie mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega wyżej napisał, za 11k zbyt dobrego diesla możesz nie trafić. Poza tym słabo mi się robi jak czytam takie opinie że diesel to... diesel tamto... ludzie tak to jest jak się kupuję auta z niby znanym przebiegiem od handlarzy! Tak bardzo ufamy w te słynne przebiegi rzędu 180 000!! A jest to standardowa ilość kilometrów cofania licznika z kilkuset tysięcy jakie pewnie auto dane miało. Więc zanim zacznie ktoś psioczyć na diesla to najpierw niech sprawdzi jego faktyczny przebieg, nie uczciwych handlarzy jest 95% w naszym kochanym kraju. Sam miałem diesla, już któregoś z rzędu i nie miałem problemów. Bo kupuję od sprawdzonego źródła. Nie chce tutaj obrażać innych itd. A wracając do Twojego zakupu to raczej bym z tą kwotą nie pchał się na diesla, a Megany mają tak czy tak swoje przypadłości bez różnicy czy to ON czy PB. Np. klimatyzacja, odpływy na podszybiu. A i tak wszystko sprowadza się czy kupisz od uczciwego sprzedawcy! Ale lepiej 1.6 benzynę bo 1.4 pali to samo a jest słabszy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałaś wygląda na to że Twoje przebiegi roczne to około 7-8 tyś km. Zdecydowanie na takie przebiegi wybiera się benzynę. Diesel 10 letni i więcej to tykająca bomba zwłaszcza w Meganie II w pierwszych latach produkcji czyli 2002-2005.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie wrażenie, że na diesele najbardziej narzekają Ci którzy ich nie mają.

 

A tak zupełnym przypadkiem w pracy mam dwóch kolegów którzy mają mII phI kombi.

Jeden ma 1.9dCi a drugi 1.6 z lpg.

Ilość narzekań i pochwał na swoje auta obu kolegów jest taka sama. Jednak w luźnej rozmowie ja i ten od 1.9 stwierdziliśmy, że ponownie kupując megane wybraliśmy diesele a kolega od 1.6 lpg choć na swój wybór nie narzeka to teraz wybrał by diesela.

 

Ja osobiście przymierzem się do kaszkaja i na benzyny nawet nie patrzę. Jedyny interesujący mnie silnik to 2.0dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i już jest lepsza dyskusja, a nie ciągłe narzekania na diesla! Bo nie do końca narzekają ci którzy nie mają, bardziej ci którzy mają ale źle kupili, od nie uczciwego sprzedawcy-handlarza!!! Który świadomie cofa liczniki i innego typu rzeczy!

Problemem koleżanki jest taki że tę kwotę z meganek trafi w dieslu modele nie zbyt udane, sprawiają sporo kłopotów, pewnie nie wszystkie bo na pewno są tacy którzy trafili dobrze i nie narzekają na Meganki w dieslu.

Dlatego mi się wydaje że powinna spróbować poszukać coś z Citroena lub Peugeota 1.6 w dieslu. Troszkę lepsze silniki z takich starszych roczników. A jeśli jednak wybierasz benzynę to też powodzenia życzę i daj znać co wybrałaś - kupiłaś. A jeszcze jedno, nie żałuj kasy na sprawdzenie auta w serwisie bo to może cię uchronić przed większymi kosztami lub błędem zakupu feralnego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!