Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam megi 3 z silnikiem 1,9 dci, to mój pierwszy zimowy sezon z tym autem. Wczoraj gdy temperatura na zewnątrz spadła poniżej -10st.C, silnik miał problem z nagrzewaniem, po przejechaniu 40 km na wskaźniku pojawiła się tylko jedna kreska, trochę się denerwuję. Nigdy żadne moje auto tak długo się nie grzało, napiszcie coś czy mieliście taki przypadek, czy te renówki tak długo się grzeją??? Z góry dziękuję!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane 3 z silnikiem 1,5 dci to prawie normalne, że jest tak zimno.

Pierwsza kreska zapala się po przejechaniu 25-30 km , w trasie oczywiście, ale nie po 40 km.

Może grzałki elektryczne ( jak są ) są uszkodzone?

Przy jeździe w trasie , jak jest -10C albo zimniej, to nigdy nie uzyskuję normalnej temperatury pracy silnika.

Zgłaszałem przy przeglądach w ASO, wszystko jest OK, "ten typ tak ma".

Sam rozwiązałem częściowo problem wstawiając "zasłonkę" na wlocie powietrza chłodzącego silnik .

Mam wrażenie że szybciej robi się cieplej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w 1.5 czuć ciepło po kilku minutach, temp robocza na wskaźniku to kwestia około 10 km - na pewno nie jest to 25km. Chyba coś nie tak z podgrzewaczem płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 1.01.2016 o 13:30, robciu21 napisał(a):
czy te renówki tak długo się grzeją???
silnik dCi ogólnie dłużej się nagrzewa, bo taka jest jego konstrukcja. więcej energii ze spalonego paliwa "idzie" w pracę, a nie na nagrzewanie się. teoretycznie to lepsze rozwiązanie, bo potrzebna energia nie ulatuje z chłodnicy :)

ale dla pewności sprawdź (wymień?) termostat.

 

Dodano: 01 sty 2016 - 21:22

  W dniu 1.01.2016 o 15:13, kacper69 napisał(a):
Sam rozwiązałem częściowo problem wstawiając "zasłonkę" na wlocie powietrza chłodzącego silnik .

Mam wrażenie że szybciej robi się cieplej.

IMHO raczej tylko na wrażeniu się to wszystko kończy. testowałem to u siebie w SCII, ale nijak nie da się zamknąć szczelnie komory silnika, bo z tyłu silnika jest "wietrzenie", którego nie da się zlikwidować :) silnik się wcale szybciej nie nagrzewał.

poza tym zasłonka jest dobra w pojazdach, które nie mają termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 1.01.2016 o 15:13, kacper69 napisał(a):

W megane 3 z silnikiem 1,5 dci to prawie normalne, że jest tak zimno.

Pierwsza kreska zapala się po przejechaniu 25-30 km , w trasie oczywiście, ale nie po 40 km.

Może grzałki elektryczne ( jak są ) są uszkodzone?

Przy jeździe w trasie , jak jest -10C albo zimniej, to nigdy nie uzyskuję normalnej temperatury pracy silnika.

Zgłaszałem przy przeglądach w ASO, wszystko jest OK, "ten typ tak ma".

W moim 1.5 dCi zazwyczaj udawało się osiągnąć temperaturę roboczą (2 zapalone pola). Ostatnio wymieniali mi jednak zegary na gwarancji, od tego czasu zapala się tylko jedno pole, nawet jak jadę w bardzo długą trasę. Nie wiem czy to sprawa nowych zegarów, czy tego, że po prostu zima przyszła. Spalanie jest w normie, niemniej poprosiłem w ASO o sprawdzenie termostatu - sprawdzili, wszystko w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostsza sprawa, to kupno taniego interfejsu na ELM 327 z Bluetoothem i sprawdzenie parametrów silnika przy pomocy telefonu.

Ładnie na nim widać praktycznie wszystkie podstawowe parametry pracy silnika.

Jest też widoczna dokładna temperatura cieczy chłodzącej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie temperatury Clipem nie jest dobre.

bo jeżeli elektroniczny czujnik NTC jest uszkodzony, np. zawyża temperaturę to na Clipie wszystko będzie OK, a silnik będzie niedogrzany.

Najlepiej było by wkręcić gdzieś w blok niezależny czujnik temperatury , bądź wykonać pomiar pirometrem gdzieś na bloku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 2.01.2016 o 16:44, kacper69 napisał(a):

Sprawdzanie temperatury Clipem nie jest dobre. Bo jeżeli elektroniczny czujnik NTC jest uszkodzony, np. zawyża temperaturę to na Clipie wszystko będzie OK, a silnik będzie niedogrzany.

Pewnie racja, ale sądzę, że mało prawdopodobne, żeby jednocześnie padł termostat i ten czujnik. Myślę, że wszystko jest u mnie ok, pierwsze pole zapala się bardzo szybko, wnętrze też nagrzewa się szybko, spalanie w porządku. Nie będę się spinał. Najwyżej sobie kupię ten ELM 327.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla porównania dziś sprawdziłem jak to wygląda w przypadku 1.5 dCi 110.

Przy -10 stopniach po 7km przy 90km/h temp. w połowie (2 kreski, licznik analogowy), po 15km temp. robocza.

Przy -15 stopniach po 9km przy 90km/h temp. w połowie (2 kreski, licznik analogowy), po 20km temp. robocza.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!