Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie obroty na jałowym


sejang

Rekomendowane odpowiedzi

Zimą jak auto przechodziło na gaz a silnik był jeszcze zimny falowały mocno obroty ale w dolnym pułapie, czasami potrafił zgasnąć. Jak się rozgrzał problem ustępował. Wiosną i latem przechodzenie na gaz odbywało się w miarę płynnie ale znowu na benzynie obroty zaczęły falować 1000 - 500 zgasnąć się nie zdarzało. Jako że przed zimą powoli robię co mogę by później mieć spokój, przeczyściłem silniczek krokowy i przepustnicę benzyną. Obroty przestały falować ale są wysokie 1500-2000 na jałowym ,nic się nie zmienia czy silnik zimny czy nagrzany. Zastanawiam się co popsułem :) Linka gazu - do przepustnicy luźna tak jak było przedtem. Czy mogłem uwalić silnik krokowy ? Czy może ten potencjometr? przepustnicy nawalać? Czy czyszcząc przepustnicę wymieniacie od razu uszczelkę która tam jest ?

Edytowane przez sejang
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimą jak auto przechodziło na gaz a silnik był jeszcze zimny falowały mocno obroty

U mnie, w zimie jest podobna sytuacja na zimnym silniku. Po odpaleniu obroty sa stabilne, ale wystarczy dotknąć pedału gazu i zaczynają falować. Czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego nic nie dało, więc wymieniłem silnik krokowy na zamiennik i sytuacja była taka sama tylko na dużo wyższym poziomie falowania obrotów. Okazało się, że zamiennik ma inny kształt grzygka zaworu i nie domykał się całkowicie. Po podmianie grzybka z oryginału i takim jego wysunięciu, aby po zamontowaniu silniczka zawór był zamkniety, sytuacja wróciła do wyjściowej.

Obroty przestały falować ale są wysokie 1500-2000 na jałowym

Tu przypuszczam, że nie dochodzi do całkowitego zamknięcia zaworu przy wyłączonym zapłonie - punkt pracy silniczka jest przesunięty i przy wyłaczonym zapłonie nie następuje całkowite zamknięcie zaworu. Jest taka procedura (opisywana na forum) przyuczenia, a właściwie znalezienia przez niego tego punktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem falujące obroty, w szczególności zimą, a do tego silnik potrafił gasnąć przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Puszczałem gaz, wciskałem sprzegło i hamowanie, a obroty spadały do zera i raz zgasł, a raz cudownie wskazówka obrotomierza się odbijała i silnik się ratował przed zgaśnięciem. Po lekkim nagrzaniu silnika objawów nie było. Ciekawostką jest, że ja sobie z tym poradziłem przypadkowo. Po regulacji zaworów problem zniknął...było to prawie 2 lata temu i do dziś nic takiego się nie przytrafiło. Nie wiem, cud czy jak, nie mam pojęcia co moga mieć do tego zawory, ale taka wskazówka.

Co do za wysokich obrotów to podejrzewam lewe powietrze. Albo za słabo skręciłeś przepustnicę albo uszkodziłeś uszczelkę, raczej powinno się ją wymienić przy rozbieraniu. Bardzo możliwe, że tam zasysa powietrze bokiem i dlatego masz wyższe obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Znalazłem instrukcję :

1. Uruchamiamy silnik na starym silniczku krokowym i rozgrzewamy do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy.

2. Gasimy, odłączamy akumulator, wymieniamy silniczek. Robimy to sprawnie by silnik nie ostygł.

3. Podłączamy akumulator.

4. Włączamy zapłon bez uruchamiania silnika na 10-20s, wyłączamy i czekamy 30s.

5. Powtarzamy krok 4 z 5x

6. Uruchamiamy normalnie silnik, bez dotykania gazu, obroty po kilku sekundach powinny ustabilizować się na 750.

7. Jeśli obroty są właściwe pozwalamy silnikowi popracować tak bez dotykania gazu aż włączy się wentylator.

Jeżeli jednak nadal obroty są za wysokie powtarzamy procedurę od kroku 4.

 

Zacznę od punktu 4, dodam że jak pojeździłem trochę to czasem jest OK. Obroty są w normie ale jak mu coś odbije to trzyma wysokie. Może się tam trochę sam doregulował :) Myślę że to ten silniczek, raczej nic innego tam nie miało prawa się zepsuć, uszczelki nie zmieniałem ale stara była w dobrym stanie, śruby przykręcałem równomiernie. droopy - miałem w planach regulację zaworów, ktoś pisał że po regulacji auto ożyło ...moje chodzi trochę jak muł. Z drugiej strony mam chyba wersję silnika 75KM, tabliczkę silnika mam strasznie zasyfioną to nie jestem pewny ale przy 75koniach nie ma cudów z taką wielką kobyłą.

 

Dodano: 01 wrz 2015 - 20:54

Przetestowałem procedurę i u mnie obroty poprawiają się po tym , można powiedzieć że są w normie ale trochę pośmigam ...czasami wystarczy że zgaszę silnik auto postoi pod sklepem-wsiadam odpalam i dalej obroty wariują. Na światłach wystarczy że zgaszę na chwile silnik uruchomie i mam znów niskie (normalne) obroty przez jakiś czas. Przeglądając aukcje z tymi silniczkami odkryłem że ten mój nie jest oryginalny. Jeszcze jedno co zauważyłem że nowe silniczni mają grzybek wsunięty, ktoś na forum pisał żeby wkłaać z wysuniętym maksymalnie grzybkiem - to chyba bład albo nie ma znaczenia.

 

Dodano: 16 wrz 2015 - 22:05

Trochę czasu minęło ale usterka nadal występuje. Wymieniłem uszczelkę przepustnicy, kupiłem nowy silniczek getz. Próbowałem przyuczyć jednak nawet gdy przy przyuczaniu obroty wracały do normy gdy już wentylator załapał to gdy pojeździłem trochę po mieście wskakiwały na 1500 i czasami falowały 1500/2000. W końcu pomyślałem że może ubiłem potencjometr przepustnicy bo wykąpał się w benzynie przy czyszczeniu przepustnicy, nie mogłem dostać takiego to kupiłem całą używaną przepustnicę po taniości z potencjometrem i silniczkiem. Podstawiłem potencjometr i to samo. W końcu gdy obroty były OK po "przyuczaniu" odłączyłem krokowca by sprawdzić czy jakieś lewe powietrze nie dochodzi. Przy odłączonym krokowcu wszystko OK, pomyślałem więc że może nowy krokowiec zamiennik jakiś trefny i wstawiłem używany z przepustnicy którą kupiłem. Po przyuczeniu w zasadzie sprawuje się dużo lepiej do pracy dojechałem z normalnymi obrotami i też obroty szybko wracały ale już jadąc z pracy przy zimnym silniku wskoczyły na 1500 i trochę falowały, pod domem jak silnik się zagrzał i włączył wentylator obroty się uspokoiły. Próbowałem przyuczając i jeździć na samej benzynie bo zauważyłem że czasami na gazie obroty ma wyższe ale jest w zasadzie to samo. Tak sobie myślałem że może uszkodzona jest sonda czy jakiś czujnik a jeździł dobrze bo komp miał zapamiętane położenia. Ale z drugiej strony w ostatnim czasie często odłączałem akumulator czy przy naprawie rozrusznika czy przy wymianie akumulatora ...więc powinien wówczas krokowiec zgłupieć a nic takiego się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!