Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Meganki - na co zwrócić uwagę?


Adek1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie wiem, czy to dobry dział na taki temat, jeżeli nie proszę admina o jego przeniesienie.

Powoli rozpoczynam poszukiwania "nowego" samochodu, jednym z moich typów jest Meganka 3 1.4 TCE (najlepiej Grandtour) z początku produkcji, czyli lata 2009-2010. Ogólnie z tego co wyczytałem w necie to ten model ma całkiem dobre opinie, ale pomyślałem, że najlepiej zapytać u źródła. Czy meganki mają jakieś wady wrodzone, choroby "wieku dziecięcego" (gdzieś czytałem o pękających przednich szybach), na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie auta? Samochody z tych lat mogą mieć już przebiegi powyżej 100 000 km, jak z trwałością turbiny i innych podzespołów? Czy w budżecie do 30, max. 32 tys. PLN jest szansa kupić dobry egzemplarz? Czy jesteście zadowoleni ze swoich aut, czy mają jakieś drażniące wady?

Z góry dzięki za opinie i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meganka III 1.4 TCe to dobry silnik, ale jeszcze na wtrysku w kolektorze (nie skomplikowany jak bezpośredni wtrysk). W pierwszych latach produkcji 2009-2010 silnik 1.4 TCe dość sporo palił w stosunku pojemność / spalanie. Od 2011 roku były zmiany w sofcie co nieco zmniejszyło spalanie, oraz zastosowano ciut dłuższą skrzynię biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz pod pojęciem "normalna jazda"? Jadąc na trasie ok 120 km/h możesz uzyskać takie spalanie, jeśli będziesz przekraczał to raczej się ono zwiększy. Generalnie auto należy ocenić jak najbardziej pozytywnie. Zdecydowanie nie jest to samochód na krótkie trasy (długo się nagrzewa). Jeśli jeździ się nim w trasy to jest wszystko elegancko i nawet spalanie stabilizuje się na rozsądnym poziomie. Co do pękających przednich szyb to faktycznie jest taki problem ale wynika on głównie z błędów montażowych w fabryce. Roczniki aut o których mówisz najczęściej będą już po wymianie szyb i jeśli warsztat który to robił zrobił to przyzwoicie to nie powinieneś mieć problemu. Mnie szyba strzeliła tuż przed upływem roku (pomogła w tym totalnie dziurawa droga do pracy), po wymianie na nową już 3 rok nic się nie dzieje.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o jazdę bez szaleństw tak do 110 km/h po zwykłych drogach (krajówki, wojewódzkie), wiem że na przy 140-150 na autostradzie będzie więcej palił, ale w sumie to każdy benzyniak przy takiej prędkości swoje musi wypić. Wolne nagrzewanie raczej mi nie przeszkadza, gdyż po mieście mało jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja od ok. 7 miesięcy jeżdżę megane3 1.4 TCE rocznik 2012 i powiem tak: na początku spalaniem byłem lekko podłamany, ale wynikało to raczej z szoku wywołanego przesiadką z grande punto 1.3 multijet90 który palił 5L/100 na trasie i 7.5L/100 w mieście. W megance na trasie przy spokojnej jeździe (prędkość 80-120 km/h, 6-ty bieg, delikatne operowanie gazem) można zejść poniżej 7 l/100 KM. W mieście bywa bardzo różnie, zależy od sytuacji (korki, ilość skrzyżowań ze światłami itd.). Jeżdzę po Krakowie i niestety na dojazdach do pracy mam 11-12 l/100 KM ale to jest ślimaczenie się, a nie jazda (wszak mogę jechać tramwajem ;). W cyklu mieszanym wychodzi ok. 8.5-9L/100. Krótko mówiąc tragedii nie ma, ale i tak montuję LPG ;) Gdybym jeszcze raz miał kupować autko na 100% kupiłbym megankę III, tylko zastanawiałbym się czy nie wziąć 2.0TCE i domontować sobie porządne LPG i mieć "rakietę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni jestem posiadaczem poliftowego hatchbacka 1.4 TCE :D Co prawda celowałem w kombi, ale póki co myślę, że te 400 litrów mi wystarczy. Spalanie, o którym piszecie jest dla mnie zadowalające. Ogólnie 1.4 Tce z polskich salonów jest mało, a 2.0 to już białe kruki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adek1 Na moim profilu masz dokładne informacje dot. spalania na różnych trasach bez ściemy, więc jak będziesz stosował zasadę ecodrivingu (nie mylić z jazdą na emeryta) to spokojnie dasz radę osiągnąć wyniki, które niektórzy mają w ropniaku.

Edytowane przez makgajwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą. Bardzo dużo zależy od techniki jazdy. Ale nie czarujmy się też -- a jak ktoś jeździ np. 2-litrową benzyną wolnossącą (np. Focus 2.0 Duratec 145KM, Laguna 2.0 16V 140KM ) i mu ostro depnie na obrotach to niby co? Wyrobi się w 7 litrach/100? A w życiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!