Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III, czy wszystkie silniki dobrze współgrają z LPG?


Asag

Rekomendowane odpowiedzi

Rozważałem zakup diesla jednak dwumasa + DPF + często poflotowe cofane liczniki sprawiły że chyba jednak wezmę benzyniaka z LPG. Zastanawiam się tylko czy każdy benzyniak (1,2Tce, 1,4 Tce, 1,6) działa równie dobrze z LPG czy jest jakiś bardziej polecany od innych?

 

I jaki zakład polecilibyście w okolicach Tarnowa ewentualnie Krakowa oraz jaka instalacja? Niestety ale w okolicy gdzie mieszkam są tylko małe firemki bez stron internetowych gdzie nie ma żadnej informacji jakie podzespoły są zakładane. W jednym zakładzie dowiedziałem się że jakiś Vailant czy jakoś tak.

Edytowane przez Asag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie z własnego doświadczenia powiem, że od 12 tyś. km mam instalację BRC zakładaną w serwisie Renault (Megane III, 1.6 110 KM) i poza różnicą na rachunku na stacji benzynowej to nie widzę żadnej różnicy :-) Nie odczułem żadnego spadku mocy, wszystko płynnie się przełącza (nie czuję momentu przełączania benzyna/gaz/benzyna). Także ja osobiście ten silnik polecam do LPG.

W kwestii 1.2 i 1.4 to nie mam doświadczenia, ale z tego co czytałem to na tym forum to do 1.4 jest możliwość, a do 1.2 albo nie ma możliwości albo instalacja będzie bardzo droga 7-8 tyś. zł, ponieważ silnik ma bezpośredni wtrysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli można spytać ile zapłaciłeś za instalacje do tego 1,6 w serwisie renault?

3400 zł w ASO Renault Zdunek w Gdańsku. W tej cenie był pełen zbiornik gazu za około 70 zł więc faktyczny koszt wyszedł 3230 zł :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja również w grudniu dołożyłem LPG :

- Stag Qbox

- 4x pojedyncze Hana 2000

- Magic III evo2

- wielozawór i wlew podklapkowy Tomasetto

- węże gazowe i wodne Parker

- rurki fazy ciekłej Faro

- zbiornik toroidalny Bormech Uwaga 75L

- filtry ZWM Czaja

- Armatura Gomet.

- emulator wskazań poziomu benzyny Landi Renzo Tank Fopper

Nakręciłem 5 tyś na razie bez uwag.

Silnik 1,6 100Km bez KZFR .

Zakładałem po miesiącu oczekiwania w kolejce....w GZW ma odział w Dębicy wiec w twoich okolicach

Pozdrawiam.

A

Edytowane przez Andriu_un
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 Tce się nie gazuje instalacjami 4 generacji - wtrysk bezpośredni. Można gazować 1.4 Tce, 1.6 16v i chyba 2.0. Też kupiłem Megankę z myślą o lpg ale na razie się wstrzymam, nie jestem zadowolony z osiągów i obawiam się, że na gazie będzie jeszcze gorzej.

Na Twoim miejscu poszukałbym 1.4 Tce - o wiele lepsze osiągi niż w 1.6.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapytam jeszcze tutaj o jedną rzecz bo nie chcę zakładać nowego tematu. Przeglądając tematy w tym dziale zauważyłem że po instalacji LPG wariuje wskaźnik poziomu paliwa i forumowicze wykonywali różne "czujniki" które to korygują. Czy gazownicy zakładający instalację mogą coś podobnego założyć czy to tylko we własnym zakresie?

I drugie pytanie, czy w kabinie jest jakiś wskaźnik gazu w butli? Skąd mam wiedzieć kiedy się kończy?

 

PS: Wiem, kompletny ze mnie laik w tej kwestii, nie bić :bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie jest wskaźnik, musisz powiedzieć gazownikowi, gdzie go chcesz mieć. Ma 5 poziomów: jedna czerwona dioda i 4 takie żółto-zielone (nie jestem kobietą :D). Ja w grudniu zakładałem w PITECu w Poznaniu i jeszcze jako tako działa ten wskaźnik, jednak po przejechaniu 4 tys. km muszę powiedzieć, że czerwona dioda szybko się zapala, mam na niej zasięg około 250 km. Jak się skończy gaz, to pika strasznie głośno, że raz moi pasażerowie z BlaBlaCaru (oczywiście naśmiewający się z problemów Renault :P) się przerazili, co się dzieje. 4 głośne piknięcia, które mogą irytować.

Wg mnie nie ma sensu kombinować, bo szybko się nauczysz, ile możesz przejechać na gazie, więc szkoda zachodu. Też się o to martwiłem, ale spokojnie można sobie ten temat odpuścić. :)

Z dzisiejszymi cenami gazu polecam: w Pile 1,55 zł za litr na Orlenie. Do baku wchodzi mi równo 50 litrów (butla 55 litrów). Do pełna tankuje się za niecałe 80 zł i w zależności od stylu jazdy przejeżdżam średnio około 550 kilometrów. 1,6 idealnie się nadaje do gazu. Jednak lepiej chyba kombinować z 1.4 TCe, gdzie założenie gazu będzie droższe, koszty utrzymania te same, jednak kultura i komfort jazdy będzie zdecydowanie wyższy.

Edytowane przez Damn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak pisze Damn ze wskaźnikiem gazu, natomiast jego w miarę właściwe wskazania to kwestia regulacji, jeśli rezerwa zapala się za szybko, to trzeba wskaźnik wyregulować. Natomiast wskaźnik poziomu paliwa wskazuje teoretyczne zużycie benzyny, po wyłączeniu resetuje się do poziomu właściwego. Chwilowe zużycie benzyny również nie dotyczy lpg ale w przybliżeniu jak dodasz do tego 20% to będzie jak zużycie lpg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sławek17 - Potwierdzam :)

 

Od siebie dodam, że znając już swój styl jazdy oraz trasy, które pokonuję wiem, że w moim przypadku na jednym tankowaniu zrobię od 420-480 km na LPG więc jak już przekroczę 400 km to rozglądam się za stacją. Od siebie dodam również, że jak nie będziesz jeździł ciągle po Polsce lub Europie tym samochodem to nie bierz zbyt dużego zbiornika aby niepotrzebnie nie obciążać samochodu, oraz aby nie posadzić za nisko tyłu bo poza gorszymi właściwościami jezdnymi brzydko to wygląda :) Ja mam zbiornik 47 litrów, LPG wchodzi ~37 litrów i to mi pozwala tak jak wspomniałem przed chwilą na 420-480 km.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak lepiej chyba kombinować z 1.4 TCe, gdzie założenie gazu będzie droższe, koszty utrzymania te same, jednak kultura i komfort jazdy będzie zdecydowanie wyższy.

 

Podobno w 1,4 TCe głowica nie lubi gazu, prawda to? I czy to prawda że silnik ten wyposażony jest w koło dwumasowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby nie posadzić za nisko tyłu bo poza gorszymi właściwościami jezdnymi brzydko to wygląda

W Megane II (w tym u mnie) świetnie w tym celu spisują się sprężyny z GSII. Nie wiem, co można zastosować w MIII.

 

Co do głowicy - nie wiem, nie wczytywałem się aż tak bardzo, to nie mój silnik niestety. Podsumowałem to, co się w wielu miejscach na forum znajduje. Po szczegóły zapraszam do lektury forum, a poświęcenie np. 3 godzin na czytanie opinii i wniosków obecnych użytkowników to dobrze poświęcony czas, jeśli planujesz zakup auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega zrobił już 3 głowice w zagazowanych 1,4 TCE, ale na forum ludzie na razie nie zgłaszali problemów.

Do gazu niezbyt nadaje się też wolnossący 2,0 M4R pochodzący z Nissana, chyba że w rzadkiej wersji przystosowanej do paliwa E85.

W MIII silniki najlepiej sprawdzające się z LPG to 1,6 16V K4M i ... 2,0 TCE, czyli sprawdzone F4RT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!