Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II czy Scenic I


Damn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Poszukuję tym razem auta dla siostry. Spodobał jej się komfort w mojej MII, więc jako rodzinne auto (rodzina 2+2) najbardziej rozważa kupno Scenica. Kobieta, jak to kobieta, woli Scenica II niż I, bo jest nowszy i ładniejszy. Poszukiwany pacjent powinien posiadać silnik 1.6 benzynowy (może być zagazowany), żadnego diesla, bo przy jej śmiesznych przebiegach i krótkich trasach to więcej narobi jej wydatków niż oszczędności. Wyposażenie to kwestia wręcz trzeciorzędna, bo klima manualna i wszystko inne jej styka, więc nie ma sensu nastawiać się na Privilege etc.

I tu moje pytania:

1. Czy jest sens szukania Scenica II w cenie takiej, aby z rejestracją, wymianą rozrządu i innych pierdół oraz z ubezpieczeniem zmieścić się w powyższej kwocie, tj. 13 000 zł?

2. Jaka jest różnica w cenie wymiany rozrządu pomiędzy powyższymi?

3. Jak się sprawuje automat w Scenicach? Awaryjny? Drogi w utrzymaniu?

4. Znalazłem kilka ogłoszeń, prosiłbym o ocenę, w którą stronę iść:

Benzyna + LPG:

5. Scenic II 1.6 PB + LPG, salon Polska

6. Scenic I 1.6 PB + LPG, sprowadzony w 2011

7. Scenic I 1.6 PB + LPG, salon Polska

Benzyna:

8. Scenic I, 1.6 PB, automat, na polskich tablicach

9. Scenic II, 1.6 PB, Niemcy

10. Scenic I, 1.6 PB, Francja

11. Scenic II, 1.6 PB, ???

12. Scenic II, 1.6 PB, Niemcy

13. Scenic II, 1.6 PB, Niemcy

Wypunktowałem wszystko, jakby ktoś chciał się odnieść do czegoś konkretnego. Jeśli widzicie coś, czego powinienem unikać w tego typu ogłoszeniach, proszę o jakieś rady, sugestie, opinie. Z Megane II krajową i faktycznym przebiegiem poszło mi dosyć łatwo, ale widzę, że ze Sceniciem nie będzie tak łatwo chyba. Na przebieg nawet nie patrzę, choć jeśli okazałby się faktycznie niski, byłoby miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy jest sens szukania Scenica II w cenie takiej, aby z rejestracją, wymianą rozrządu i innych pierdół oraz z ubezpieczeniem zmieścić się w powyższej kwocie, tj. 13 000 zł?

Jak najbardziej jest sens, bo ich ceny spadły.

2. Jaka jest różnica w cenie wymiany rozrządu pomiędzy powyższymi?

W II będzie drożej o jakieś 350 zł, czyli koszt KZFR.

3. Jak się sprawuje automat w Scenicach? Awaryjny? Drogi w utrzymaniu?

Skrzynia jest dość delikatna, ale jeżeli ktoś autem nie szalał i zmieniał olej, to trochę pojeździ.

Najczęściej sypie się kaseta z elektrozaworami, czasem zdarzają się usterki mechaniczne.

Zakłady naprawiające ASB mają już rozpracowaną skrzynię DP0 i koszt małego remontu to 1000-2500 zł.

Na pewno należy unikać aut z tą skrzynią, jeżeli mają zamontowany hak holowniczy.

Ciąganie przyczepy dość mocno wpływa na żywotność tej skrzyni.

 

Kolega dość długo miał Scenika II 1,6 16V z automatem.

Autkiem naprawdę bardzo dobrze się jeździło, szczególnie po mieście.

Niestety na trasie wyraźnie brakuje mu 5 biegu i w środku robi się głośno.

Trzeba też pamiętać, że to starsza generacja ASB, więc czasem musi się zastanowić nad wrzuceniem biegu.

Spalanie LPG oscylowało wokół 10-11l/100km LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 nie wchodzi w grę, siostra mimo swego wieku dopiero dzisiaj zdała egzamin i nie ma żadnych zniżek w ubezpieczalni. Poza tym, 1.6 jej spokojnie wystarczy, wariować z familią takim autem na pewno nie będzie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1. Czy jest sens szukania Scenica II w cenie takiej, aby z rejestracją, wymianą rozrządu i innych pierdół oraz z ubezpieczeniem zmieścić się w powyższej kwocie, tj. 13 000 zł?

 

 

Sory ale moim zdaniem nie ma sensu pakować się w II w takiej cenie. Ceny spadły to fakt ale jeżeli zarezerwujesz na "pakiet startowy" 2.000 bo moim zdaniem rozrząd, oleje itp to około tego wyjdzie to zostaje 11.000 na auto-wątpię, żebyś kupił sensownego w tej cenie. Ja bym chyba jednak poszukał na prawdę solidnej I z 2002 lub 2003 roku. Sam stałem dokładnie przed takim dylematem kupując swojego 2 lata temu. W cenie za jaką go kupiłem (jeden z droższych I w ogłoszeniach) można już było od biedy kupić II z początku produkcji ale ich stan był adekwatny do ceny. Ja wybrałem porządną I ale to Twoja decyzja jak zrobisz.

Edytowane przez bamilek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Padło na zadbanego Scenica I z rodzimego miasta, który został sprowadzony z Holandii. Cenowo w tym budżecie i tak bardziej się opłaca wziąć igiełkę z końca produkcji niż Scenica II, gdzie i tak byłoby sporo do zrobienia (łatwo o przekroczenie budżetu, za łatwo). Cena 7 100 zł za 12.2001 z elektryczną klimą i alufelgami, ogólnie bardzo ładna, bardzo zadbana, czyściutka. Dokładnie sprawdzona po znajomości na stacji diagnostycznej, wszystko ładnie-pięknie, włącznie z silnikiem, zawieszeniem etc. Wymienione zostały klocki hamulcowe, a pozostał rozrząd i wszystkie płyny, oleje (standardowo po zakupie).

Do dokupienia stalowe 15" i opony zimowe, w późniejszym czasie jeszcze para na lato.

Felgi stalowe na zimę zostały zakupione, teraz pytanie o opony - jakie najlepiej na zimę, coś potraficie polecić? Jaki rozmiar? Bo tu zdania są bardzo podzielone, a jakie oryginalnie dawało Renault?

 

PS: Proszę moderatorów o przeniesienie do działu Scenic I w związku z wyborem SI. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie przebiegi roczne będzie robiła siostra?

Jak nie będą jakieś powalające, to ja bym postawił na dobre wielosezonówki.

Będą lepsze niż osobno dwa komplety tanich zimówek i tanich letnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa komplety są dopuszczalne w jej obecnym budżecie, bo szkoda alusów 16" na cały rok brać. Poza tym już są kupione 15" stalówki na zimę. Przebiegi raczej nie będą duże, ale na okres użytkowania pierwszego auta na pewno to starczy. :) Chodzi jedynie o rozmiar oryginalnych opon, na których wyjeżdżały Scenici I z fabryki, bo ciężko znaleźć jednoznaczną opinię. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, to alusy o wiele lepiej znoszą zimę stalówki.

Obecne wielosezonówki pokroju Michelin CC, czy też GY Vector 4 Seasons 2 gen. sprawują się często lepiej niż tanie opony sezonowe :)

Oryginalny rozmiar opon powinien być wyszczególniony na naklejce na drzwiach kierowcy.

Jeżeli nie będzie, to powinien być 185/65 R15 lub 195/60 R15.

Te auta nie wychodziły seryjne na 16", ale z tabeli zamienników wynika, że będą pasować opony 195/55 R16.

http://megane.com.pl/topic/66396-zestawienie-cen-i-parametrow-opon-calorocznych/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że dopiero w piątek będę miał to auto pod ręką, ale to niech sama sobie sprawdzi.

Skąd stwierdzenie, że alusy lepiej znoszą zimę? ;o Wszędzie czytam na odwrót.

Ogólnie żadne wielosezonowe nie będą dobre i latem i zimą, potwierdzone testami. Wiadomo, żadnych najtańszych chińczyków nie ma co brać, ale parędziesiąt złotych drożej już są fajne opcje na zimę. :) Ogólnie decyzja jest podjęta, jedynie brakowało rozmiaru, ale dzięki Tobie już wiem, gdzie szukać - tam, gdzie w poczciwym Golfie II. :) Dziękuję bardzo! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd stwierdzenie, że alusy lepiej znoszą zimę? ;o Wszędzie czytam na odwrót.

Z doświadczenia :D

Stalówki po kilku zimach mają pełno rdzawych bąbli i wykwitów.

Alusy po umyciu wyglądają bardzo dobrze.

http://www.motofakty.pl/artykul/stalowe-czy-aluminiowe-felgi-na-zime.html

http://www.autokrata.pl/porady/czy-warto-zmieniac-alusy-na-stalowki-zima_s19000

http://allegro.pl/artykul/alufelgi-fakty-i-mity-73997

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!