Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Czeka mnie wymiana sworznia wahacza, ale mam mały problem?

Z tego co znalazłem to przy nowym sworzniu powinna być dołączona plastikowa podkładka, która znajduje się na stożku, pomiędzy sworzniem, a zwrotnicą. Ale nie wszyscy producenci części dołączają ten element.

Stąd moje pytanie;

Jaką funkcję pełni ta plastikowa podkładka?

Co się stanie jak jej nie założę, lub założę starą?

 

Oczywiście z naprawy powstanie manual. Sama wymiana nie jest skomplikowana ale trzeba trochę porozkręcać jak to w renufce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem sworzeń na taki bez podkładki. Działał tak samo jak stary z podkładką. Znaczy działał lepiej, bo nie stukał.

Zmieniany był u mechanika i cieszę się że nie zabrałem sie za to osobiście. Wymagał duuużego młota aby opuścić moje auto. Trzymał sie zwrotnicy jak ostatniej deski ratunku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżam temat.

Wymiana sworznia jest prosta choć trzeba się zaopatrzyć w renyfkowe klucze, 15, 16, 18.

młotek, rurka żeby przedłużyć ramie przy odkręcaniu jakiś duży śrubokręt lub przecinak.

Przyda się taki widelec do ściągania sworzni. Coś do wciśnięcia tłoczka hamulcowego, np duży klucz do rur :)

 

Jak się wymienia

1) popuszczamy śruby na kole i podnosimy stronę samochodu z której będziemy wymieniali sworzeń. Pamiętać należy aby auto było dobrze zahamowane a podnośnik był stabilny, bedziemy trochę napier... młotkiem i było by dobrze, żeby nie spadło.

2) po podniesieniu i zdjęciu koła, od razu odkręcamy zacisk hamulca(śruba z dołu) i wyjmujemy klocki, zacisk podnosimy do góry, następnie odkręcamy mocowanie hamulców , również od dołu.

3) teraz możemy rozpocząć odkręcanie śrub , 2 są na wahaczu, jedna na zwrotnicy.

Proponuję rozpocząć od 2 śrub przykręconych do wahacza. Przyda się tu właśnie rurka, tak żeby przedłużyć ramie, Nakrętek nie zdejmujemy, odkręcimy je potem. Całkowicie

Dobrze jest zapamiętać jak były włożone, żeby potem założyć je poprawnie. Śruby wchodzą od góry, podkładka i nakrętka od dołu.

4) teraz zabieramy się za śrubę mocującą sworzeń do zwrotnicy. Wchodzi w przeciwnie kierunku jazdy. Po jej popuszczeniu odkręcamy ją i wybijamy jakimś długim śrubokrętem, staramy się nie uszkodzić nakrętki i gwintu śruby, bo może się okazać, że nie ma śrub przy nowym sworzniu lub dołączona jest za krótka, jak w moim przypadku.

Teraz przyda się przecinak lub duży śrubokręt w celu delikatnego rozgięcia łoża w którym zamontowany jest sworzeń.

Przydaje się ściągacz w postaci dwuzębnego widelca do wybicia sworznia, jeżeli go nie mamy to bierzemy przecinak i młotek zbijamy go w dół.

Po jakiejś chwili sworzeń powinien wyjść z łoża. Odkręcamy nakrętki śrub mocujących sworzeń do wahacza, powinien on w tym momencie spaść.

 

Następnie za pomocą jakieś breszki lub rurki naginamy wahacz w dół tak aby można było wyjąć i wymienić śruby.

Po wymianie śrub na nowe zakładamy nowy sworzeń, lekko dokręcamy nakrętki i wkładamy sworzeń w łoże zwrotnicy, jak nie chce wejść wystarczy poruszać kołem i delikatnie popukać młotkiem od dołu. Sworzeń powinien wskoczyć na miejsce.

Teraz zakładamy śrubę mocującą sworzeń w łożu zwrotnicy, jak nie chce wejść trzeba poruszać kołem/zwrotnicą i/lub delikatnie popukać młotkiem. Jak wejdzie to skręcamy wszystko do kupy.

Wszystkie śruby skręcamy do oporu.

No i tyle.

Najwięcej problemu stwarza wyciągniecie sworznia z łoża zwrotnicy.

 

Dowiedziałem się też po co jest ta plastikowa podkładka - zabezpiecza ona gumę założoną na sworzniu przed przetarciem o zwrotnicę.

 

Można też ułatwić sobie pracę podnosząc przód samochodu z obu stron, w trakcie wymiany trochę trzeba nakręcić się kierownicą. Można też odkręcić mocowania zewnętrznych gum stabilizatora i odgiąć go od wahacza, przez przekręcenie, odpada wtedy odginanie wahacza przy wymianie śrub.

 

Ogólnie mówiąc renufki są fatalne przy wymianach jakichkolwiek części praktycznie zawsze trzeba coś zdemontować lub odkręcić przy okazji.

np wymieniając cieknący czujnik ciśnienia musiałem odkręcić śrubę mocującą skrzynie biegów do silnika. Klucz rurkowy bardzo ładnie wchodził na czujnik, ale nie dało się go obrócić, po wykręceniu śruby ze skrzyni wymiana trwała ok minuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!