Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam w swoim aucie tylko przycik systemu wolne ręce tylko w klamce kierowcy.

Widziałem dziś Scenica III, który posiadał przyciski we wszystkich drzwiach

Jaka jest różnica w systemach.

Edytowane przez buczki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te co mają przyciski we wszystkich klamkach nie zamykają się same po odejściu od auta.

Żeby zamknąć samochód trzeba wcisnąć którykolwiek przycisk na drzwiach.

Jest to powrót do systemu znanego z Megane/Scenic II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te co mają przyciski we wszystkich klamkach nie zamykają się same po odejściu od auta.

Wprawdzie mam Megankę, ale zamyka po odejściu (i mam przycisk przy każdej klamce). W Scenicu jest to inaczej rozwiązane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł to nie tak. Ja mam przyciski we wszystkich klamkach i auto zamyka się samo po odejściu od auta. Przyciski służą tylko do otwierania. Otworzyć można z każdej klamki. Podejrzewam że oprócz ilości przycisków nie ma żadnej różnicy między systemami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tylko jeden przycisk i służy do zamykania, żeby otworzyć wystarczy włożyć rękę w klamkę i auto otwiera się samo.

Myślałem, że to taki sam system jak w Meganie II, gdzie były 4 przyciski do zamykania auta, a otwierało się wkładając rękę w klamkę.

Chyba przyoszczędzili na czujnikach podczerwieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

#wojgalic

dobrze piszesz, masz zaślepki od foto pod klamkami?

Trochę dziwne to HF? W scenicu 2 jak i w 3 do otwierania służą fotokomórki pod klamkami oraz przełączniki w zamkach (ruch klamką)

Zaś przyciski (w s 3 jeden) zamykają auto (nie tylko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim S III miałem przycisk tylko na klamce kierowcy, ale mając przy sobie kartę w kieszeni mogłem otworzyć każde drzwi wkładając tylko rękę i ciągnąc za klamkę. Wychodzi więc na to, że jest to może kwestia konfiguracji układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem megankę 3 2010r z HF, przycisk tylko na klamce kierowcy:

auto się samo zamykało po odejściu na kilka metrów, centralny odblokowywał się po włożeniu ręki za klamkę, obojętnie w które drzwi.

 

Meganka 2013 z HF, przyciski we wszystkich drzwiach:

auto się samo zamyka po odejściu na kilka metrów, centralny odblokowuje się dopiero po wciśnięciu któregoś z przycisków w klamce. Dla mnie porażka, dużo wygodniejsze było pierwsze rozwiązanie (z 2010roku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Meganka 2013 z HF, przyciski we wszystkich drzwiach:

auto się samo zamyka po odejściu na kilka metrów, centralny odblokowuje się dopiero po wciśnięciu któregoś z przycisków w klamce. Dla mnie porażka, dużo wygodniejsze było pierwsze rozwiązanie (z 2010roku).

 

Faktycznie dziwne to rozwiązanie. Po co przyciski w klamkach do otwierania? jak jest HF to nawet gdy nie ma foto (uszkodzone) to dwukrotne pociągnięcie za klamkę otwiera zamek. Jak jeszcze napiszesz, że pod klamkami jest miejsce na foto to ..."co projektant miał na myśli"

 

Po próbie konsultacji z projektantem stwierdzam, że fotokomórki w S3 są takie same jak w S2, a więc tak samo wadliwe ( ja już 3 wymieniałem) Natomiast różnica jest w mikroprzełącznikach klamek. W S3 na oko

lepiej chronione przed wilgocią, w S2 najsłabsze ogniwo komfortu.

Edytowane przez lufa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotokomórki są takie same w Lagunach, Meganach, Scenikach i pewnie też w innych :D

Ja dopasowałem lewą fotokomórkę z Laguny II do prawych drzwi w Meganie II.

Wystarczyło podciąć plastik, który jest w drzwiach dookoła fotokomórki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam

Ja mam od nowości megane 3 z 2014r. i mam HF , zamyka się po odejsciu a otwiera faktycznie po naciśnięciu guzika tylko zastanawia mnie po co w takim razie dali te fotokomórki ?

Może da się aktywować clipem funkcje zeby działało otwieranie przez włożenie ręki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam chyba nie ma fotokomórki, zostawili zaślepkę, żeby nie trzeba było zmieniać konstrukcji drzwi (wszystkie meganki miały wycięcie na fotokomórkę bez względu na wyposażenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!