Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od tego że walczę z grzałkami w dodatkowym ogrzewaniu. Postanowiłem clipem sprawdzić czy wsio ok. I test grzałek wyszedł pomyślnie. Jednak auto ich nie włącza. W clipie pokazuje mi ładowanie 13,05V ładowanie. Jak podepnę miernik pod aku to mi pokazuje 13,7V. I to mnie martwi. Bo jeśli będę miał nawet na mierniku 14,4V (czyli ideał) to i tak mi komp zaniży. Wyczyściłem wszystkie styki i znalazłem jeden przewodzik koło alternatora luźny. W alternatorze mam jeden grubszy który idzie do akumulatora. Jeden we wtyczce. A ten fioletowy to nie wiem do czego podłączyć? Czy możecie mi powiedzieć gdzie ten fioletowy powinien być podłączony. Dodam jeszcze że ktoś tam grzebał bo z wiązki wychodzi biały przewód do akumulatora (ten chudziutki) a później taśmą izolacyjną oblepiony i koniec jaki jest we wtyczce jest już czarny. Coś było sztukowane. I może we wtyczce powinny być dwa przewodziki te chude. A u mnie jest jeden. Sorki że przed sylwestrem głowę Wam zawracam ale zimno się zrobiło a nie chciałbym szyb porysować skrobaniem. No i dupcia marznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wtyczce powinny być dwa przewody, bialy i fioletowy. Oba przewody podłączone są do modułu zabezpieczeń i połączeń pod maską silnika do brązowej wtyczki piny 3 i 8. Jeden jest od regulacji wzbudzenia a drugi przesyła informację między innymi o stopniu obciążenia alternatora.

By komputer wtrysku zezwolił na załączenie grzałek to informacja o stopniu obciążenia alternatora odczytana clipem nie może być 99%.

0045_A4.PDF

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, chyba mam podobny problem jak kolega locutus, mianowicie odczyt z Clipa (PR010 obciążenie alternatora) wskazuje około 99% zużycia prądu alternatora (mimo że ładowanie jest, auto cały czas w użyciu, nie ma żadnych problemow z brakiem prądu). Niestety nie działa elektryczna nagrzewnica (można uruchomić tylko manualnie przez CLIPA w trybie testowym). Gdzie szukać przyczyny takiego wskazania? Możliwe jest tylko częściowe uszkodzenie alternatora? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałki są załączane z opóźnieniem po rozruchu.

Fioletowy służy do sterowania wydajnością alternatora.

Brak napięcia na tym wejściu regulatora to znikoma moc wytworzona przez alternator.

Napięcie referencyjne powinno być wyłączane, żeby nie pobierało prądu na postoju. Jest tak, jak pisze @aniewa.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia clipem czy w konfiguracji jest wpisany faktyczny typ alternatora.

Dostępne są następujące typy:

TG11 110 VALEO
SG VALEO12
LIE 150 BOSCH
SG15L VALEO

Wydaje mi się, że jeżeli był wymieniany regulator napięcia na nieoryginalny wówczas też pojawia się problem z odczytywanym obciążeniem alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam TG11 110 VALEO i taki też jest wybrany, próbowałem odpinać wtyczkę z alternatora ale nic to nie daje, cały czas 99,2% na zgaszonym (odczyt w 645 moduł kontroli elektrycznej kabiny). Co z tym fantem robić? ma to związek z presostatem klimatyzacji? Miałem kiedyś kable uszkodzone przy wtyczce.

 

PS. Napięcie ładowania na poziomie 14,2V bez obciążenia a prąd na kablu alternatora to około 14,5A(mierzone cęgami).

Edytowane przez bobeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam. Temat poruszany już dawno ale ja nie mogę wybrać typu alternatora. Wybieram w programie diagnostycznym typ alternatora który posiadam TG11 110 VALEO a zawsze ustawiony jest SG VALEO12 i nie wiem czy to wina alternatora czy uszkodzenie upc. Był uszkodzony przewód od alternatora do upc ale naprawiłem a i tak nie mogę wybrać tego który posiadam. Po naprawie jak podłączyłem do alternatora wtyczkę zaczęły wariować obroty po wymianie regulatora  napięcia trochę się zmieniło ale nie do końca a program diagnostyczny pokazuje  Poziom UPC  Wartość nieprawidłowa.W niedzielę robię podmiankę na inny upc i zobaczę co wyjdzie.Ciekawostką jest to że z odpiętą wtyczką od alternatora wszystko gra jest ładowanie 14.2 samochód jeździ normalnie nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!