Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opłacalność zakupu Megane III na LPG/ON/PB - szacunkowe wyliczenia


sebastian_wifi

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Od ponad pół roku jestem posiadaczem nowej Megane III 1.6 16V 110 KM, a od trzech miesięcy mam zamontowany LPG BRC w serwisie Renault. Często na forum pada pytanie - jaki silnik wybrać. Najczęściej dylemat jest między PB a ON. Przyznam, że sam przy wyborze samochodu rozważałem zakup silnika napędzanego ropą, ale ostatecznie wybór padł na 1.6 16V 110 KM. Warto podkreślić, że przy zakupie samochodu w ogóle nie brałem pod uwagę montażu instalacji LPG, wyszło to w trakcie użytkowania kiedy pewnego dnia uświadomiłem sobie, że między PB a LPG jest 3 zł różnicy na jednym litrze :) Ostatnio dodatkowo nałożył się temat, że teść chce kupić Fluence z LPG, a kolega z pracy Megane III napędzaną ON. W związku z tymi wydarzeniami wpadłem na pomysł aby na podstawie średniego całkowitego spalania oraz średnich cen paliw z ostatnich 6 lat oraz z ostatniego miesiąca zrobić małą kalkulację co się właściwie opłaca kupić. W zestawieniu nie ująłem przeglądów, części zamiennych itp. ponieważ nawet niebyłym w stanie tego zrobić, gdyż każdy samochód inaczej się zużywa w zależności od użytkownika i rodzaju paliwa na jakim jeździ. Jest to sama kalkulacja ile oszczędza się na paliwie.

 

Mam nadzieję, że tabela jest w miarę czytelna, ale danych było sporo więc ciężko to schludnie przedstawić w Excelu. Ceny samochodów zostały wzięte ze strony: http://renault.zdunek.pl/samochody-nowe-dostepne-od-reki LPG ująłem dwa razy ponieważ, do 31 sierpnia była promocja, że zakładają za 1 zł. Teraz montaż BRC w serwisie to wydatek 3500 zł. Średnie spalanie to średnia wyników z portalu http://www.autocentrum.pl/spalanie/renault/megane/iii/ oraz http://www.motostat.pl/. Jeżeli ktoś ma rzetelne dane na temat całkowitego spalania 1.2 Tce 115KM to mogę również dodać do tabeli bo sam jestem ciekaw co wyjdzie - nie dodałem do obliczeń, ponieważ jest zbyt mało raportów spalania.

 

thumb_hosting_zdjec_1441435794__megane_iii_-_lpg_vs_on_vs_pb.png

 

Na koniec podkreślę, że jest to tylko i wyłącznie kalkulacja wydatków na paliwo i oszczędności z tym związanych w zależności od silnika i rodzaju paliwa. Nie brałem pod uwagę tego, że np. diesel ma większy moment obrotowy i jest on szybciej dostępny, a benzyna wykazuje większą kulturę pracy silnika przy niższych prędkościach i jest z nią mniej problemów ;)

 

W razie dodatkowych pytań służę pomocą, a teraz zapraszam do zapoznania się i do opinii :)

Edytowane przez sebastian_wifi
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota. Napracowałeś się. Faktycznie szkoda, że nie ma silnika 1.2. Korzystałeś z polskich serwisów z rankingami, czego oczywistym plusem jest, że są tam praktycznie same auta jeżdżące po naszych polskich drogach, ale wydaje mi się, że lepiej jednak byłoby skorzystać z jakiegoś bardziej w europie popularnego serwisu zawierającego większą liczbę użytkowników, a co za tym idzie - z większą liczbą statystyk, np. spritmonitor.de.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że średnie spalanie silnika 1.5 dci 105 KM jest troszkę przesadzone.

JA co prawda mam 1.5 dci 86 KM i mój silnik NIGDY nie przekroczył 5 litrów ON/100 km.

Do wartości 5 litrów zbliża się zimą, jak sporo jeżdżę po mieście.

Latem po mieście wychodzi około 4.2 , a w trasie nawet 3.6 litra ON/100 km jest możliwe.

 

W tabelce warto też umieścić realne koszty montażu instalacji gazowej i koszty związane z jej przeglądami i naprawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tabeli nie zaglądam, bo mnie to mało obchodzi ile i za ile auto spala. Dla mnie liczy się bardziej zachowanie diesla w czasie jazdy i dlatego nie zgadzam się z tym twierdzeniem:

benzyna wykazuje większą kulturę pracy silnika przy niższych prędkościach i jest z nią mniej problemów

Nie jest to takie oczywiste i jednoznaczne, jak to w tym nieuprawnionym sloganie przedstawiono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę też tu swoje 3 grosze. Przeglądałem tabelę i zauważyłem jeden wielki błąd. Cena paliw w tym przedziale czasowym bardzo się zmieniała. Także zmieniały się różnice miedzy ceną benzyny a LPG. Powinno też się wsiąść pod uwagę częstszy serwis auta z instalacją LPG i większy koszt przeglądu. I przez ten czas jaki mam megankę spaliła sobie około 6tys. l paliwa 95PB, przy założeniu, że paliwo średnio było po 5 zł, to daję mi sumę 30tys. zł. Jak dla mnie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co czytam to do LPG w Megane IIIgen. nadają się tylko 1.6 16v i 1.4 TCe i takie zestawienie bym chętnie zobaczył.

 

Wiadomo gazownia zawsze będzie tańsza od PB czy ON, ale faktyczne koszty utrzymania są różne, zadowolenie użytkownika też.

 

Na gazie przelatałem 7 lat, fajnie było zatankować 12 gazu zamiast 12 benzyny, były też emocje jak się pistolet zawiesił czy wąż z płynem chłodzącym strzelił na trasie, no i te tankowanie co 300 km, lanie benzyny czy regulacje.

Nie jestem wrogiem gazu, ale nie ma nic za darmo, teraz faktycznie stosunek ceny PB/LPG jest niezły i każdy chętny musi to sobie przekalkulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, na wstępnie dziękuję za komentarze oraz informacje co należy dopracować i poprawić. Dzięki Waszym komentarzom powstała wersja druga kalkulacji, która dostępna jest poniżej:

 

thumb_hosting_zdjec_1441529778__megane_lpg_on_pb_v2.png

 

Poniżej odniosę się również do poszczególnych komentarzy:

 

Świetna robota.

 

Dziękuję :)

 

ale wydaje mi się, że lepiej jednak byłoby skorzystać z jakiegoś bardziej w europie popularnego serwisu zawierającego większą liczbę użytkowników, a co za tym idzie - z większą liczbą statystyk, np. spritmonitor.de.

 

Dzięki za namiar, dodałem statystyki z tego portalu.

 

Mam wrażenie że średnie spalanie silnika 1.5 dci 105 KM jest troszkę przesadzone.

 

Średnia z 1293 raportów spalania tego silnika (1.5 dCi 105 KM) wskazała takie spalanie dla ON (5,75/100) więc myślę, że ten wynik jest rzetelny.

 

W tabelce warto też umieścić realne koszty montażu instalacji gazowej i koszty związane z jej przeglądami i naprawami.

 

Koszt montażu instalacji jest zawarty w koszcie zakupu samochodu. Co do kosztów przeglądów-serwisu faktycznie zapomniałem, może dlatego że na takim przeglądzie jeszcze nie byłem :) Przegląd w autoryzowanym serwisie BRC to koszt 150 zł i wykonuje się co 15000 km co daje nam 0,01 zł więcej do każdego przejechanego kilometra. Oczywiście dodałem ten koszt w tabeli w wersji drugiej. Dziękuję za przypomnienie.

 

Nie jest to takie oczywiste i jednoznaczne, jak to w tym nieuprawnionym sloganie przedstawiono.

 

Dziękuję za opinię, ale fajnie jakbyś to uzasadnił. Bo dla mnie np. nie bez powodu w dieslach daje się lepsze wygłuszenie niż w silnikach benzynowych. Dodatkowo w dieslu w sposób nieprawidłowego użytkownika może ulec uszkodzeniu koło dwumasowe, którego nie ma w benzynie. No i koszt wtrysków w dieslu to kilka tysięcy gdzie w benzynie kosztują kilkaset złotych. No i oczywiście w dieslu szybciej można te wtryski załatwić. Kolega ostatnio w Mondeo wymieniał i kosztowało go to 6000 zł więc całkiem spora suma :)

 

Przeglądałem tabelę i zauważyłem jeden wielki błąd. Cena paliw w tym przedziale czasowym bardzo się zmieniała.

 

Dziękuję za informację. Nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale są wyliczenia dla średniej ceny paliw z ostatnich 6 lat oraz dla średnich obecnych cen paliwa. Niestety chcąc wyliczyć sobie opłacalność danej jednostki napędowej ciężko oszacować to idealnie - ceny paliw zmieniają się z dnia na dzień. Niestety nie da się bazować na niczym innym jak na aktualnych i archiwalnych danych. Jeżeli masz jakiś inny pomysł jakie ceny powinienem tam wstawić to z chęcią wysłucham i przygotuję nową wersję dokumentu.

 

1.4 TCe i takie zestawienie bym chętnie zobaczył.

 

Niestety raporty na temat spalania LPG dla tego silnika praktycznie nie istnieją więc ciężko podać rzetelne dane. Podobnie jak silnik 1.2 Tce 115 KM, którego nie ująłem w zestawieniu - za mało danych w internecie na temat spalania PB i zbyt rozbieżne.

 

---

 

Pozdrawiam wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za opinię, ale fajnie jakbyś to uzasadnił.

Specjalnie nie rozwijałem tego tematu, a tylko o nim wspomniałem, ponieważ na forum w bardzo wielu miejscach jest już taka dyskusja zamieszczona, wiele z takich tematów jest już nawet pozamykanych, bo początkowa merytoryczna dyskusja przeradzała się w wojenki prowadzone przez tych zatwardziałych obrońców potocznych i zasłyszanych opinii. Zarówno z jednej jak i drugiej strony.

Widzę, że na temat diesla też swoje stanowisko na słuchu, a nie doświadczeniach opierasz.

Dlatego nie ma sensu tu znowu tego rozpoczynać i wyważać otwartych drzwi narażając kolejny temat na nieuniknione zamkniecie.

Faktem jest, że wszystko ma swoje plusy i minusy, a ich ilość oraz stosunek jest uwarunkowany od subiektywnych ocen i niestety nie da się i nie można tego jednym zdaniem uporządkować.

Skrótowo może tylko o tym o czym wspomniałeś. (i to też tylko że słyszenia z tego co czytam)

Wyciszenie- przeczytaj opinie użytkowników diesla w M/S III o pracy tych silników w tych autach. Nawet benzynowcy zachwalają ich cichą pracę.

Koło dwumasowe- nie jest znowu tak często wymieniane, owszem jest kilka przypadków na forum opisanych ale to w starszych autach z drugiej albo któreś tam ręki, z nie wiadomo jakimi wielkimi przebiegami.

Ponadto te koła już dawno są stosowane także w autach z silnikami benzynowymi.

Tego wymagają delikatniejsze skrzynie 6 biegowe.

Wtryski- owszem jest problem ze wtryskami, szczególbie w silnikach renaulta 1,5dCi ale na osprzęcie Delphi.

Tych silników już wiele lat nie wkładają do aut, a mit pozostał i ma się dobrze. Pozostały także problemy w tych autach, które jeszcze są w użytku. Nie znajdziesz jednak takich w nowszych autach. w Renówkach skończyły się od wprowadzenia silników 100KM gdzie sypiące opiłkami i zatykające wtryski pompy Delphi już nie występują.

Nie wspomniałeś za to słowem o obracających się panewkach i problemach ze smarowaniem....

To większa bolączka zafundowana użytkownikom przez producenta i jego huraoptymistyczny interwał wymiany oleju co 30000km.

Nawet w moim sceniolu z silnikiem 1,5 106KM z tego powodu (problemy ze smarowaniem) jeszcze we Francji silnik był wymieniany na fabrycznie nowy, w okolicach 3 wymiany oleju czyli 90000km.

Z wpisem o Mondeo to już poszedłeś w stronę ogólnikowych artykułów z Auto Świata. Po łebkach pozbierane zasłyszane opinie, byle tylko na szybko łatkę przypiąć.

Mogłeś jeszcze coś o pompowtryskiwaczach napisać, miałbyś zdecydowanie więcej przykładów jak to wtryski w dieslach są be.

To tyle co ma w tym temacie do powiedzenia.

Generalnie poza podważeniem wcześniej cytowanego mitu jaki zastosowałeś, temat mało mnie interesuje.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolicz wymianę świec częściej niż zaleca interwał serwisowy, jak będą problemy z mieszanką to co 10.000km.

100.000 można dorzucić wymianę wtryskiwaczy i regeneracje reduktora.

200.000 jak nie wcześniej wymiana albo regeneracja głowicy w silniku, trzeba to założyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w tej tabelce to ceny aut, to skąd się wzięły?

Napisałem w pierwszym poście:

Ceny samochodów zostały wzięte ze strony: http://renault.zdune...ostepne-od-reki

W trakcie przygotowywania wyliczenia widziałem cennik, który przedstawiłeś ale są to ceny bez żadnych rabatów a prawda jest taka że rabaty są zawsze więc nie brałem ich pod uwagę. Chyba jeszcze nikt nigdy w Polsce nie kupił samochodów po tych cenach, które są w tym cenniku chyba że było to dzień po ich rynkowej premierze :)

 

Wziąłem ceny tych dwóch pojazdów, które fizycznie stoją i dealera i są wycenione chociaż pewnie jakby doszło do zakupu to by jeszcze coś zeszli z ceny:

- http://renault.zdunek.pl/samochody-dostepne-od-reki/2076/renault-megane-limited-16-16v-110--6-biegw-nowe-auto-wersja-limitowana

- http://renault.zdunek.pl/samochody-dostepne-od-reki/2033/renault-megane-limited-dci-110-km

 

Specjalnie nie rozwijałem tego tematu, a tylko o nim wspomniałem, ponieważ na forum w bardzo wielu miejscach jest już taka dyskusja zamieszczona, wiele z takich tematów jest już nawet pozamykanych, bo początkowa merytoryczna dyskusja przeradzała się w wojenki prowadzone przez tych zatwardziałych obrońców potocznych i zasłyszanych opinii.

 

@gojgien - Dziękuję za merytoryczną informację. Ja osobiście nic do diesli nie mam, ani nie mam nikomu zamiaru udowadniać, że LPG jest lepsze od Diesla bo nie jest. Chodziło wyłącznie o porównanie czym taniej się jeździ. Z pewnością nie patrząc na cenę przejazdów dCi pobije LPG chociażby liczbą km, które można zrobić na jednym zbiorniku jak i przyjemnością z jazdy. Swoją drogą do diesli też montują LPG ale instalacje kosztują koło 8-10 tyś zł więc myślę, że mija się to z celem, ale to tylko taka ciekawostka. Pamiętam, że był taki moment na rynku, że nowy diesel był w cenie benzyny i to był idealny moment na zakup diesla, teraz dokładanie co najmniej 8 tyś. w przypadku Megane stawia tę decyzję pod znakiem zapytania. Z ciekawostek dodam tylko, że jak mi zakładali gaz u dealera to od momentu umówienia się do wizyty musiałem czekać 2 tygodnie bo mieli 20 samochodów flotowych do zagazowania. Ostatnio nawet czytałem, że floty odchodzą od diesli bo staje się to nieopłacalne. No, ale jak kto woli. Diesel to moim zdaniem złoty środek pomiędzy tanią jazdą na LPG, a zaletami silników benzynowych, który niestety ma apetyt na benzynę.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą do diesli też montują LPG ale instalacje kosztują koło 8-10 tyś zł więc myślę, że mija się to z celem, ale to tylko taka ciekawostka.

Na ciekawostkę odpowiem anegdotą...

Nie mam w dieslu instalacji na gaz, a przeciętnie co 2 miesiące na stacji paliw (akurat wczoraj ostatni raz) podchodzę do kasy z tekstem:

-poproszę gaz do diesla..

Tu fajnie na moment widzieć konsternację obsługi.

w tym jednak momencie wskazuję swoje auto, które stoi blisko szafki z butlami z propan-butanem.

I sytuacja robi się zabawna już da obu stron.

Butla potrzebna do kuchni, a jest przywożona właśnie dieslem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolicz wymianę świec częściej niż zaleca interwał serwisowy

To jest akurat mit. Przed założeniem LPG dzwoniłem do trzech różnych niezależnych serwisów Renault montujących LPG i w każdym mi powiedzieli, że wymiana w takiej samej częstotliwości jak przy jeździe na PB. Zresztą dwóch kolegów z pracy jeździ na gazie (Audi A3 i Toyota Corolla) i robią codziennie po 100 km od kilku lat i jeszcze nigdy nie wymieniali częściej świec niż podaje producent przy jeździe na benzynie.

 

100.000 można dorzucić wymianę wtryskiwaczy i regeneracje reduktora.

200.000 jak nie wcześniej wymiana albo regeneracja głowicy w silniku, trzeba to założyć.

Odpowiedź w pierwszym poście:

 

W zestawieniu nie ująłem przeglądów, części zamiennych itp. ponieważ nawet niebyłym w stanie tego zrobić, gdyż każdy samochód inaczej się zużywa w zależności od użytkownika i rodzaju paliwa na jakim jeździ. Jest to sama kalkulacja ile oszczędza się na paliwie.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą do diesli też montują LPG ale instalacje kosztują koło 8-10 tyś zł więc myślę, że mija się to z celem, ale to tylko taka ciekawostka.

Poczytaj dokładnie o co chodzi z instalacją Lpg do diesla, to będziesz wiedział po co ją się zakłada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!