Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja Zenith Pro Obd


piwakk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W dniu wczorajszym zainstalowałem LPG

Ster. Zenith pro obd

Listwa baracuda

Reduktor tomasetto ,butla 55

Montaż u przedstawiciela AG centrum

Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne z działania i jazdy

 

Po ok 300 przejechanych km zastanawiam się nad temp. przełączania na LPG

Gazownik ustawił 40st. i zastanawiam się czy to nie za wysoko bo przy obecnych tem powietrza 5-8st

sterownik przełącza sie po ok 4-5km a do codziennej jazdy (do pracy 20 km w jedną stronę to 1/4 przebiegu.A przy mrozach przełączenie nastąpi po ok 5-7km

Nie mam rozeznania co do nowych instalacji i nie wiem jakie są zasady 25-45C czy chodzi o trwałość podzespołów

czy o parametry przyspieszenia (nie ma a różnicy czy jade na PB czy na LPG)

Przegląd instalacji po 1000km.Mogę wykonać telefon do instalatora ale czekam na opinie:)

Pozdrawiam

KP

Edytowane przez piwakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im niższa temperatura przełączania tym większe ryzyko uszkodzenia elementów silnika. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale z tego co wiem to jeżeli chcesz się cieszyć długą i bezawaryjną pracą samochodu to nie powinieneś zmieniać temperatury przełączania.

 

Ja mam 1.6 110 KM (przełączanie ustawione na 40 st. C) i ostatnio pozytywnie się zaskoczyłem, ponieważ po nocnym postoju i temperaturze -8 st. C przełączył mi się po 2,5 km :) Wiosną-Latem po dłuższym postoju przełącza mi się po 300-500m.

 

Warto również pamiętać, że nawiew w samochodzie "zabiera" ciepło silnika więc jeżeli Twoim zdaniem długo trwa zanim przełączy się na gaz to zwróć uwagę czy np. nie masz ustawionej za wysokiej temperatury. Możesz np. ustawić sobie na 15-16 st. C i silnik powinien nagrzać się szybciej co przełoży się na szybsze przełączenie na LPG.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zgadza się. W dniu dzisiejszym nie spieszyłem się wyjeżdżając z garażu. Silnik pracował na postoju ok 5min i po krótkiej jeździe przełączył się na LPG

Wpływ może mieć ogrzewanie bo go od razu nie włączyłem i zimny opływ powietrza którego nie było bo samochód stał a ja się nie mogłem ogarnąć.

Reasumując nic nie będę kombinował z obniżeniem temperatury a na przeglądzie po 1000 km porozmawiam z instalatorem o tych temperaturach

Pozdr.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pewnie przy -15 trochę bym przejechał by nastapilo przełączenie na lpg(40st) .Dopiero drugie tankowanie i jeden telefon do instalatora w sprawie tankowania i rezerwy.

Pozdr.

Edytowane przez piwakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak uczynię

Porównując szybkość nagrzewania silnika

Poprzednio użytkowałem mazde 6 2.0 TD 136Km KM i podobnie się nagrzewał co teraz megane 1.4 tce a jeszcze inne auto seicento które użytkuje 1.1 nagrzewa się bardzo szybko

Kp

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!