Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi 82 KM - pali tylko na plaka


lzasada

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

samochód kupiłem 3 miesiące temu ale po 2-3 tygodniach przestał palić za pierwszym razem. Pomyślałem żeby wymienić filtr paliwa i tutaj zaskoczenie. Dwa króćce były zmostkowane ale przewód był zagięty i nie przechodziło paliwo. Były tylko dwa przewody podłączone do filtra paliwa: ten ze zbiornika i wyjściowy do silnika. Wylot z silnika został bezpośrednio podłączony do powrotu do zbiornika.

 

Mechanik się długo nie zastanawiał i podłączył tak samo nowy filtr ale z nowym przewodem zmostkowanym w którym już przelewało się paliwo. Po tej sytuacji odpalał dopiero za 12-14 razem.

 

Dałem mechanikowi aby wymienił akumulator i świece. Bez zmian.

 

Kupiłem przewody paliwowe na szrocie i podłączyłem jak w oryginale. Odpalił ale następnego dnia pękł przewód, wymieniłem przewód i już nie odpalił.

 

Teraz samochód stoi 3 tygodnie u mechanika, który kazał mi pozamawiać takie rzeczy:

- czujnik ciśnienia paliwa na listwie

- czujnik temperatury

- zawór ciśnienia paliwa przy pompie

 

wymienił i nadal bez zmian. Wyświetla mu się błąd ciśnienia przy próbie odpalenia samochodu. Po psiuknięciu plaka pali i nawet nie przerywa, wszystko działa super.

 

Co to może być, proszę o pomoc?

Edytowane przez lzasada
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wymieniać po kolei to co zaproponuje mechanik to należałoby najpierw zrobić próbę przelewową wtryskiwaczy. To jest podstawa.

Jeden albo kilka wtryskiwaczy porządnie leje przelewem, pompa nie da rady zrobić ciśnienia i nie odpala.

O problemach z odpalaniem jest bardzo dużo postów, wystarczy poczytać, wiele ciekawych rzeczy się dowiesz.

Poczytaj też o pęcherzach powietrza w wężykach paliwowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika, bo chyba wymienia części na chybił trafił.

Czas podłączyć auto pod CLIPa i sprawdzić co go boli.

Gdybyś to zrobił od razu, to podejrzewam, że byś trochę pieniędzy zaoszczędził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontakt do mechanika dostałem z "polecenia" ale to był jak widać zły kontakt. Czytałem forum, i jest wiele podobnych tematów ale nigdy nie zakończone więc nie wiem czy trafne uwagi.

Czy ktoś ma namiar na dobrego i niedrogiego mechanika od w/w tematu w okolicach Płocka ?

 

Dodano: 21 paź 2015 - 14:50

Dzisiaj inny mechanik sprawdził i powiedział, że wtryski. Koszt 2 tysiące złotych: wymiana/regeneracja wtrysków, przeczyszczenie pompy.

Czy to jest normalna cena czy zawyżona?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalna cena za regenerację czterech wtrysków to powiedzmy 1600 złotych. Wychodzi 400 za robociznę. Sama wymiana wtrysków nie jest jakaś pracochłonna czy skomplikowana. Powiedzmy 1 roboczogodzina jeśli nie były zapieczone. Jeżeli jeszcze wyjmowali pompę celem jej przeczyszczenia chociaż osobiście nie widzę w tym większego sensu, to nie jest tak dużo.

Znasz przyczynę padnięcia czterech wtrysków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem zaworki do wtryskó po 260 zł na alegro brałem oryginały ,Za wymianę mechanik wzioł 120 zł .Dziśiaj sam bym to zrobił.Prosta robota.Robil to około 1 godz .30 zł od sztuki .Przejechałem już 40 tyś km i jest super.Nie musisz kupować nowych chyba że są elektrycznie nie sprawne co się żadko zdaża.

Czytaj posty przed wysłaniem.

Spacja po kropce, a nie przed kropką.

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W poniedziałek odbieram Reńkę, wyszło 1200 zł, więc nie ma tragedii. W końcu z 4 wtrysków regenerował tylko dwie sztuki bo pozostałe jeszcze dobre. Za dużo na przelewach dawały i ciśnienie nie mogło się wytworzyć w silniku. Pompę wyjmował aby się upewnić czy się nie skończyła i czy są opiłki.

Coś mi jeszcze wspominał o jakiejś Rurze TURBO, że przetarta ale szczegółów dowiem się dopiero w poniedziałek...

Dam znać jak odbiorę.

 

PS. Nie wiem czy tak mogę na forum ale nie mogłem się powstrzymać:

Jeśli będzie ktoś z Was regenerował wtryski u Pana z miejscowości "DĄBIE" to nie liczyłbym na gwarancję. Jeden z wtrysków, które musiałem zregenerować był na gwarancji u tego właśnie Pana (regeneracja była w marcu 2015 roku) i stwierdził, że pod mikroskopem widzi opiłki i nie może uznać gwarancji. Mój mechanik wyjmował wszystko i sprawdzał - nie było żadnych opiłków. Iść do sądu o 400 zł też nie bardzo, więc przestrzegam przed tym Panem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Pan od wtrysków" może mieć troszkę racji.

Zobacz, jakie rzeźby miałeś/masz w aucie, sam pisałeś o jakimś nietypowym podłączeniu filtra paliwa.

To wszystko mogło być z jakiegoś powodu, może właśnie z powodu płukania układu paliwowego po zatartej kiedyś pompie?

Może to płukanie było nie do końca dobrze zrobione i jakieś opiłki jednak zostały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!