Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Automatycznie składane lusterka, zadziała?


Rekomendowane odpowiedzi

Tak ma to racje bytu ale tylko w megankach gdzie lusterka są na drzwiach montowane i nie muszą się samoczynnie przed otwarciem drzwi otwierać jak w sceniolu i mogą się zamykać po wyłączeniu silnika i otwarciu drzwi nie obijając się o nie.

Ciekawostką w tym układzie jest podłączenie jednego z przewodów do żółtego przewodu zasilającego po zapłonie panel sterowania szybami.(brak potrzeby przeciągania tego potencjału ze środka auta)

Przygotowując swój układ takiego potencjału nie zauważyłem.

(może przeoczyłem, a tak właściwie zasugerowałem się rozwiązaniem poprzednim czyli układem jaki DrNO w swojej megance zastosował)

 

Dodano: 09 wrz 2015 - 02:39

No i nawet przy myciu auta będą pozamykane jak nie będzie zapłon włączony.

W moim układzie zamykają się dopiero przy blokowaniu zamków.

Jest także możliwość czasowo zdezaktywować ten układ.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam! Chcę podłączyć moduł do automatycznego składania lusterek, i potrzebuję 12V po zapłonie z panelu sterowania szybami. Ma ktoś wiedzę gdzie by się wpiąć? Na dostępnych schematach jakoś nie mogę się tego doszukać...

 

pzdr,

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim sceniolu przeciągałem taki potencjał ze środka auta z gniazda zapalniczki ale ponoć jest i w drzwiach, choć sam tego nie sprawdzałem. Jest to niedawno na forum opisane.

A dokładnie tu:

http://megane.com.pl/topic/64664-automatycznie-skladane-lusterka-zadziala/page__p__440374__fromsearch__1#entry440374

idź za linkiem w 1 poście.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wiem, sam tego linka zamieściłem :notacrook: ciekaw jestem, czy jakis schemat potwierdził by to... wszystkie przewody w tych kostkach (panel sterowania szybami) są dość cienkie,a taki zasilający powinien być pewnie innego przekroju. Nie jestem przekonany, czy szukać w tych kostkach po omacku miernikiem, bo 12v może sie gdzieś pojawić, a bedzie to jakieś sterowanie i coś zjaram...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wiem, sam tego linka zamieściłem

No nie zauważyłem, trzeba było tamten temat kontynuować zamiast nowy zakładać.

Wynika z tego, że moja dalsza pomoc jest już wyczerpana, co w tamtym temacie wyjaśniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki, ale 12v poszukiwane jest w różnych mmiejscach by się móc czasami z czymś podpiąć, więc może ktoś podpowie jeszcze, a i komuś takie inf. się przyda.Może kiedyś powstanie wątek z "mapką" takich punktów w naszych autkach, przeciaż każdy z nas próbuje coś czasami "dorzucić" od siebie do wyposażenia....a na dostępnych schematach nie zawsze można się rozeznać.

 

pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wszystko co mi było potrzebne do modułu wziąłem z r2 i r3. W r2 był plus, masa, plus po zapłonie, sygnał zamykania drzwi i domykania szyb.

Nie wiem jaki mas moduł i czego potrzebuje ale mi to wystarczyło co było w tej kostce

 

Dodano: 19 wrz 2015 - 18:33

Zawsze pomoże żaróweczka z kabelkiem. Ja mam taką za 3,50 z marketu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze jedno, z jakich programów, schematów korzystacie? bo jakoś na moich nie ma oznaczeń ani r2, ani r3...źle szukam? a może to oznaczenia na kostkach?

 

hosting_zdjec_1442730070__d45b16c335502298.jpg

 

hosting_zdjec_1442730002__611.jpg

 

czy mówimy o tych złączach w tym module? czy chodzi o zupełnie inne gniazda?

Edytowane przez piter1114
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R2 to główne złącze na lewym słupku gdzie ma początek wiązka biegnąca na tył auta, (powyżej lewego progu)

R3 to wielostykowe złącze pomiędzy karoserią i drzwiami na przednim lewym słupku.

Skoro tam na R3 są te wspomniane potencjały to w drzwiach gdzieś muszą być ich punkty docelowe.

Jeśli coś jest pobierane z R2, to niestety przez R3 należy to do drzwi dostarczyć.

Co do schematów, to ja korzystam z VISU

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te schematy są dla mnie mało czytelne, oznaczenia zupełnie mi obce, korzystanie z ksiazki sam naprawiam może wprowadzać w błąd.Porównałem rozpiski pinów z ksiażki z tym w aucie i okazało sie,że są zupełnie inne...a korzystanie z VISU ?pytanie jakiego? zgodnie z rocznikiem? tez wersji kilka...Brakuje mi czytelnej,opisanej rozpiski.Znajdę gdzieś opisy poszczególnych kostek z opisem wiązek,i przypisanych im kolorów? np. w tym stylu?

 

hosting_zdjec_1442908445__renault_laguna_wiring_diagrams_-_2015-09-22_094857.png

Edytowane przez piter1114
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz określić, czy masz cztery czy dwie szyby elektryczne i czy są impulsowo podnoszone i opuszczane.

Link do pobierania schematów schematy

Pobierz Megane II (X84) NT 8266A 28-06-2004.rar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że warto sobie odszukać odpowiedni schemat i sobie przyswoić jego czytanie ale przez ten czas jak temat rozpocząłeś, to już dawno miałbyś plus po zapłonie do drzwi doprowadzony sposobem opisanym w moim manualu.

Przeciągasz sobie wówczas taki przekrój jaki potrzebujesz, bez obawy czy cieniutka instalacja fabryczna nie będzie zbyt obciążona by mogła się przegrzewać. Pobierasz go także nie z UCH ale dowolnego miejsca za bezpiecznikami.

Najpewniejsze miejsce to zasilanie gniazda zapalniczki, albo po przekaźniku dodatkowych akcesoriów, różowy nad bezpiecznikami.

Jak chcesz to zrobić fachowo, to możesz do złącza R3 dołożyć odpowiednie piny w wolne miejsca.

(piny wyciągnięte z kostek jakiegoś rozbitka)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!