Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja Zenith Pro Obd


piwakk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W dniu wczorajszym zainstalowałem LPG

Ster. Zenith pro obd

Listwa baracuda

Reduktor tomasetto ,butla 55

Montaż u przedstawiciela AG centrum

Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne z działania i jazdy

 

Po ok 300 przejechanych km zastanawiam się nad temp. przełączania na LPG

Gazownik ustawił 40st. i zastanawiam się czy to nie za wysoko bo przy obecnych tem powietrza 5-8st

sterownik przełącza sie po ok 4-5km a do codziennej jazdy (do pracy 20 km w jedną stronę to 1/4 przebiegu.A przy mrozach przełączenie nastąpi po ok 5-7km

Nie mam rozeznania co do nowych instalacji i nie wiem jakie są zasady 25-45C czy chodzi o trwałość podzespołów

czy o parametry przyspieszenia (nie ma a różnicy czy jade na PB czy na LPG)

Przegląd instalacji po 1000km.Mogę wykonać telefon do instalatora ale czekam na opinie:)

Pozdrawiam

KP

Edytowane przez piwakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im niższa temperatura przełączania tym większe ryzyko uszkodzenia elementów silnika. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale z tego co wiem to jeżeli chcesz się cieszyć długą i bezawaryjną pracą samochodu to nie powinieneś zmieniać temperatury przełączania.

 

Ja mam 1.6 110 KM (przełączanie ustawione na 40 st. C) i ostatnio pozytywnie się zaskoczyłem, ponieważ po nocnym postoju i temperaturze -8 st. C przełączył mi się po 2,5 km :) Wiosną-Latem po dłuższym postoju przełącza mi się po 300-500m.

 

Warto również pamiętać, że nawiew w samochodzie "zabiera" ciepło silnika więc jeżeli Twoim zdaniem długo trwa zanim przełączy się na gaz to zwróć uwagę czy np. nie masz ustawionej za wysokiej temperatury. Możesz np. ustawić sobie na 15-16 st. C i silnik powinien nagrzać się szybciej co przełoży się na szybsze przełączenie na LPG.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zgadza się. W dniu dzisiejszym nie spieszyłem się wyjeżdżając z garażu. Silnik pracował na postoju ok 5min i po krótkiej jeździe przełączył się na LPG

Wpływ może mieć ogrzewanie bo go od razu nie włączyłem i zimny opływ powietrza którego nie było bo samochód stał a ja się nie mogłem ogarnąć.

Reasumując nic nie będę kombinował z obniżeniem temperatury a na przeglądzie po 1000 km porozmawiam z instalatorem o tych temperaturach

Pozdr.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pewnie przy -15 trochę bym przejechał by nastapilo przełączenie na lpg(40st) .Dopiero drugie tankowanie i jeden telefon do instalatora w sprawie tankowania i rezerwy.

Pozdr.

Edytowane przez piwakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak uczynię

Porównując szybkość nagrzewania silnika

Poprzednio użytkowałem mazde 6 2.0 TD 136Km KM i podobnie się nagrzewał co teraz megane 1.4 tce a jeszcze inne auto seicento które użytkuje 1.1 nagrzewa się bardzo szybko

Kp

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!