Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie 1,2 TCe 115 trasa / miasto / turystyka.


tomgrandtour

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie prośba nie piszcie tu o instalacjach LPG do 1.6 bo rozmywacie główny temat straszliwie TCe na razie nie przerabiamy :D .

Co do S/S w 1.2 to o blokowaniu systemu przy rozgrzanej turbinie pierwsze słysze, wg.mnie to problem użytkownika jak będzie o nią dbał i czy będzie ją schładzał.

System podtrzymuje działanie wszystkiego i w momencie spadku napięcia uruchamia silnik, jak stoisz w korku klima na maxa, radio gra to pojawia się często komunikat system niedostępny.

Co do aku, jest na pokładzie bateria Exide typ EFB 70 Ah, cena jest normalna jak na wzmocniony aku widziałem za 500 - 600 zł.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Napiszę od siebie, Meganke kupiłem trochę bez przekonania, zawsze miałem mocniejsze auta ale żonie spodobała się ładna biała Bose więc jest.

Spalanie w silniku 130 km wygląda następująco.

Miasto dynamicznie ok 8

Trasa dynamicznie ok 7

Autostrada 9.

Ostatni wyjazd ze Słupska do Pragi i z powrotem 1700 km, komputer pokazał 7,8

To bardzo dobre wyniki spalania patrząc na prędkości z jakimi się poruszam, do Pragi jechałem niespełna 6,5 godziny przez Niemcy wliczając postoje.

Maksymalna prędkość na 5 biegu jaka wykręcił wózek to 208, na 6 auto zwalnia bo jak ktoś wcześniej napisał to typowy nadbieg. Przy 180 km/h na 6tce auto ma 4 tys obrotów.

Najciekawsza jest 4 na której możemy jechać od 30 do 200 km/h. Świetna skrzynia, jak z diesla. W połączeniu z charakterystyka silnika sprawdza się super.

Spalanie średnie mojej małżonki z jazdy 100% po mieście według komputera to 6,5 litra także kierowca ma znaczenie.

W domu mam jeszcze Focusa 3 115diesel i Meganka jeździ się podobnie jak nim tylko oczywiście silnik jest o wiele cichszy w Renault.

Auto mam na fabrycznych felgach 17 z oponami 205.

Wóz ma 4 tys przebiegu więc jak się dotrze sprawdzę Vmax bo myślę że 215 licznikowe jest realne, przy 208 nawigacja yanosik w telefonie pokazywał 202 więc licznik delikatnie zawyża.

Jestem bardzo zadowolony z tego silnika, na jazdach próbnych udostępniono mi 1.6 16v i to był dramat, auto wyje i nie jedzie, podobnie jak mój poprzedni focus 1.6 16v. Po zajęciu miejsca w 130 tce było wiadome że wybór jest tylko jeden. Samochód w wersji bose był warty dopłaty.

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile wytrzymują te wyżyłowane diesle z turbina?:) Nie martwię się o sprzedaż, ponieważ wiążę się z autkami na dłużej i sprzedaję jak już na prawdę są warte tyle co średniej klasy rower ;)

I zgadzam się, że bieg 4 jest najfajniejszy, za to 5 często wydaje mi się zbędna. Co do 1.6, miałem taki silnik w fiacie, jeździłem też astra IV. O ile w przypadku fiata silnik był extra (waga 1000kg, 106KM mocy, 10,2s do setki) to w cięższej astrze jest już mułowato. Jednak w każdym wypadku poniżej 3tys obr nie było w ogóle jazdy. Turbinka w 1.2 daje sporo mocy od dołu, co sprawia że jeździ się jak dieslem tylko można kręcić do 6tys obr i na prawdę nie ma różnicy in minus w stosunku do 1.6.

Na rynku tendencja jest taka, że niedługo nie da się kupić "normalnej" benzyny (np skoda octavia jest tylko TSI/TDI), więc trzeba przywyknąć. Założę się że w megane IV nie będzie już 1.6 16V. Mam tylko nadzieję że wprowadzą coś pomiędzy 1.2 TCe 130KM a 2.0TCe 220KM, bo chętnie bym pojeździł czymś z turbo benzyną w okolicach 140-150KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktość chce wyłączyć S&S na stałe to jest taka możliwość- wystarczy dobrze zagadać w serwisie.

Co do spalania, to z tego co tu widzę wychodzi że 1.2 115 KM pali mniej o 1 l/100km od 1.4 TCe GTline, które mam i o 1,5-1,7 l/100km mniej od Coupe TCe.

 

PS Renault Polska nie oferuje już nowych samochodów z 1.6

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaprzyjaźniony mechanik w ASO Renault pokazał mi historie 2 aut z silnikiem 130 z przebiegam odpowiednio 120 i 140 tys. Auta firmowe, nic w tych autach się nie działo, normalne przeglądy klocki, filtry, pojedyncze elementy przedniego zawieszenia,-łączniki.

To w sumie za jego namową przejechałem się tce i dziękuję mu bardzo ponieważ tez na 1 miejscu stawiałem 1.6 jako bezpieczny wybór.

Na auto mam 4 lata gwarancji, więc docieram je odpowiednio ;) żeby teraz zepsuło się to co jest niedopracowane i zostało wymienione.

To już 5 czy 6 nowe auto i każde po przejechaniu 2 tys dostaje po garach. We fiatach, skodach i benzynowym focusie nic na gwarancji się nie popsuło.

Awarie zaczęły się w tych samochodach po przejechaniu 160-180 tys km.

W posiadanym przeze mnie focusie tdci 2012 po 40 tys rozsypała się skrzynia biegów i zszedł chrom ze znaczków i prętów zagłówka, wady naprawione w ramach gwarancji.

Teraz auto ma 185 tys i nic się nie dzieje.

Dodam że focus lepiej lata po zakrętach, zdecydowanie lepszy układ kierowniczy i wielowachacz z tyłu robi robotę.

Spala ropki od 5,5 do 9 literkòw, rozważałem zakup fordzika zamiast Meganki ale cenowo to inna liga. (Podobne wyposażenie, tj bose, rlink,kamera cofania, Poĺskòry itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem największym plusem Tce jest jednak ta cisza, 1.6LPG to ekonomia i trwałość ale ze względu na poziom hałasu autko jakby nie stworzone do szybkiej jazdy...

Moje poprzednie autko miało silnik 1.8Kompressor 143KM i to był wspaniały motor, spalanie przy aucie ważącym 1,5tony jak podawane tu wyniki tego 1.2tce no może jedynie w mieście troszke więcej.

Gdyby tak MIII miało jakieś uturbione 1.8 ze 150-180KM albo chociaż ten 1.6 jakby był w wersji turbo... a tak tylko pozostaje ładny wygląd :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była tylko wersja 1,6 135 KM w usportowionym Twingo.

W porównaniu do zwykłego K4M miała zmieniony kolektor dolotowy i wydechowy oraz osprzęt silnika.

Osobiście tylko raz udało mi się takie autko spotkać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od siebie dodam jeszcze ponieważ, ani razu w tym wątku nie pojawiła się kwestia systemu STRAT & STOP, w który jest wyposażona jednostka 1.2 TCe. System, który teoretycznie służy do oszczędzania paliwa, a w rzeczywistości akumulator do takiego samochodu kosztuje w okolicach 1000 zł, kiedy do 1.6 kosztuje jakieś 300 zł. Ja się pytam gdzie ta oszczędność :-) Wszystko jest robione niby dla Klienta, a producent tylko czeka aż siądzie akumulator, albo turbina od tego START & STOP. Swoją drogą to ciekawe czy jak jest "STOP" to klimatyzacja nadal pracuje - ktoś się orientuje?

Oszczędność jest ogromna dla środowiska i paliwa. Wyobraź sobie zakorkowany Wrocław czy Warszawę, 2 pasy w którym stoją samochody. Na każde 100 metrów w korku stoi na 2 pasówce łącznie około 40 samochodów osobowych. Stanie w jednym miejscu bez ruchu około 5 minut to nie rzadkość. Teraz proszę sobie pokalkulować ile paliwa i CO2 idzie w powietrze bez celu przez te 5 minut. I tak w całej Polsce dziennie idzie w powietrze bez celu kilka cystern kolejowych, a co dopiero na tle Europy - czyli tysiące litrów paliwa. Dlatego Start/Stop jest sensownym systemem, choć na początku trochę wkurzającym, ale z czasem idzie go polubić.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kolejna polska część w Megance, bo te akumulatory są robione w Poznaniu przez Centrę :)

Niestety made in Spain.

Ostatnio latam zasadniczo Katowice i okolice krótkie trasy, komputer pokazuje ok.7 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!