Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od tego że walczę z grzałkami w dodatkowym ogrzewaniu. Postanowiłem clipem sprawdzić czy wsio ok. I test grzałek wyszedł pomyślnie. Jednak auto ich nie włącza. W clipie pokazuje mi ładowanie 13,05V ładowanie. Jak podepnę miernik pod aku to mi pokazuje 13,7V. I to mnie martwi. Bo jeśli będę miał nawet na mierniku 14,4V (czyli ideał) to i tak mi komp zaniży. Wyczyściłem wszystkie styki i znalazłem jeden przewodzik koło alternatora luźny. W alternatorze mam jeden grubszy który idzie do akumulatora. Jeden we wtyczce. A ten fioletowy to nie wiem do czego podłączyć? Czy możecie mi powiedzieć gdzie ten fioletowy powinien być podłączony. Dodam jeszcze że ktoś tam grzebał bo z wiązki wychodzi biały przewód do akumulatora (ten chudziutki) a później taśmą izolacyjną oblepiony i koniec jaki jest we wtyczce jest już czarny. Coś było sztukowane. I może we wtyczce powinny być dwa przewodziki te chude. A u mnie jest jeden. Sorki że przed sylwestrem głowę Wam zawracam ale zimno się zrobiło a nie chciałbym szyb porysować skrobaniem. No i dupcia marznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wtyczce powinny być dwa przewody, bialy i fioletowy. Oba przewody podłączone są do modułu zabezpieczeń i połączeń pod maską silnika do brązowej wtyczki piny 3 i 8. Jeden jest od regulacji wzbudzenia a drugi przesyła informację między innymi o stopniu obciążenia alternatora.

By komputer wtrysku zezwolił na załączenie grzałek to informacja o stopniu obciążenia alternatora odczytana clipem nie może być 99%.

0045_A4.PDF

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, chyba mam podobny problem jak kolega locutus, mianowicie odczyt z Clipa (PR010 obciążenie alternatora) wskazuje około 99% zużycia prądu alternatora (mimo że ładowanie jest, auto cały czas w użyciu, nie ma żadnych problemow z brakiem prądu). Niestety nie działa elektryczna nagrzewnica (można uruchomić tylko manualnie przez CLIPA w trybie testowym). Gdzie szukać przyczyny takiego wskazania? Możliwe jest tylko częściowe uszkodzenie alternatora? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałki są załączane z opóźnieniem po rozruchu.

Fioletowy służy do sterowania wydajnością alternatora.

Brak napięcia na tym wejściu regulatora to znikoma moc wytworzona przez alternator.

Napięcie referencyjne powinno być wyłączane, żeby nie pobierało prądu na postoju. Jest tak, jak pisze @aniewa.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia clipem czy w konfiguracji jest wpisany faktyczny typ alternatora.

Dostępne są następujące typy:

TG11 110 VALEO
SG VALEO12
LIE 150 BOSCH
SG15L VALEO

Wydaje mi się, że jeżeli był wymieniany regulator napięcia na nieoryginalny wówczas też pojawia się problem z odczytywanym obciążeniem alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam TG11 110 VALEO i taki też jest wybrany, próbowałem odpinać wtyczkę z alternatora ale nic to nie daje, cały czas 99,2% na zgaszonym (odczyt w 645 moduł kontroli elektrycznej kabiny). Co z tym fantem robić? ma to związek z presostatem klimatyzacji? Miałem kiedyś kable uszkodzone przy wtyczce.

 

PS. Napięcie ładowania na poziomie 14,2V bez obciążenia a prąd na kablu alternatora to około 14,5A(mierzone cęgami).

Edytowane przez bobeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam. Temat poruszany już dawno ale ja nie mogę wybrać typu alternatora. Wybieram w programie diagnostycznym typ alternatora który posiadam TG11 110 VALEO a zawsze ustawiony jest SG VALEO12 i nie wiem czy to wina alternatora czy uszkodzenie upc. Był uszkodzony przewód od alternatora do upc ale naprawiłem a i tak nie mogę wybrać tego który posiadam. Po naprawie jak podłączyłem do alternatora wtyczkę zaczęły wariować obroty po wymianie regulatora  napięcia trochę się zmieniło ale nie do końca a program diagnostyczny pokazuje  Poziom UPC  Wartość nieprawidłowa.W niedzielę robię podmiankę na inny upc i zobaczę co wyjdzie.Ciekawostką jest to że z odpiętą wtyczką od alternatora wszystko gra jest ładowanie 14.2 samochód jeździ normalnie nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!