Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III jakość powłok lakierniczych


Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam temacik o jakości malowania nadwozi naszych M3.

Mam grandtoura /czarny etole/, i po prawie 5 miesięcznej eksploatacji mam swoje spostrzeżenia.

Jestem ciekaw opinii innych użytkowników co do lakieru, jego trwałości, odporności na zarysowania :l: oraz usuwania wszelkich rysek – polerka…

Mam wrażenie, że te auto jest pomalowane farbką plakatową do modeli o grubości 0.00000000000001 :lol:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polerowanie w celu połysku czy usunięcia rysek?.

Nie jestem lakiernikiem, ale tu nie ma żadnego klaru czy innej warstwy ochronnej? Każde zarysowanie to od razu biała ryska.

Cały stary warsztat czyli farecle, tempa, czy woski są do wyrzucenia, przy delikatnym potraktowaniu robi się biała poświata :blink: , albo rysy jak na lodowisku.

Załamka.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta delikatna poświata to hologramy. Też kiedyś próbowałem usunąć ręcznie rysy na mojej czarnej Megance i niestety tak to się kończy (robiłem Megsem UC i ich dedykowanym padem). Tempo na świeżym lakierze to strata czasu - usuwa tylko utlenioną warstwę, której u Ciebie jeszcze nie ma. Ale glinka, polerka DA i pasty Menzerna dają bardzo dobre efekty. Nawet na głębszych rysach można uzyskać taką zmianę załamania światła, że rysa przestaje być widoczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki hologram można ręcznie zlikwidować, oprócz wosku koloryzującego..

Czego używasz do tego, bo to co mam nie nadaje się do niczego.

Lakier jest tak miękki, że za każdym razem jak mi ekipa wsiada do tyłu to jest nowa rysa :rolleyes:

 

Jak już edytujecie posty, to róbcie to z głową.

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś pojedynczy usuniesz ręcznie, ale ciężko - po to są maszynki, dzięki którym można rozgrzać lakier. Do samych hologramów możesz użyć czarnej gąbki (miękka) i mleczka 3m

niebieski korek (do nabycia w mieszalniach lakierniczych również na setki). A z polerowaniem ostrymi pastami to trzeba uważać, warstwy lakieru coraz cieńsze. Jak już bardzo chcesz coś zrobić to po usunięciu hologramów nałóż jakąś warstwę zabezpieczającą.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki hologram można ręcznie zlikwidować ?, oprócz wosku koloryzującego..

Czego używasz do tego, bo to co mam nie nadaje się do niczego.

Próbowałem ręcznie Meguiars Swirl Remover, ale on raczej maskował problem niż usuwał i po 3 myciach znowu były widoczne. Może jakbym się bardziej przyłożył, to bym je usunął, ale ręczne polerowanie to jest naprawdę ciężka sprawa. Biorąc pod uwagę jaki lakier jest w Megance, do każdej powinni w zestawie dawać maszynę do polerowania. Szczególnie bardzo świeży lakier łatwo się rysuje.

Widzę trzy wyjścia:

1. Jedziesz do fachowców, ale nie takich najtańszych, ale najlepszych. Trzeba poszukać na forach kosmetyki aut, jaki zakład jest polecany w Twoim mieście. Fajnie by było popatrzeć jak to robią - jeśli byś się zdecydował kiedyś na maszynę będziesz wiedział jak się do tego zabrać,

2. Robisz małe zakupy i próbujesz sam ręcznie,

3. Robisz duże zakupy i próbujesz sam maszynowo.

Przy wyjściach 2 i 3 musiałbyś zwrócić uwagę na to, żeby:

1. Stosować porządne pasty - zapomnij o Tempo i podobnych budżetowych - szkoda lakieru,

2. Zaopatrzyć się w porządne aplikatory - zapomnij o polerowaniu szmatkami. Do polerowania ręcznego najlepszy jest Tri-Color (zdjęcie) - żółta twarda strona do polerowania, czarna do aplikacji wosków, na końcu przecieramy szmatką z mikrofibry,

3. Przed każdym polerowaniem, nawet ręcznym, obowiązkowo glinka - inaczej drobne zanieczyszczenia, które przylgnęły do lakieru odspoją się od niego podczas polerowania i wcierając je aplikatorem spowodujesz mikrorysy lub hologramy. Szczególnie jest to widoczne na czarnym lakierze.

Generalnie nie przejmuj się tą białą poświatą, bo nic takiego się nie stało. To są naprawdę bardzo płytkie zarysowania. Maszynowo do ich usunięcia przy użyciu najmniej agresywnej pasty potrzeba jakichś 30-40 sekund.

Ja z pierwszą głęboką rysą (gdzie trąc pastą Tempo porobiłem oczywiście hologramy) pojechałem do fachowców - mieli ze mnie niezły ubaw, że taki jestem posrany z powodu tej białej poświaty :D . Przy następnej próbowałem ręcznie kosmetykami Megsa, ale znowu bez glinki - skończyło się podobnie (przy okazji odradzam żółty aplikator Megsa). No więc ostatecznie zaopatrzyłem się w maszynę i porządne kosmetyki i zacząłem walczyć sam. Pierwszy raz był trudny, ale szybko się nabiera wprawy. Przyzwoita maszyna Dual-Action, zestaw padów, pasty Menzerna (1100, 2500 i 3500), glinka, IPA, cleaner, dużo szmatek z mikrofibry, taśmy do zabezpieczenia uszczelek i wosk.

post-76463-0-45391300-1447530006_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biała poświata mi zszargała nerwy, fakt że to widać tylko jak jest czysty, a to dosyć krótko trwa ;) .

Widzę że mam małą wiedzę w temacie.

Do wiosny się przygotuje <ok> .

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie o tym jak usunąć skutki ale podstawa to wyeliminować przyczyny, samemu nie robić bałaganu, co widoczne jest szczególnie na ciemnych lakierach.

Podstawa podstaw :) to odpowiedni sposób mycia pojazdu, odpowiednia myjka, dwa wiadra oraz odpowiedni szampon aby nie usuwać nałożonych powłok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa podstaw :) to odpowiedni sposób mycia pojazdu, odpowiednia myjka, dwa wiadra oraz odpowiedni szampon aby nie usuwać nałożonych powłok.

Jasne, to samo z myjniami automatycznymi. Ale są rzeczy, na które nic nie poradzisz: odpryskujące kamyczki, kierowców obijających sąsiednie samochody drzwiami, itp. U mnie na ulicy ostatnio robili elewację. Samochód też ucierpiał od spadających okruszków betonu.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!