Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane kombi 1.6 kontra 2.0 który egzemplarz ?


myszka_k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Witam wszystkich i proszę o pomoc. Chcę kupić renault megane kombi tak do 20,000 max. Przeczytałam już sporo temat 1.6 oraz 2.0 benzyna oba fajne :),ogłoszenia jakie mnie zaciekawiły to :

1 . http://allegro.pl/show_item.php?item=5669594805

2. http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-6-16v-112km-navigacja-alu-felgi-lato-zima-niemcy-ID6yaBup.html

3. http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-sliczny-niski-przebieg-udokumentowany-po-liftingu-ID6yaTi9.html#bb4a01e775

Proszę o opinie i sugestie czym się kierować, czego unikać .

Już kilka obejrzałam ale niestety zawsze coś było nie tak jak powinno.

Z góry dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sam jestem świerzo po kupnie Meganki. Mój wybór padł na 1.6 kombi. Obejrzałem wszystko co było wtedy do obejrzenia w woj. małopolskim. W 99% były to szroty które pieknie wyglądały w ogłoszeniu. Może podpowiem Ci coś na bazie moich ostatnich doświadczeń. Nie ograniczaj się tylko do 3 egzemplarzy. Jak już jedziesz obejrzeć upatrzone auto sprawdz wwszystkie inne egzemplarze które masz po drodze. Nie musisz go kupować ale bedziesz mieć lepszy pogląd-"Kurde, jakim cudem auto z przebiegiem o 60 tyś mniejszym jest bardziej zniszczone od tamego". Ja tak właśnie kupiłem swoją-nawet nie bardzo chciałem jechać ją oglądnąć a okazała się całkiem przyzwoitym egzemplarzem. Książka serwisowa...hmmm...zapytaj najpierw sprzedawce co w niej jest. Bo jak kończy się na 2009 a auto jest z 2008 to nic Ci ona nie da (Po zdjęciach widzę, że ta z linku nr 2 ma wpis w 2014). Jak dla mnie pierszy link za tanio-praktycznie tyle zapłaciłem za auto 3 lata strasze i z 3 krotniem większym przebiegiem. A z tego co widziałem gdyby to wszystko była prawda auto jest warte dużo dużo więcej. Ogólnie jedz zobacz, jak masz szpeca bież go ze sobą. Jak masz dwóch to też. A jak oni powiedzą,że auto jes ok-to jedz do ASO na przegląd-tam pan powie Ci co faktycznie jest z autem nie tak. Oczywiście sprawdzą też auo po VIN. Ja w Krakowie za ponad godzinne oględziny auta, gdzie pan chodził i sprawdzał wszystko ze mną (miernik, podnośnik, komputer) dokładnie tłumaczył mi co i jak zapłaciłem 240 zł i na prawdę było warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z mojej strony mogę powiedzieć że 2.0 to optymalny wybór jeżeli chodzi o kombi - sam takim jeżdżę. 1.6 może mieć trochę za mało mocy (kwestia preferencji) KZFR rzadziej się psuje a jeżeli się popsuje - wymieniasz i na długi czas spokój. Dodatkowo 1.6 jest masa na rynku i ciężko trafić w "dobry" egzemplarz - gdy ja szukałem w 2.0 wszystkie nawet najgorsze egzemplarze były w lepszym stanie technicznym niż jakikolwiek 1.6 dlatego też polecam mocniejszy. Ale to Twój wybór bo możesz trafić na coś fajnego mniejszego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedz i podpowiedz :) Puki co te trzy już odpadły , vin sprawdzony przez znajomego w renault jedno obejrzane ( 1 ) i szkoda było jechać na szczęście po drodze się kilka znalazło ale niestety nic wartego uwagi. Szukam dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

ja od początku roku poszukiwałem głównie Laguny z silnikiem 2.0 (ten sam co w Megane) - lub Meganki. Po paru miesiącach poszukiwań trafiła mi sie piękna Meganka 2.0 16v. W końcu dopadało mnie "może jednak ta 1.6 by była ok?". W końcu pojechałem obejżeć Megankę 1.6. Przejechałem się nią i pomyślałem - shit, ale g...wno, jakbym jechał papierowym pudełkiem, myślałem że to auto lepsze będzie. Po miesiącu trafiła się w końcu Megi 2.0 (6 biegowa). Gdy się nią przejechałem, to jakby inne auto. Poprostu miałem wrażenie, jakbym jechał sporo cięższym samochodem - nie bardziej mułowatym czy wolniejszym, tylko porządniejszym, stwarzającym o wiele lepsze wrażenie. Dziś dziękuję mojej pięknej, która mówiła w chwilach zwątpienia - nie kupuj 1.6 bo później będziesz cały czas myślał o 2.0 :). Fakt - szukałem ok 5 miesięcy.

Powodzenia i cierpliwości :)

Edytowane przez mikul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem 1.6 z głupią nadzieją że będzie bardziej ekonomiczne niż moje poprzednie auto (laguna 2 2.0 T).. cóż, nie jest. Więc osobiście też polecam 2.0 bo 1.6 pali praktycznie to samo a nie jedzie. I 5 biegowa skrzynia to jest w trasie tragedia, taką samą miałem w Clio 2 1.2..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedzi :)

Koniec końców też zaczynam myśleć wyłącznie o 2.0 i takiej szukam, znalazłam jedno w automacie bardzo mi się podoba :) ( http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-2-0benz-automat-szwajcar-oplacony-ID6y8zf3.html?requestFromAd=1&track%5Bmessage_sent%5D=1&id_at=4049501 ) co wy na to warto jechać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sam jestem świerzo po kupnie Meganki. Mój wybór padł na 1.6 kombi. Obejrzałem wszystko co było wtedy do obejrzenia w woj. małopolskim. W 99% były to szroty które pieknie wyglądały w ogłoszeniu.

To samo miałem w marcu. Małopolskie odpada całkowicie. Samochód znalazłem na Śląsku. też 1.6 w kombii i jestem bardzo z niej zadowolony...ubóstwiam ją:)

 

Dodano: 28 wrz 2015 - 11:42

Ja kupiłem 1.6 z głupią nadzieją że będzie bardziej ekonomiczne niż moje poprzednie auto (laguna 2 2.0 T).. cóż, nie jest. Więc osobiście też polecam 2.0 bo 1.6 pali praktycznie to samo a nie jedzie. I 5 biegowa skrzynia to jest w trasie tragedia, taką samą miałem w Clio 2 1.2..

No co Ty. Megane 1.6 16v w kombii na trasie 4,9 l a w mieście (Kraków) 8,0l. Toż to tyle co miałem w Skodzie Fabi z silnikiem 1,4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co Ty. Megane 1.6 16v w kombii na trasie 4,9 l a w mieście (Kraków) 8,0l.

A Świstak siedzi i zawija w sreberko. Bez przesady, zgodzę się, że meganka z silnikiem 1,6 16V spali ok. 6l/100km, jak się nie przekroczy na trasie 90km/h. I to piszę, ze swojego własnego doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co Ty. Megane 1.6 16v w kombii na trasie 4,9 l a w mieście (Kraków) 8,0l. Toż to tyle co miałem w Skodzie Fabi z silnikiem 1,4.

toś poleciał :)

Najlepiej przejedź się każdym silnikiem. Ja przez ostatnie ok 12 lat jeździłem Megane I 1.4 8v (chyba 72 KM). Teraz chciałem mieć nieco więcej mocy i najbardziej podoba mi się w obecnym aucie to, że ma fajną elastyczność. Na minus - po przekroczeniu 120/h robi się głośno, co mnie akurat zdziwiło i zawiodło w tym aucie, ale po przejechaniu paru tysięcy przyzwyczaiłem się i zaakceptowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Świstak siedzi i zawija w sreberko. Bez przesady, zgodzę się, że meganka z silnikiem 1,6 16V spali ok. 6l/100km, jak się nie przekroczy na trasie 90km/h. I to piszę, ze swojego własnego doświadczenia.

I takie cudo na gaz się przerabia ? :mrgreen: ,proponuje dział fantasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę odbiegamy od głównego tematy tego wątku, ale podam że moja meganka z silnikiem 1,6 16V spaliła ostatnio na trasie 770km 50l paliwa (3 osoby na pokładzie), czyli ok 6,5l/100. Średnia prędkość wyszła 63km/h. według komputera pokładowego. W lato z 3 rowerami na dachu przy podobnej prędkości średniej spaliła o litr więcej na 100km. Więc silnik 1,6 16V może być oszczędny na trasie, w mieście, przy korkach jakie mam teraz, spalanie oscyluje w granicy 8,5-9l/100km. Wcześniej jak nie było korków to spalanie miałem na poziomie 7,5-8l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!