Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej zalecany? megane II 1,6 16v


Rekomendowane odpowiedzi

Ten, na którym jest wpisana norma RN0700.

Tak na poważnie do mojego od nowości był (i nadal jest) wlewany Elf LDX, który niby jest poza tą normą :)

Teraz zmienili jego nazwę z LDX na Evolution 900 NF.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jeszcze wyższa norma np. do silników z turbo.

Ja stosowałem i stosuje LDXa, bo nawet na pierwszej stronie polskiej instrukcji obsługi był jako zalecany :D

LDX był określony mianem najlepsza ochrona, a SXR jako optymalne osiągi, a ile w tym prawdy pewnie nikt nie wie.

Nie sugeruj się tylko normą RN0720.

Została stworzona do silników dCi z FAPem i spełnia klasę ACEA C4, klasa ACEA dla silników benzynowych nie została określona (olej dedykowany do silników wysokoprężnych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel nie RN0720 a 0710, ELF EVOLUTION SXR 5W40 spełnia 0700 i 0710 i chyba ten kupię, tylko on spełnia te normy.

Teraz się zastanawiam gdzie go kupić, hipermarket, allegro, jakieś konkretne sklepy polecacie w Łodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze czytam o tych olejach i się okazuje, że mimo, że spełnia normy to SXR to jest olej hydrosyntetyczny czyli mineralny po jakiejś obróbce. Dziwne, bo myślałem, że powinien być syntentyczny. Z kolei olej LDX / NF nie spełniają tych norm o których mowa. No nic, szukam teraz sklepu jakiegoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie LDX przekonał tym, że spełnia normę API SL, a SRX API SN.

Niby wyższa powinna być lepsza, ale okazuje się, że w nowszej postawiono na ekologię kosztem ochrony silnika.

Testy były na amerykańskim forum o olejach, próbowałem znaleźć linka, ale niestety nie mogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie licz na to ze do 100 zł kupisz tzw prawdziwy syntetyk. Wszystkie te oleje to tzw hydrokraki lub na bazie GTL. Na prawdziwy syntetyk oparty na bazie grupy IV i V tj. PAO i estry trzeba wydać 150 - 200 i więcej zlociszy. Ten sxr 5w40 to jest w zasadzie dedykowany tylko do renowek wiec ciężko go kupić w sklepie ale w necie bez problemu. Dodam jeszcze ze spełnia on normę SM wg API a więc wyższą niż NF 5w40 (spełnia SL) i dlatego uważam że sxr jest lepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak znalazłem ten test, który pokazuje, że specyfikacja wyższa niż SL nie musi być korzystna dla silnika.

Dorzucam jeszcze jeden ciekawy test.

Promotorzy Motula mogą być zaskoczeni niektórymi wynikami.

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze chodzi o zawartość siarki.

Te oleje mają obniżoną zawartość potasu i fosforu.

Pierwiastki te pomagają obniżyć tarcie i podwyższyć odporność na zrywanie filmu olejowego.

Dlaczego w takim razie je zredukowano?

Ponieważ w wyniku spalania podwyższają emisję spalin i niektóre silniki by mogły się nie załapać na wyższą normę.

Dokładnie rok przed wprowadzeniem normy Euro 4 (zbieżnej z normami USA wprowadzanymi w tym samym roku) wprowadzono normę SM.

Ciekawsze jest prześledzenie historii norm jakościowych olejów dla aut ciężarowych, gdzie nowa norma poprzedzała podwyższenie klasy emisji spalin.

 

Dodano: 20 sie 2015 - 21:19

Wiem tylko że 0W30, 0W40 i chyba 0W50 maja full syntetyk min. 60% PAO.

Full syntetyk to 100% PAO, albo estrów.

Nie ma czegoś takiego jak 60% PAO, bo nie jest to opłacalne.

Przy okazji istnieją oleje 0W20, które są półsyntetyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie mylisz przypadkiem klasyfikacji API z klasyfikacją ACEA? Bo to właśnie ACEA wprowadziła oleje o specyfikacji C1 C2 C3 C4, które charakteryzują się właśnie obniżoną zawartością popiołów w tym fosforu i cynku. Zadałem sobie trud odnalezienia analizy świeżego sxr 5w40 Link jak widać cynku i fosforu jest tu pod dostatkiem. Jest i Bor o którym wspominałem. Dobra więcej się tu nie produkuję. Każdy wybierze co zechce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na Jaki olej zalecany? megane II 1,6 16v

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!