Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MEGANE II 1,5Dci 105KM - kilka pytań ogólnych


robertokot25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako że mam już kilka lat Megane II HB 1,9Dci 120km z 2003r. i jestem zadowolony, bo nie było poważnych awarii i jest dobry dostep do części używanych oraz nowych w umiarkowanych cenach to miałbym kilka pytań odnośnie wersji 1,5 z tematu, bo chyba dokupię jeszcze jedną megankę w HB lub kombi dla żony :

 

1. Z 1,5Dci ta 105km jest najlepsza? czy są jeszcze jakieś inne wersji powyżej 100km z 1,5Dci?

2. Czy wszystkie modele miały skrzynie 6-biegów? czy dopiero od któregoś rocznika?

3. Najlepiej celować w ostatnie roczniki produkcji? 2007 lub 2008? są najlepiej dopracowane?

4. Faktycznie jest tak dobrze ze spalaniem w tym modelu jak to piszą w opiniach na stronie Autocentrum? na trasie spokojnie poniżej 5L, a samym mieście poniżej 6,5L przy spokojnej jeździe, w tym 1,9Dci co teraz mam to trasa tak 5-5,5L, a w samym mieście około 8/9L, mieszany trasa/miasto około 6,5-6,7L - w tym modelu 1,5 da się zejść ze średnią spalania w okolice 5,0L przy spokojnej jeździe?

5. Jeśli chodzi o moc to będzie duża przepaść między 1,5 a 1,9? może ma ktoś porównanie? dobrze ciągnie na stracie? nie ma dużej turbo dziury? pewnie przy sporym załadunku będzie czuć że jest mniej mocy pod maską?

6. Jakieś szczególne bolączki ma ten silnik lub podzespoły? czy może pod koniec produkcji już go dopracowali? czy może jest coś co szczególnie szybko leci?

pzdr.

KM = koń mechaniczny, jednostka mocy

km = kilometr, jednostka drogi

więc?

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z 1,5Dci ta 105km jest najlepsza? czy są jeszcze jakieś inne wersji powyżej 100km z 1,5Dci?
są jeszcze 110 KM, IMHO lepsze bo generalnie nie mają problemu "panewkowego" aczkolwiek jeden rodzynek 110 KM trafił się padnięty na panewki

 

2. Czy wszystkie modele miały skrzynie 6-biegów? czy dopiero od któregoś rocznika?
105 KM wszystkie

 

3. Najlepiej celować w ostatnie roczniki produkcji? 2007 lub 2008? są najlepiej dopracowane?
wszystkie 105 są te same

 

4. Faktycznie jest tak dobrze ze spalaniem w tym modelu jak to piszą w opiniach na stronie Autocentrum? na trasie spokojnie poniżej 5L, a samym mieście poniżej 6,5L przy spokojnej jeździe
trzeba umieć jeździć, to spali tyle

 

5. Jeśli chodzi o moc to będzie duża przepaść między 1,5 a 1,9? może ma ktoś porównanie?
różnica jest na pewno. w końcu 105 a 120 (130) KM musi swoje robić.

 

6. Jakieś szczególne bolączki ma ten silnik lub podzespoły?
nadal panewki

 

czy może pod koniec produkcji już go dopracowali?
pod w/w względem nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, na allegro raptem tylko kilka ofert z silnikiem 110km..., musiało być mało tego konkretnego modelu chyba - jakie oznaczenie ma ten silnik? - na allegro są nawet jakieś 116/117km ale to chyba błąd, kupując z rocznik 2007 lub 2008 trzeba liczyć się z tym że DPF już będzie? jeśli ktoś chce jeszcze coś wnieść do dyskusji to zapraszam,

pozdrawiam

KM = koń mechaniczny, jednostka mocy

km = kilometr, jednostka drogi

więc?

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja 110KM weszła do produkcji dopiero w Megane III wraz z obligatoryjnym FAPem.

W Megane II można spotkać wersje o mocach 101, 103, 106 KM, ale konkretna moc bardziej zależała od rynku.

Przy 1,5 dCi z tego rocznika i przy tej mocy wtryski już będą Siemensa, więc przynajmniej tego nie trzeba się obawiać.

Warto się dowiedzieć co ile był wymieniany olej, jak nie było to max. co 15 tyś km, to lepiej sobie odpuścić.

Po zakupie warto się zastanowić nad wymianą panewek, koszt ok. 500-600 zł.

Jeżeli rozważasz dCi, to ja bym raczej się zastanawiał nad 1,9 dCi 130 KM.

Zostały poprawione bolączki znane z wersji 120KM, spalanie niewiele wyższe, a radocha z jazdy sporo większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiem się tylko w temacie spalania mamy 105 km megankę jeździ nią moja żona (kombi 2006) 90% jazda po mieście i rzeczywiście pali ciut poniżej 6 l po mieście

KM = koń mechaniczny, jednostka mocy

km = kilometr, jednostka drogi

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 1,5 dCi z tego rocznika i przy tej mocy wtryski już będą Siemensa, więc przynajmniej tego nie trzeba się obawiać.

Od siebie polecam właśnie delphi, tanie w naprawie, można samemu to zrobić, moje przejechały 333 tys km i nie chcą sie zepsuć, bo wg twojej teorii i innych osób powtarzających te głupoty o awaryjności delphi, już powinny być 3 razy regenerowane.

Warto się dowiedzieć co ile był wymieniany olej, jak nie było to max. co 15 tyś km, to lepiej sobie odpuścić.

Nie wymieniłem oleju od przebiegu 245 tys, czyli prawie 90 tys km, wymieniane filtry, ewentualne dolewki i panewki na miejscu jak były, tak są. Fenomen ? Nie, ciągniki siodłowe przejeżdżaja po 90-120 tys km na jednym oleju i silniki robią grube przebiegi.

Po zakupie warto się zastanowić nad wymianą panewek, koszt ok. 500-600 zł.

Co da wymiana panewek, jeżeli jej obrót wynika z zatarcia się ?

spalanie niewiele wyższe, a radocha z jazdy sporo większa.

rzeczywiście te 10 KM różnicy musi robić już wiatrak z tego auta ;)

 

wtryski Delphi zastąpiono o wiele lepszymi i niezawodnymi wtryskami Siemensa.

zapomniałeś dodać, że też nieregenerowalnymi.

]

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniłem oleju od przebiegu 245 tys, czyli prawie 90 tys km, wymieniane filtry, ewentualne dolewki i panewki na miejscu jak były, tak są.

Skoro musisz dolewać, to jasne jest, że nie trzeba wymieniać oleju, co chwilę jest świeży i wystarczy tylko filtr okresowo wymienić. W moim przypadku od wymiany do wymiany nie ma zauważalnych ubytków i nie ma gdzie zrobić dolewki.

Przy moich przebiegach olej mógłbym zmieniać raz na 3 lata. U mnie komunikat zapala się od daty, nie od przebiegu a i tak o kilka miesięcy wymianę opóźniam. Obecnie też już świeci 2 miesiące. Jakiejś sensownej dolewki nadal nie ma gdzie zrobić.

A panewki będziesz miał na swoim miejscu, do pewnego czasu tak jak być powinny, wystarczy moment i już są w trochę innej pozycji przeciągnięte przez wał.. No ale kto bogatemu zabroni żyć rozrzutnie??

Poczytaj posty kol mrarek. Nawet olej T2 (2T) profilaktycznie dolewał do paliwa, by przedłużyć żywot pompy wtryskowej (delphi) I tu nie o wtryski chodzi ale własnie o pompy delphi montowane w tych silnikach. Pompa akurat wytrzymała, wtryski też nie zostały opiłkami zatkane, a silnik do wymiany z powodu panewek. Silnik 1,5dCi 100KM. Panewki też były cały czas na swoim miejscu, do pewnego feralnego momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fenomen ? Nie, ciągniki siodłowe przejeżdżaja po 90-120 tys km na jednym oleju i silniki robią grube przebiegi
z tym nie bardzo się zgodzę - silniki w ciężarówkach to przecież zupełnie inna półka i raczej nikt tam nie projektuje silnika na krótkie przebiegi, bo by się w gwarancji ze względu na lata nie zmieścił :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Muszę się w okolicy rozejrzeć za taką 1,5Dci 105KM i zobaczyć jak to jeździ.

- Z wyposażeniem też jest chyba biedniej w 1,5Dci - bo widzę sporo jest z klimą manualną i zwykłą gumową kierownicą.

- Bagażnik w kombi będzie o te około 100L większy niż w HB?.

- U mnie obecnie przy 1,9Dci spalanie z 3 dni - samo miasto, krótkie odcinki (2 lub 3 km max.) bez dobrego zagrzania się silnika : przebieg 20km, śr. prędkość : 22km/h, śr. spalanie : 9,5L, czy w przypadku 1,5Dci 105km przy takich warunkach jazdy można będzie liczyć na spalanie około 7/7,5L?

KM = koń mechaniczny, jednostka mocy

km = kilometr, jednostka drogi

Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy w przypadku 1,5Dci 105km przy takich warunkach jazdy można będzie liczyć na spalanie około 7/7,5L?

Przy krótkich, miejskich trasach, średnia szybkość 29km/h, cały czas klimatronik i światła mijania włączone, sceniolem właśnie z takim silnikiem 106KM, te 7,5 l to najwyższa średnia wartość jaką mi komputer pokładowy pokazuje.

Przy kilku takich do 50- 100km autostradą w miesiącu potrafi zejść do 6,5l a nawet i 6l zanotowałem. Wyniki oczywiście z przewagą jazdy miejskiej, często z kilkoma rozruchami. (od marketu do marketu i do kolejnego...)

Jednak przełączając komputer na spalanie chwilowe można się przerazić.

Przy włączaniu się z krótkiej rozbiegówki do ruchu i to jeszcze pod górkę potrafi pokazać i 22l.

W tym samym miejscu i z takim samym stylem jazdy jadąc sceniolem syna 1,9 120KM to spalanie chwilowe oscyluje w granicach 13 do 15l.

Warunki bardzo zbliżone też klimatronik, światła, te same warunki drogowe ten sam kierowca jedynie auto mocniejsze i trochę cięższe.

Niestety to auto zazwyczaj robi 100km dziennie autostradami i kilkanaście kilometrów dojazdówek w 2 miastach, więc trudno porównać średnie spalanie a w tym 1,9 jest niższe od mojego.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!