Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka AIR BAG + SERVICE


Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co piszesz, to masz auto z 2003 roku, a taśma jest przeznaczona dla auta po lifcie, czyli od 2006 roku. Nie wiem czy jest różnica, ale całkiem możliwe, że jakaś jest. W Scenicu II z przed i po lifcie różnice są w konstrukcji płytki prowadzącej pod zwijaczem. Poprawiono dzięki temu pracę przedwcześnie odbijających kierunkowskazów. Ale jak to wygląda w Megane II, tego nie wiem. Swoją drogą to co jest na aukcji bardzo przypomina zwijacz pasujący raczej tylko do Scenica II.

 

Do meganki jest taki, choć cały z pająkiem: http://allegro.pl/tasma-airbag-poduszki-zwijacz-megane-ii-i2368618252.html

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko że gadałem z facetem i zarzekal sie też że do megane pasuje rownież, a teraz zerowy z nim kontakt jest... nie pozostaje mi nic innego jak kupic pajaka...

Edytowane przez grzegorz1189
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam!

 

Jestem nowy, ale chciałbym odgrzać temat.

Otóż obiecałem mamie, że naprawie jej problem z poduszką w jej Megi II z 2005 roku. Objawy wskazywały by na problem z tą kostką pod fotelem, ale problem w tym, że dzisiaj jak tam zajrzałem to nie znalazłem żadnej pomarańczowej kostki. Jedyne co znalazłem to wiązkę kabli i jakiś układ z mikrostykiem na szynie od strony hamulca recznego. No i z boku fotele, przy mocowaniu zapięcia do pasów, była jakaś wtyczka, ale za bardzo nie dało się jej wyciągnąć i sprawdzić.

Z tego wątku wynika, że chyba łatwo tą kostkę zlokalizować, ale mi się tak łatwo nie udało dlatego prosiłbym i jakieś wskazówki.

 

Z góry dziękuję!

 

Dodano: 19 lip 2012 - 20:26

Dzisiaj znowu miałem okazję wpaść pod fotel Megane.

Prześledziłem całą wiązkę kabli idącą od wtyczki w podłoce na poziomie wykładziny i idąc po oparciu dotarłem aż do boku fotela na wysokości znaczka AIRBAG i wyczułem tam co najwyżej wtyczkę do poduszki. Czy jest możliwe, że nie ma w tym aucie tego "pomarańczowego" złącza? Nigdzie nie widziałem jakieś modernizacji na tym kablu. Czy w tej wiązce coś poza pomarańczową wtyczką może niedziałać i powodować wyświetlenie kontrolki SERVICE I AIRBAG? W kieronicy nic nie słychać więc wydaje mi się, że taśma raczej odpada.

 

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, pozwolę sobie odświeżyć temat.

W Megane wyświetlają mi się 2 błędy Airbag :

B1007 Obwód zapłonowy 1 przedniej poduszki - przerwa

(strona kierowcy)

B1008 Obwód zapłonowy 2 przedniej poduszki - przerwa

(strona kierowcy)

Czy będzie to właśnie taśma przy kierownicy, czy ew. wtyczki pod fotelem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mnie też dopadło. Miałem już w kupionym wymienioną-zregenerowaną taśmę. Zapalała się ostatnio kontrolka poducha+service i komunikat "sprawdź airbag".

Ponieważ podczas ruchów kierownicą gasło wszystko (pojawiło się to podczas ostatnich upałów jak stawiałem mordą ku słońcu)a ponadto słychać było szuranie podczas ruchów kierownicą więc moim zdaniem "znowu padła taśma". Ponieważ nie miałem pilota pod kierą, więc zakupiłem używkę z pilotem. Po przemontowaniu kontrolka zgasła lecz po ok. 15 minutach jazdy mignęły obie a po kolejnych 15 minutach jak się zapaliło to świeci cały czas. Koledzy pisali, że im drzwi odblokowuje, ja tego nie zauważyłem.

W zasadzie to zaświeciły jak ręką puknąłem w poduchę z radości że się nie świeci. Aż to życie i przedmioty nieożywione są wredne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to zaświeciły jak ręką puknąłem w poduchę z radości że się nie świeci

może wtyczka wyskoczyła z poduchy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

jestem nowy, prześledziłem cały temat i chciałem prosić (jeśli ktoś ma)o foto instrukcję do naprawy zwijacza, ale w przypadku całej taśmy - dzisiaj zaczęło terkotać, błędy n razie nie wyskakują, ale po zdjęciu obudowy gołym okiem widać że rozpadł się mechanizm zwijacza, znalazłem kilka opisów jak go poskładać, ale wolałbym robić to według fotek.

niestety mechanik ma termin dopiero w przyszłym tygodniu i boję się że taśma pójdzie się do tego czasu ...ć

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.Jestem tu nowy i uzytkuje Megane II 1.9dci. Przeczytalem caly watek,i mam podobny problem z moja megi. Po uruchomieniu auta pali mi sie kontrolka AIRBAG ale nie zapala sie service. Podczas jazdy zgasnie na chwile i znow sie zapali, a kiedy sie zapali to nastepuje samoistne odryglowanie drzwi lub zaryglowanie. Aktualnie jestem w Holandii i mam lekki klopot zeby jechac tu do serwisu bo sa cholernie drogi. Moze mial ktos podobny problem z tym.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Raczej uważnie zapoznałem się z problemami innych ale chyba mój jest trochę inny. Podobnie jak u wielu osób w mojej Megi problem zaczął się od wyświetlenia podczas normalnej jazdy napisu SERVICE, po kilku sekundach AIRBAG, po około minucie odblokowały się wszystkie zamki drzwi. Dojechałem tak pod dom, wyłączyłem silnik, po chwili odpaliłem i wszystko było ok, kontrolki zgasły. Po kilku dniach sytuacja identyczna. W dniu dzisiejszym rano było wszystko dobrze, żadna z w/w kontrolek się nie świeciła, dojechałem, wyłączyłem silnik. Po południu natomiast po odpaleniu silnik w ułamku sekundy zgasł i nie daje się uruchomić. Gdy włączam zapłon nie słyszę pracy pompy paliwowej, najmniejszego szumu. Myślę że przyczyna może być powiązana z tym co opisałem wcześniej bo wszystko dzieje się w ciągu ostatniego tygodnia. Może ktoś mi pomóc? Da się zdiagnozować błędy gdy nie można odpalić silnika?

 

Dodano: 09 sie 2013 - 12:32

Uporałem się częściowo z problemem tzn. wymieniłem na nową pompkę elektryczną - silnik odpala bez zarzutu. Od czasu do czasu natomiast wyświetla mi się podczas jazdy napis SERVICE i AIRBAG ale wyłączenie i włączenie zapłonu resetuje je. Dlaczego nie wiem jeszcze, jazda po nierównościach nie ma na to wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich

Od pewnego czasu świeci mi sie kontrolka service+air bag.

Wymieniłem zwijacz,sprawdzałem styki ale nic to nie pomogło aż wkoncu ponstanowiłem podpiąć go pod komputer...i jedyny błąd jaki wyskoczył to brak masy kontrolki air bag.

Spotkał się ktoś może z takim błędem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

Mam podobny problem od jakiegoś czasu świeci się kontrolka Airbag + service raz się świeci a raz gaśnie - byłem w Aso sprawdzili i przeczyścili wszystkie kostki pod fotelami kierowcy i pasażera napinacze po bokach sprawdzone wtyczki itp ... podmieniane napinacze - na clipie jest tylko jeden błąd - przerwa w obwodzie systemu airbag do masy (coś takiego) po stronie kierowcy kontrolka jak się świeci tak się świeci dalej strach jeździć bez poduszek (system airbag nie aktywny) - byłem w sumie u dwóch elektryków samochodowych i w Aso i nic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Problem Airbag + Service już od pół roku, czasem gaśnie więc raczej wykluczam taśmę - nie było jej słychać. Zrobiłem czyszczenie kostek pod fotelem i kierownicy jak kolega z postu #28 opisał. Nie pomogło niestety, ale zaintrygowało mnie jedno - co to za element zaznaczony czerwonym kółeczkiem, u mnie tego nie ma (zdjęcia zapożyczone z postu #28) ?

Mój pająk jak się okazuje był już naprawiany w Electric Cars.

Jaki rezystor można dać we wtyczkę poduszki, żeby zgasła kontrolka ?

post-60063-0-46642400-1393536630_thumb.jpg post-60063-0-80105300-1393536622_thumb.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!