Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

CB radio. Jak i gdzie zamontować w Megance radio i antenę


maly_man

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Po pierwsze trzeba było napisać to w temacie o CB

Po drugie miejsce dowolne, zależy jak i co kompu pasi. To co wymieniasz też dobre jeśli chcesz zerkać na jakim jesteś kanale.

Radio, to też zależy zawyczaj głównie od ceny :) bo możesz mieć sporo bajerów. Na początek wystarczy np. ALAN 100 PLUS cena około 250 zł.

Co do anteny to im dłuższa tym lepiej, ale wiadomo bata 3m sobie nie dasz na dach coby trakcji nie zachaczać i nie robić za tramwaj - uważam, że max. 1,5m. Ogólna zasada coby się dobrze trzymała i na taki zasięg to zysk musi być jak największy czyli ok 4-6 dB.

Im większy tym lepiej.

 

ps. potem to przeniosę w odpowiednie miejsce - teraz nie mam czasu ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wybrałem (całkiem przypadkowo) radyjko Midland Alan Multi. Fajna sprawa - niewiekie rozmiary, grucha z wyświetlaczem i wszystkimi przełącznikami. A na dodatek jak wychodzisz z Megi to podpinasz antenkę i też nieźle hula. Kabel anteny poprowadziłem pod plastikami wzdłuż progu, niewielki otwór w schowku i tylko wystarczy podpiąć do zapalniczki. Grucha przyczepiana na magnes do deski obok nawiewów. Gdyby było więcej "kanciastych" miejsc, byłoby łatwiej. Co do anteny - faktyczne dłuższa = lepsza, ale bez przesadyzmu ;-) Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem z CB a mianowicie taki :

nie mailem gdzie zamontowac swojego CB w mojej Megi I wiec je rozebralem tzn. odzielilem panel przedni wraz z guzikami wyswietlaczem i gniazdem na gruszke od tyłu radia.

Całość przelutowałem na kablach dlugosci 1m. Tył radia schowałem pod deską rozdzielczą a przedni panel zabudowałem koło drążka zmiany biegów. Od tego czasu mam duże zakłócenia w rozmowach tzn. ja słysze w miare ok ale inni przy mojej rozmowie słyszą duze popiskiwanie ( sprzeżenia)

 

Poradzcie mi co zle zrobilem i co moze byc powodem tych zakłóceń?

 

PS: jeden gość powiedział mi ze CB jes w klatce Faradaya tzn jego obudowa robi za klatke i gdy odłączyłem panel przedni to zniszczyłem ową klatke ale przecież obudowa jest plastikowa a reszta radia metalowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gipsiarz powedz mi gdzie moge miec taki spadek mocy? na odległosci przy odsłuchu moja rozmawa spadła o jakies 2-3 km. ten spadek moze byc na gruszce?gnazdo gruchy jest połaczone kablem nie ekranowanym z płytą drukowaną.

Na innym radiu moja rozmowe słychac wyraznie oprocz tych zakłócen.

 

Krzychu powiadasz ze w dobrym ekranie i to by pomoglo? mam nadzieje ze dorwe gdzies ekranowany 10 parowy przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza Podstawowa sprawa to rodzaj kabli jakie użyłeś do "przedłużki".

Powinny to być kable ekranowane, w szczególności te które są do gruchy. Niestety radia CB, a w szczególności tańsze modele są dużym "siewnikiem" zakłóceń i gdy pozbawi się je ekranowania to są duże problemy. Zresztą każda ingerencja wewnątrz obudowy bez dość dobrej znajomości tematu jest przyczyną większych lub mniejszych problemów.

 

PS. Nie lepiej poszukać modelu który ma wskaźnik i przełączniki kanałów w mikrofonie? Są tanie modele z taką opcją, wtedy całość do schowka a na zewnątrz tylko głośnik i mikrofon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!