Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od tego że walczę z grzałkami w dodatkowym ogrzewaniu. Postanowiłem clipem sprawdzić czy wsio ok. I test grzałek wyszedł pomyślnie. Jednak auto ich nie włącza. W clipie pokazuje mi ładowanie 13,05V ładowanie. Jak podepnę miernik pod aku to mi pokazuje 13,7V. I to mnie martwi. Bo jeśli będę miał nawet na mierniku 14,4V (czyli ideał) to i tak mi komp zaniży. Wyczyściłem wszystkie styki i znalazłem jeden przewodzik koło alternatora luźny. W alternatorze mam jeden grubszy który idzie do akumulatora. Jeden we wtyczce. A ten fioletowy to nie wiem do czego podłączyć? Czy możecie mi powiedzieć gdzie ten fioletowy powinien być podłączony. Dodam jeszcze że ktoś tam grzebał bo z wiązki wychodzi biały przewód do akumulatora (ten chudziutki) a później taśmą izolacyjną oblepiony i koniec jaki jest we wtyczce jest już czarny. Coś było sztukowane. I może we wtyczce powinny być dwa przewodziki te chude. A u mnie jest jeden. Sorki że przed sylwestrem głowę Wam zawracam ale zimno się zrobiło a nie chciałbym szyb porysować skrobaniem. No i dupcia marznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wtyczce powinny być dwa przewody, bialy i fioletowy. Oba przewody podłączone są do modułu zabezpieczeń i połączeń pod maską silnika do brązowej wtyczki piny 3 i 8. Jeden jest od regulacji wzbudzenia a drugi przesyła informację między innymi o stopniu obciążenia alternatora.

By komputer wtrysku zezwolił na załączenie grzałek to informacja o stopniu obciążenia alternatora odczytana clipem nie może być 99%.

0045_A4.PDF

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, chyba mam podobny problem jak kolega locutus, mianowicie odczyt z Clipa (PR010 obciążenie alternatora) wskazuje około 99% zużycia prądu alternatora (mimo że ładowanie jest, auto cały czas w użyciu, nie ma żadnych problemow z brakiem prądu). Niestety nie działa elektryczna nagrzewnica (można uruchomić tylko manualnie przez CLIPA w trybie testowym). Gdzie szukać przyczyny takiego wskazania? Możliwe jest tylko częściowe uszkodzenie alternatora? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałki są załączane z opóźnieniem po rozruchu.

Fioletowy służy do sterowania wydajnością alternatora.

Brak napięcia na tym wejściu regulatora to znikoma moc wytworzona przez alternator.

Napięcie referencyjne powinno być wyłączane, żeby nie pobierało prądu na postoju. Jest tak, jak pisze @aniewa.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia clipem czy w konfiguracji jest wpisany faktyczny typ alternatora.

Dostępne są następujące typy:

TG11 110 VALEO
SG VALEO12
LIE 150 BOSCH
SG15L VALEO

Wydaje mi się, że jeżeli był wymieniany regulator napięcia na nieoryginalny wówczas też pojawia się problem z odczytywanym obciążeniem alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam TG11 110 VALEO i taki też jest wybrany, próbowałem odpinać wtyczkę z alternatora ale nic to nie daje, cały czas 99,2% na zgaszonym (odczyt w 645 moduł kontroli elektrycznej kabiny). Co z tym fantem robić? ma to związek z presostatem klimatyzacji? Miałem kiedyś kable uszkodzone przy wtyczce.

 

PS. Napięcie ładowania na poziomie 14,2V bez obciążenia a prąd na kablu alternatora to około 14,5A(mierzone cęgami).

Edytowane przez bobeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam. Temat poruszany już dawno ale ja nie mogę wybrać typu alternatora. Wybieram w programie diagnostycznym typ alternatora który posiadam TG11 110 VALEO a zawsze ustawiony jest SG VALEO12 i nie wiem czy to wina alternatora czy uszkodzenie upc. Był uszkodzony przewód od alternatora do upc ale naprawiłem a i tak nie mogę wybrać tego który posiadam. Po naprawie jak podłączyłem do alternatora wtyczkę zaczęły wariować obroty po wymianie regulatora  napięcia trochę się zmieniło ale nie do końca a program diagnostyczny pokazuje  Poziom UPC  Wartość nieprawidłowa.W niedzielę robię podmiankę na inny upc i zobaczę co wyjdzie.Ciekawostką jest to że z odpiętą wtyczką od alternatora wszystko gra jest ładowanie 14.2 samochód jeździ normalnie nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!