Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

megan_pomocy

Megane II phII Jaki olej zalecany? megane II 1,6 16v

Recommended Posts

Jaki olej zalecany? megane II grandtour 2008r 16 16v

Jest kilka odmian 5w40 od Elfa, który kupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten, na którym jest wpisana norma RN0700.

Tak na poważnie do mojego od nowości był (i nadal jest) wlewany Elf LDX, który niby jest poza tą normą :)

Teraz zmienili jego nazwę z LDX na Evolution 900 NF.

Edytowano przez Pawel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z elfa polecam jednak 5w40 evolution 900 SXR. Jest ciut droższy od NFa ale zawiera lepszy pakiet dodatków. Z tego co się kiedyś dokopalem zawiera Bor a NF nie. Norma 710 dotyczy bodaj diesli bez dpf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest jeszcze wyższa norma np. do silników z turbo.

Ja stosowałem i stosuje LDXa, bo nawet na pierwszej stronie polskiej instrukcji obsługi był jako zalecany :D

LDX był określony mianem najlepsza ochrona, a SXR jako optymalne osiągi, a ile w tym prawdy pewnie nikt nie wie.

Nie sugeruj się tylko normą RN0720.

Została stworzona do silników dCi z FAPem i spełnia klasę ACEA C4, klasa ACEA dla silników benzynowych nie została określona (olej dedykowany do silników wysokoprężnych).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pawel nie RN0720 a 0710, ELF EVOLUTION SXR 5W40 spełnia 0700 i 0710 i chyba ten kupię, tylko on spełnia te normy.

Teraz się zastanawiam gdzie go kupić, hipermarket, allegro, jakieś konkretne sklepy polecacie w Łodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie opisałem normę RN0710 :)

Jest ona dedykowana do benzynowych turbo i dCi bez FAP.

Dodatkowo jest też wskazana do aut RS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze czytam o tych olejach i się okazuje, że mimo, że spełnia normy to SXR to jest olej hydrosyntetyczny czyli mineralny po jakiejś obróbce. Dziwne, bo myślałem, że powinien być syntentyczny. Z kolei olej LDX / NF nie spełniają tych norm o których mowa. No nic, szukam teraz sklepu jakiegoś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie LDX przekonał tym, że spełnia normę API SL, a SRX API SN.

Niby wyższa powinna być lepsza, ale okazuje się, że w nowszej postawiono na ekologię kosztem ochrony silnika.

Testy były na amerykańskim forum o olejach, próbowałem znaleźć linka, ale niestety nie mogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie licz na to ze do 100 zł kupisz tzw prawdziwy syntetyk. Wszystkie te oleje to tzw hydrokraki lub na bazie GTL. Na prawdziwy syntetyk oparty na bazie grupy IV i V tj. PAO i estry trzeba wydać 150 - 200 i więcej zlociszy. Ten sxr 5w40 to jest w zasadzie dedykowany tylko do renowek wiec ciężko go kupić w sklepie ale w necie bez problemu. Dodam jeszcze ze spełnia on normę SM wg API a więc wyższą niż NF 5w40 (spełnia SL) i dlatego uważam że sxr jest lepszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednak znalazłem ten test, który pokazuje, że specyfikacja wyższa niż SL nie musi być korzystna dla silnika.

Dorzucam jeszcze jeden ciekawy test.

Promotorzy Motula mogą być zaskoczeni niektórymi wynikami.

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

Edytowano przez Pawel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sxr to olej full saps, więc nie wiem o jakiej ekologii mowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem tylko że 0W30, 0W40 i chyba 0W50 maja full syntetyk min. 60% PAO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze chodzi o zawartość siarki.

Te oleje mają obniżoną zawartość potasu i fosforu.

Pierwiastki te pomagają obniżyć tarcie i podwyższyć odporność na zrywanie filmu olejowego.

Dlaczego w takim razie je zredukowano?

Ponieważ w wyniku spalania podwyższają emisję spalin i niektóre silniki by mogły się nie załapać na wyższą normę.

Dokładnie rok przed wprowadzeniem normy Euro 4 (zbieżnej z normami USA wprowadzanymi w tym samym roku) wprowadzono normę SM.

Ciekawsze jest prześledzenie historii norm jakościowych olejów dla aut ciężarowych, gdzie nowa norma poprzedzała podwyższenie klasy emisji spalin.

 

Dodano: 20 sie 2015 - 21:19

Wiem tylko że 0W30, 0W40 i chyba 0W50 maja full syntetyk min. 60% PAO.

Full syntetyk to 100% PAO, albo estrów.

Nie ma czegoś takiego jak 60% PAO, bo nie jest to opłacalne.

Przy okazji istnieją oleje 0W20, które są półsyntetyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie mylisz przypadkiem klasyfikacji API z klasyfikacją ACEA? Bo to właśnie ACEA wprowadziła oleje o specyfikacji C1 C2 C3 C4, które charakteryzują się właśnie obniżoną zawartością popiołów w tym fosforu i cynku. Zadałem sobie trud odnalezienia analizy świeżego sxr 5w40 Link jak widać cynku i fosforu jest tu pod dostatkiem. Jest i Bor o którym wspominałem. Dobra więcej się tu nie produkuję. Każdy wybierze co zechce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo nie ma oleju 100% PAO....niestety...widziałem olej jaką był to amerykański z 98% PAO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie mylisz przypadkiem klasyfikacji API z klasyfikacją ACEA?

Nie mylę, obie poszły z duchem norm spalin :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wlany sxr ale piszecie, że to i tak nie jest olej najwyższych lotów, to nie wiedziałem, mógłbym wydać te 200zł na lepszy ale skoro Renault zaleca konkretnie ten olej, to po co przepłacać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jaki olej wlać do megi 2 ph2 2007 1.6 16v jeśli nie wiem jaki ma olej teraz? Aktualny przebieg to 210tys km

Edytowano przez Maksim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spróbował Elfa 900 5W40, albo Valvoline MaxLife 5W40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję temat bo mam podobny dylemat. Kupiłem Megane 2 1.6 16v z 2007r. Oznaczenie silnika KM4 760. Przebieg 192tys. Miesiąc temu założyłem lpg. Przyszedł czas na wymianę oleju. Aktualnie jest zalany jakiś 10w-40, zastanawiam się czy nie zalać NF 900 5w-40. Czy to dobry pomysł? Auto nie spala oleju. Słyszałem że gęstszy olej może mieć wpływ na KZFR. Proszę o porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Lej 0W30 lub 0W40. Masz pewnie drugi silnik wsadzony...bo oznaczenie 760 były z rocznika 2002-04, a 2007 powinno być 812 czy coś podobnie...

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Megane 2 cały czas były montowane K4M 760/761.

Przy tym przebiegu proponuję Valvoline MaxLife 5W40.

Bardzo dobry olej, naprawdę świetnie się sprawdza w autach z większym przebiegiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz sobie przy okazji trochę "uszczelnić" silnik to polecam olej BIZOL Protect 0W-40. Zwłaszcza jak masz duży przebieg jest polecany, dla przedłużenia żywotności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam pytanie odnośnie oleju. Niedawno kupiłem swoją Megankę II i chcę wymienić olej. Poprzedni właściciel lał tam Mobil Super 3000 5W-40. Do Renówek chyba jednak polecany jest ELF i pytanie czy ELF Evolution 900NF 5W-40 będzie OK do 1.6 16V z przebiegiem ~100k? Swoją drogą zmiana marki oleju nie stanowi problemu? Czy baniak 4l starczy, bo nie wiem ile wchodzi oleju w tym silniku. W pierwszej megance z 1.6 8V w zupełności starczała taka bańka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×