Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Różnica między paliwami Orlen?


krism84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałem zapytać Was o różnice między paliwami na stacjach Orlen.

Konkretnie chodzi mi o różnicę między Eko Dieslem a ON Verva?

Wiem że suche dane mogę przeczytać na ich stronie ale chciałem zapytać czy Eko Diesel to po prostu zwykły diesel jak na każdej innej stacji?

Bo nazwa "Eko" trochę odstrasza.

I nie wiem czy nadaję się on do nowoczesnego diesla? :)

 

Od razu powiem że z ON Verva jestem zadowolony bo pali mi ok 1/1,5l mniej na 100km w porównaniu z BP Ultimate ON.

A jeżdżę ciągle na tej samej trasie

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuję z 4 lata Vervę i nic się nie dzieje. Faktycznie może masz trefne te BP, czasami się tankuje i nie widzę różnicy w spalaniu.

Edytowane przez baciuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam słowo mojego doświadczenia: przez lata śmigałem megane 1.9dci 2001r. Był to mój pierwszy diesel, więc miałem rozterki czym go tankować. Próbowałem droższego i tańszego paliwa. Na tym droższym potrafił falować na wolnych obrotach. Na zwykłym ON nigdy to się nie działo. Doszedłem do wniosku, że nie ma sensu przepłacać. Później spróbowałem paliwa z pobliskiego Auchan. Na tym paliwie dużo mniej kopcił jak dostał "po ogonie". Paliwo w dużo lepszej cenie i nigdy długo nie leżakuje. I tak zostałem przy nim. A teraz czekam, aż przepalę zbiornik do końca i spróbuję na mieszance z T2 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam tankuję na Lotosie (+ olej 2T) i polecam znaleźć sprawdzoną stację tej marki :)

To co mi się tam podoba, to że można tam trafić paliwo bez BIOdodatków.

W zimie tylko Lotos Dynamic, bo to jedyne paliwo arktyczne na polskim rynku.

http://megane.com.pl/topic/64092-orlen-vs-shell/page__view__findpost__p__452413 (warto też zerknąć na pierwszą stronę tego tematu)

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to wydaje się nie realna różnica ale tak pokazuje mi komputer.

Gdy kupiłem auto tankowałem tylko Vervę później z racji przeprowadzki i bliskości stacji BP przeszedłem na ich paliwo ( spalanie wydawało mi się duże)

Ostatnio postanowiłem wrócić na Vervę i już po kilkuset km widoczna jest różnica w spalaniu.

Może to przypadek ale auta używam w 90% do dojazdu do pracy w tych samych godzinach itp itd

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam Wszystkich! kolego Krism84 ja z racji 9lat doświadczenia z paliwem Orlen a dokładnie stacji przy ul Kazimierza Wielkiego oraz stara stacja przy Armii Krajowej pod Zasada, tylko to paliwo tankuje do swojego auta, kiedyś również firmowych i zero jakich kol wiek problemów, oczywiście mowa o paliwie Diesel eko!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuję z 4 lata Vervę i nic się nie dzieje.

a opiłki w układzie skąd się wzięły?

Ja zawsze do diesli leję tylko zwykły ON. Zazwyczaj na Orlenie, bo mam blisko, ale jak już muszę gdzie indziej, to szukam stacji gdzie jest duży ruch, wtedy jest szansa, że paliwo nie "leżakuje" długo w zbiorniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 10 lat wożę na warunkach ADR substancje niebezpieczne i z certyfikatów i ocen mogę stwierdzić, że Orlen ma dobrej jakości paliwa. Co do ich rodzajów: Verwy itp. nie ma sensu wchodzić w szczegóły, ale mogę powiedzieć jedno - czasami, lepiej jest od siebie zainwestować w jakiś dodatek (np. na okres zimowy) i wlać go mimo iż mamy do czynienia z teoretycznie paliwem lepszej jakości.

Co do 'lania'. Jeśli ktoś jeździ na zwykłym ON niech robi to nadal, najgorsze dla silników to eksperymentowanie z paliwami. Polecam trzymać się jednego rodzaju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Tankuje tylko na orlenie bo nie mam u siebie alternatywy :), zalewam vervę nie oczekując w zamian wzrostu mocy, spadku spalania.

Rozumnie że verva to zwykły ON z dodatkiem 0,005% dodatku smarująco czyszczącego tak? Więc czy takie paliwo ma dobry wpływ na wtryskiwacze, pompę i inne pierdoły?

Bo tak po przeliczeniu to nadpłacamy jakieś 3 zł na pełnym baku, gdzie różne dodatki wychodzą w granicach 8-10 zł na pełen bak.

Gdzieś w necie znalazłem ciekawą informację że dzisiejszy ON ma bardzo mało siarki i co za tym idzie nieco słabsze właściwości smarujące. Co za tym idzie jesteśmy niemal zmuszeni do stosowania dodatków do ON. Teraz pytanie czy paliwo Premium typu Verva czy dodatki ze strzykawki :) ??

Może ktoś napisze jakie ewentualnie dodatki i co dany dodatek wnosi.

Pozdrawiam B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a opiłki w układzie skąd się wzięły?

Opiłki były w Scenicu, a ja pisałem o Megane. A skoro się już zagłębiłeś, to opiłki pojawiły się po tankowaniu na innej stacji BP, po zmianie z Orlenu. Zapewne trefna była.

Edytowane przez baciuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!