Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak tam wasze sprzęgła?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam w sumie krótkie pytanie bo wydaje mi się, że mechanikowi nie poszła wymiana sprzęgła w mojej megance. Czy jesteście w stanie manewrować na samym sprzęgle? Czyli wrzucamy 1 lub R i parkujemy, ja mam z tym problem, muszę gazować bo inaczej niemal napewno zgaśnie. Inna sprawa, że mam wrażenie jakby po tej wizycie przy przyśpieszaniu autem pojawiał się taki nazwijmy to pulsujący huk, podobny do huczącego łożyska, jednak to na pewno nie łożysko w kole bo jak wciskam sprzęgło to ten dźwięk znika... Ale wracając do podstawowego pytania, jak to jest z waszymi sprzęgłami? :) (pytam posiadaczy MII 1.6 16V)

 

Dodam, że nie mam porównania bo kupiłem auto z totalnie zjechanym sprzęgłem i wymiana była konieczna na dzień dobry (jeździła kobieta :D)

Edytowane przez mz263c
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty mówisz? Ja parkuję pod blokiem równolegle, bardzo często jest na prawdę ciasno więc parkuje z lewą nogą na sprzęgle a prawą na hamulcu.. Spokojnie da się tym autem manewrować bez użycia gazu.

Tak samo jak rozpędzać, do 4 biegu bez problemu można dojść bez użycia gazu... wiadomo że nie jest to możliwe w ruchu miejskim ale w ramach eksperymentu na pustej drodze ;) Też mam Megane 2 1.6 16v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czyli coś musi być na rzeczy... strasznie mnie to denerwuje bo równolegle jeżdżę kangoo 1.5 dci i tam sprzęgło można puścić niemal natychmiast i samochód rwie do przodu jak dzik a megi gaśnie tak marnie, że nawet się nie zabuja :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam słowa Kolasova.

Jednakże nie porównuj diesla z benzyniakiem, z tego, co odczuwam w pracy przesiadając się między dieslami a benzynami, to w dieslach łatwiej i szybciej rusza się bez gazu, jakby miał już wtedy dużo większą moc. Ale brak możliwości ruszania bez gazu na samym sprzęgle w benzynie, to nie jest już naturalne zachowanie tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Damn pisze - diesel ma dużo większy moment obrotowy dostępny dużo wcześniej niż w benzynie - dlatego łatwiej i szybciej można nim ruszyć bez dodawania gazu. W benzynie wymaga to trochę więcej wprawy i delikatności.

Silnik 1.6 K4M ma maksymalny moment obrotowy przy 4000 obrotów.. więc teoretycznie dopiero wtedy najlepiej "ciągnie", przy dieslach jest to dużo dużo wcześniej. Przykładowo w Kangoo 1.5 dci w zależności od wersji masz maksymalny moment przy 1250-2000 obrotów.

Właśnie dlatego wszystkie samochody ciężarowe używają silników diesla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem, dlatego pytanie kieruję do benzynowców, bo nie wiem czy robić coś z tym sprzęgłem, bo ono łapie tylko trzeba je puszczać z chirurgicznym wyczuciem no i nie może być nawet trochę pod górkę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym coś kombinował, u mnie jak jest delikatnie pod górkę, to ruszy bez problemu. Pod strome nie próbowałem, ale przeca to nie diesel, no i nigdy nie myślałem, by pod górkę ruszać bez gazu. Ale po poznańskich parkingach parkowanie na milimetry z gazowaniem by było istną katorgą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie macie obroty biegu jałowego? Mam 1.5 dci oraz 1.6 16 i oczywiście pod kątem ruszania bez gazu różnica jest kolosalna, ale benzyniakiem też da się bez problemu ruszyć, nawet pomimo stosunkowo niskich obrotów biegu jałowego (650-700).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysprzęglik też był wymieniony, ale jak to było zrobione to już nie wiem, pozostaje mi jedynie ocenić efekty. Co do obrotów to ja np. po starcie na zimnym mam 1000 a potem coś ok. 700. No chyba, że to wina czegoś innego, jutro jadę na komputer bo oprócz tego megi czasem gaśnie po pierwszym wystartowaniu na zimnym silniku i czasem coś za bardzo drży na wolnych obrotach...

Edytowane przez mz263c
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałem to pod uwagę ale właśnie terkotania nie słychać, start jest płynny ale tak jakby nie mogła utrzymać obrotów, czyli odpala i momentalnie obroty do 0. Drugie odpalenie bez problemu. A cewki są jeszcze oryginalne Sagem :D Na drgania na wolnych chwilowo pomogła wymiana świec, ale nie wiem czy zmieniać te cewki bo ktoś tu pisał, że dopóki nie padają to nie zmieniać :P Także kto wie może to nie wina sprzęgła tylko coś tu jest przy silniku...

 

Dodano: 17 gru 2015 - 16:35

Wyczyścili mi dzisiaj przepustnice i chyba jest lepiej, na pewno na wstecznym zaczął się lepiej odpychać, przy odpalaniu wskazówka obrotomierza też podskakuje wyżej niż wcześniej więc może to będzie również rozwiązanie problemów ze startem :) Oczywiście pierwsza myśl diagnosty - KZFR, zabawne, że jest to aż tak sławna usterka w tych samochodach, ale z drugiej strony myślę, że to dobrze.

 

Aczkolwiek to co sugerował kolega Kolasov, że można dojść do 4 biegu bez użycia gazu nie wydaje mi się możliwe chyba, że z pomocą jakieś górki :D

Edytowane przez mz263c
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!