Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 ph1 1.9dCi 130 jakie aku?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moja przygoda z tym magicznym autem rozpoczęła się nie dalej jak dwa tygodnie temu. Diagnostyka wykazała szereg błędów różnych modułów z treścią błędu "power supply". Jako że temat systemu inteligentnego zarządzania energią już jest mi znany, proszę więc Was, jeśli macie dostęp do jakichś materiałów o info jaki jest zalecany aku do tej wersji silnikowej - jakie parametry. I "pi razy oko" ile więcej moge ah dołożyć aby alternator był w stanie z nim walczyć. Aktualnie siedzi 68ah sae 680 A. Zanim odpali zakręci ze 3 - 4 razy, a aku ma 12,4 v. Ładowanie 13,5

Edytowane przez kambastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

72 Ah wystarczy.Ja mam 4 rok ale 1.5 dci Centra Future sprawdził się, tobie też wystarczy. 12.4 V to 80 % naładowany. ładowanie podają 13.8V-14.5V. Nowy aku to 12.6 -12.8 V.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę was zaskoczę ;) w swoim 2.0DCi mam od ponad dwóch lat akumulator... 47Ah :D i co najlepsze daje radę bez problemu. kambastian zajmij się lepiej nad ładowaniem bo 13,5V to stanowczo za mało. Ja mam okolice 14,3V i nie mam żadnych problemów mimo tak małego akumulatora. Wiem że mamy różne generacje Meganek, ale mimo wszystko prąd płynie tak samo :). Ewentualnie spróbuj zmierzyć napięcie innym miernikiem, może ten ma przekłamanie i stąd tak niskie wartości.

Edytowane przez bert32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ładowaniem steruje komputer, który decyduje ile V ma dać alternator, zresztą wątek dość obszerny w tej materii jest na forum. I te 14,3 da wtedy kiedy jest taka potrzeba. Inna sprawa że aku stare i stosunkowo słabe 68ah 680. Także pytanie wciąż aktualne

Edytowane przez kambastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do 2,0 dCi włożyłem Tuborg Pro Dynamic 77Ah i 760A (odpowiednik Autopart Galaxy Gold w innym opakowaniu i bez assistance).

Akumulator ma 3 lata gwarancji i jest produkowany w Polsce.

Praktycznie nie do znalezienia w internecie, do kupna tylko u dystrybutorów, produkowany pod któregoś producenta samochodów.

http://akumulatory-prostowniki.blogspot.com/2014/01/test-konsumencki-akumulatorow-do-diesla.html

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ten sam akumulator co Autopart Galaxy Gold (jest w teście z linku powyżej) i Tuborg Pro Dynamic :)

Przed wymianą akumulatora sprawdź jego stan w odpowiednim sklepie, lub serwisie.

Może wystarczy go doładować.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra i teraz pytanie kolejne za 110 punktów, można śmiało w garażu zmienić aku ? W sensie czy nie ma adaptacji czy innego współczesnego szaleństwa ? Mam jeszcze plan wyjąć stare aku na nocke i wstawić pod prostownik, czy po ponownym podłączeniu klem można normalnie korzystać z auta czy wymiana aku lub przerwa w dostawie prądu skutkuje wizytą w serwisie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moja oryginalna Vectra trzyma się na razie nieźle. Ale chciałbym mieć dobrego kandydata na nowy. Do tej pory zawsze stosowałem akumulatory Boscha. W sumie byłem zadowolony. Cena Boscha w podobnej cenie ok. 150 PLN mniejsza od tego co radzicie. Jakieś argumenty za tym który proponujecie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem, czytałem....

Sprzedawca tych akumulatorów w Gdańsku na tyle uczciwy, że poleca najpierw sprawdzenie u nich aktualnego. I tak chyba zrobię. Podobno cytując:

Varta pierwszo montażowa jest w stanie wytrzymać nawet 8 lat, ponieważ są to akumulatory wykonywane w innej specyfikacji, specjalnie dla producenta samochodu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!