Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III Coupe 1.6 16V 110KM 2009r.


MJRegul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Szykuję się do kupna RM III Coupe w wersji bida benzyna. Docelowo będzie nowa instalacja LPG IV lub V gen. (tu muszę poczytać co lepsze do tych silników o których będę pisał).

Na cel mam max 30.000zł i i ani grosza więcej. Celuję w bida 1.6 16v 110KM albo mniejsza bida czyli 1.4 TCe 130KM z rocznika ~2009.

Rocznie robię około 18.000km, przynajmniej tak wychodziło z dotychczasowych lat z autami różnymi. Na chwilę obecną jeżdżę dieslem i już nie chcę męczyć się z wibracjami, klekotem i turbo dziurą. Powrót do benzyniaka z LPG i koniec kropka.

Jazda głównie dom - praca - dom autostradą odległość około 20km w jedną stronę + 2 razy w roku trasa nad morze czy w góry - powiedzmy 500km w jedną stronę. Po mieście (Warszawa) staram się nie jeździć bo mam reakcję alergiczną na korki.

Przekonajcie mnie, że warto szukać 1.4 TCe 130KM zamiast 1.6 16v 110KM. Ile w TCe wytrzymuje turbina i koło dwumasowe? Średnio widzi mi się kupno auta za 30.000zł by na dzień dobry robić koło, sprzęgło i turbinę (diesla musiałem tak zrobić po roku od kupna) i wydać 4000zł. 1.6 16v 110KM WYDAJE SIĘ mniej awaryjne albo raczej awaria mniej kosztuje.

Przed dieslem jeździłem Xsarą 1.6 8v 88KM i nie narzekałem. Teraz mam 120KM 280Nm diesla i zastanawiam się czy przesiadka z powrotem na wolnossaka nie spowoduje u mnie chęci szybkiego pozbycia się nowego nabytku oraz czy różnica z wersją 130KM jest tak znaczna na co dzień, że warto ryzykować powiedzmy 5000zł (to tak z górką) wkładu za więcej elastyczności silnika?

I w ogóle czy za 30k można wyrwać sensowną RM III Coupe? W grę wchodzą tylko te dwa silniki o których pisałem. Nie zależy mi na nawigacji i skórach, za to lubię dość dobre audio...o którym też muszę poczytać jak to w RM wygląda.

Może znacie kogoś kto sprowadza auta i przy okazji są to auta na tyle pewne, że można brać w ciemno?

 

PS. http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-110psklimatroniktempomatkeylessgo-ID4p9Mxg.html interesująca mnie oferta z Gniezna, na co zwrócić uwagę? Cena można powiedzieć chyba, że niska dość co wzbudza z jednej strony podejrzenia a z drugiej chciałoby się kupić za tyle.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dobry upewnij się czy chcesz z Gniezna. To miasto to gniazdo ulepków i generalizując trochę oszustów samochodowych. Środek wygląda ok. Wyposażenie standard. Ze sport to nic tam nie ma ;) 1.6 16V wiekowy i sprawdzony silnik. Cewki i te sprawy poza tym lać i jechać. Co do Tce... Sam mam 2.0T w RS ale to inna maszyna. Ja jestem zadowolony i wolnossącego bym nie chciał ;) W ogóle przyzwyczaiłem się do turbo i na razie innego bym nie chciał.

 

Co do audio to w RM nie istnieje. Badziewie straszne. Bez wymiany się nie obejdzie. Tapicerka gra, głośniki pierdzą, mocy brak.

Edytowane przez msek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tego nie wiedziałem, że w Gnieźnie ulepy. Cholera jasna, jak tak patrzę na allegro/otomoto to aktualnie mało sensownych ofert do 30k :( A co do 1.6 16v 110KM to szukam czegoś w miarę bezawaryjnego, lać i jeździć do pracy a jak już się popsuje to 300zł a nie 3000zł do wydania.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że 130KM z 1.4 to nie żaden wyczyn. Ja jednak bym się rozglądał za Tce. Jeśli w 1.4Tce nie ma sprzęgła z dwumasą jak w 2.0T to tu będzie tanio. Turbina... No cóż tu trzeba się liczyć, że kiedyś padnie ale nie ma co się bać w mojej opinii. Reszta jak w innych autach. Jak dbasz tak masz ;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj 1.6 bo stracisz radość z jazdy tym pięknym autem. Rożnica między tymi dwoma silnikami jest jak między 70 latkiem a 25 letnik sprinterem, tu masz przykładowy filmik :

Do 1.4 TCE też zamontujesz gaz ale aż tak mocno nie odczujesz różnicy w mocy. 1.6 w gazie to musi być straszny muł. 1.4 TCE mogą miec nawet duze przebiegi i aż tak kosztowne nie są. Komisów z okolic Gniezna, Pleszewa, Ostrowa wlkp, Wągrowca unikaj jak ognia. 30 koła to trochę mało jak na takie auto. Wez też pod uwagę 2.0 TCE 180 koni, spali tyle co 1.4 ale jazda zupełnie inna.

Edytowane przez Juras386
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 1.4 TCE też zamontujesz gaz ale aż tak mocno nie odczujesz różnicy w mocy. 1.6 w gazie to musi być straszny muł.

 

Historia z cyklu, coś tam słyszałem i powtarzam dalej. Mam 1.6 16V 110 KM w gazie i nie ma ŻADNEJ różnicy w mocy. Kiedyś miałem Fiata Punto, a rodzice Renault Megane I w gazie i tam faktycznie jak się przełączył na gaz to było czuć spadek mocy, ale to było 14 lat temu i były to instalacje starego typu w dodatku samochody miały odpowiednio 55 i 75 KM. Ostatnio jechałem z 4 osobami dorosłymi a na haku miałem przyczepę campingową 1000 kg i samochód jechał bardzo przyzwoicie więc stwierdzenie, że ten samochód jest strasznym mułem jest niedorzeczne.

 

Rożnica między tymi dwoma silnikami jest jak między 70 latkiem a 25 letnik sprinterem, tu masz przykładowy filmik : https://www.youtube....h?v=TflaH1ldNz0

 

Film z nieznanego źródła, zresztą turbo zadziałało więc wiadomo, że na początku będzie "ogień", ale potem już się nic nie dzieje. Nie neguję, że 1.6 16V 110 KM jest lepszy, ale twierdzenie, że jest mułowaty itp. jest po prostu wprowadzaniem innych w błąd. Wystarczy spojrzeć w dane producenta aby dowiedzieć się, że tych silników nie dzieli aż taka przepaść jakby się mogło wydawać:

 

0 - 100 km/h: 10,5s (1,6); 9,6s (1,4 Tce)

1000 m ze startu zatrzymanego: 31,9s (1,6); 30,8s (1,4 Tce)

 

Na przedstawionym filmiku ewidentnie widać, że ktoś nagrał moment w którym w Tce zadziałała turbo i przerwał od razu, a zaraz potem jakby 1,6 wskoczył na wyższe obroty to walka prawie by się wyrównała. Dziwię się, że ludzie łykają wszystko co ktoś wrzuci do neta. Równie dobrze ten 1,4 Tce mógł być zaczipowany i wtedy 1,6 dostałby jeszcze bardziej po dupie :)

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mj, pamiętaj że w 1.6 masz KZFR co znacznie podnosi cenę wymiany rozrządu. Dodatkowo jeżeli teraz jeździsz dieslem to masz coś "od dołu". 1.6 16v żyje dopiero od 4 tysięcy obrotów.

 

EDIT

A i jeszcze 1.4 Tce ma 39 NM więcej... to będzie odczuwalna różnica przy przyśpieszaniu :)

Edytowane przez Kolasov
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!