Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czas nagrzania reduktora zanim przełaczy na gaz


bartek.j

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

mojej megi zapodałem sekwencje kilka miesięcy temu, jestem ogólnie zadowolony.

Zauważyłem jedynie, że przy niższych temperaturach czas przełączenia się na gaz bardzo się wydłuża, temperatura przełączenia ustawiona 30 stopni. Przy temperaturze ok. 0 stopni C przejadę nawet ponad 3 km nie zbyt dużą prędkością i dopiero przełącza. Wtedy widzę nawet, że temperatura silnika dochodzi do ok. 50 stopnia i wtedy też następuje przełączenie. Przyczyną na pewno dodatkowe wychładzanie przez podmuch wiatru reduktora. Znajduje się on na dole,odległość ok 30 cm od chłodnicy, można powiedzieć że niczym nie osłonięty od podmuchu z chłodnicy.Przewody chłodnicze są długości pewnie ok 70 cm, wpięte do tych co idą do nagrzewnicy zaraz przy termostacie.

Spróbowałem trochę osłonić reduktor kawałkiem płyty wymiarów zbliżonych do wymiarów reduktora, ale nie dało to znaczących efektów.

Może ktoś podrzuci ciekawy pomysł jak temu zaradzić bez potrzeby przenoszenia reduktora w inne miejsce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam osłonę od spodu auta. Szczerze mówiąc, to przy gazie sam nie robię, a tak między Bogiem a prawdą ile producenci zalecają temperaturę ustawiać przełączenia? Ew. jaka jest bezpieczna dla reduktora :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to zależy od tego jak jest wystrojona instalacja i jak jest świadomy użytkownik (nie pałuje zimnego auta)

Niektóre instalacje nie pozwalają ustawić poniżej 15 stopni.

20stopni to rozsądny wybór, chociaż u siebie kiedyś miałem 10 i nie było problemu.

<><><><><><><><><><><><><><>

Wyższa temp przełączania to ochrona dla wtryskiwaczy (żeby nie poszedł na nie ciekły gaz) a nie dla reduktora.

<><><><><><><><><><><><><><>

Pamiętaj, im niższa temp przełączania tym lepiej musi być wyregulowana instalacja (kor. po temp. gazu w większości przypadków jest niezbędna)

<><><><><><><><><><><><><><>

Możesz spróbować zrobić kożuszek dla reduktora z jakiejś pianki (tak jak izolacje do rur co).

<><><><><><><><><><><><><><>

Być może też masz źle wpięty reduktor bo 3km to sporo.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już, sam myślałem nad ocieplaczem reduktora, ale wtedy zdecydowałem się na tą osłonę, na pewno im dłuższy odcinek przewodu tym większa strata ciepła dochodzącego do reduktora.

jutro jak będę miał czas spróbuję ogarnąć jakiś ocieplacz, zastanawiam się czy jest sens ocieplać również przewody.

zejście z temperatury jest dla mnie pałowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co to termostat ;)

Na razie spróbowałem z ocieplaczem, dzisiaj autko będzie nocować na zewnątrz to się przekonam jakie dało rezultaty.

Samochód sam w sobie ładnie łapie temperaturę. Kiedyś patrzyłem czy termostat za wcześnie nie otwiera to z tego co pamiętam rura nie robiła się ciepła wcześniej, zdaje sobie sprawę z tego, że byłyby to nie wielkie ilości przepuszczane

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki problem, że w momencie jak się przełączy na gaz (temp na zewnątrz poniżej 7 stopni) to muszę kilkanaście sekund przytrzymać auto na trochę podwyższonych obrotach (1300-1500) bo inaczej to zgaśnie. Temperatura przełączania była 36. Przestawiłem na 40 i nadal to samo.

Edytowane przez grunz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!