Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wzrost zużycia benzyny przy przyspieszaniu 1.6 16v


wred

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie najmniej spala około 4 l.chwilowe to przy prędkości ok.110 km/h. Wg mnie zła ustawiona mapa komputera silnika....Najlepiej jakby pedał gazu był na linkę a te elektryczne to tragicznie... Np. Skoda Octavia 3 1.4 jakaś najsłabsza chyba 120 KM nie udało mi zejść w trasie poniżej 7 litrów... Mimo prędkości 90-110 km/h...ale jedź tak samo jak 1.6 tylko gorsze ruszanie z postoju...

 

Jeżdżę tez chevroletem spark 0.8 i lekko dotknę gaz to ruszy jak szatan....

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ludzie bardzo lubią tworzyć magiczną rzeczywistość, to im poprawia samopoczucie. U mnie w mieście i powiecie golfy 1.9 tdi rozpędzają się do setki w 5 sekund, palą 2 litry diesla na 100 i tylko lać i jeździć.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajki zostawmy ekologom i księgowym. Co do spalania - jest pewien poziom, poniżej którego nie ma szans zejść. Oprócz tego spalanie w dużej mierze zależy od "nogi" kierowcy oraz od samego samochodu (masy, wymiarów) i silnika - fizyki nie da się oszukać. Jeżeli spalanie wariuje i z silnikiem dzieje się coś nie tak to trzeba szukać przyczyny. Czasem jest to błahostka a czasem... wszystko zależy od szczęścia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się radością - po sobotnim serwisie sytuacja wróciła do normy, tj. spalania ok. 8l/100 km w mieście.

 

Po kolei: Clip nie wykazał błędów. Tylne zaciski zostały oczyszczone, niewielki rant na tarczach spiłowany (hamulce zaczęły popiskiwać w drodze do warsztatu). Do tego wymiana świec na nowe (nie wyglądały dobrze mimo tylko 35kkm, na jednej w ogóle widać było rdzawe odbarwienie na porcelanie - woda w silniku? to w ogóle możliwe?)

 

Teraz widać inne zachowanie wskaźnika chwilowego zużycia - nie stoi już uparcie ma maksie (i nie wiadomo gdzie dalej) przy KAŻDYM przyspieszaniu. Tak jak kiedyś, przy sensownym dla mnie przyspieszaniu na trójce oscyluje około 10 litrów. Na marginesie - przeciętne spalanie u mnie to 8 w mieście i 6 w trasie.

 

Serwis jak to serwis - powątpiewał że faktycznie spalanie wzrosło - ale swoje zrobili. Szkoda tylko że ostatecznie nie wiem na 100% czy przyczyną były tylne hamulce czy świece. Czy Clip pokazałby błędy przy słabych świecach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również co 60 kkm albo co 4 lata (tak jak filtr powietrza). U mnie powinny przejechać jeszcze rok.

W obu przypadkach (świece i filtr) mogą to być, jak widać, interwały określone hmmm optymistycznie.

Edytowane przez wred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również co 60 kkm albo co 4 lata (tak jak filtr powietrza).

ciekawostki piszesz... przy takim postępowaniu to nie ma co się dziwić że ciężko kupić dobrą sztukę...

Ja bym się świecą przyjrzał w połowie tego przebiegu, zagadnienie: postarzanie produktu... jest na czasie. <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wred, fajnie, że masz problem z głowy. Do takich niskich spalań się nawet nie zbliżam, 8-8,8 L/100 km to ja mam średnie trasa-miasto. Jeżeli przez dłuższy czas auto nie wyjeżdża z miasta, to średnie spalanie idzie jak nic do 10 litrów. Ale mniejsza o to, pali tyle ile musi, generalnie jakoś nie zwracam uwagi na to.

Chciałem zapytać, czy jesteś w posiadaniu tego auta "od nowego"? Zastanawia, mnie ten rant na tarczach z tyłu. Specjalnie sprawdziłem w moich autach, mam podobne przebiegi. O ile z przodu jest rant wyraźny, to z tyłu niewyczuwalny, praktycznie ciężko wyczuć paznokciem. Jeszcze te świece w kiepskim stanie.

Każdy ma swoje zdanie, na temat serwisowania auta, stosuję interwały dokładnie takie jakie zaleca producent. Jedynie filtr kabiny wymieniam częściej. W poprzednich dwóch Meganach robiłem dokładnie tak samo i nie miałem żadnych kłopotów. Auta zrobiły duże przebiegi i miały się dobrze. Zostały sprzedane z "pocałowaniem ręki" a nowy właściciel uradowany jak .... bateryjką. Zresztą, zawsze w każdym posiadanym aucie tak robiłem i będę robił. To tylko auto...

Wolę zadbać o rodzinę, o siebie, więcej radości będę miał z tego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio wymieniłem w dwóch samochodach filtry powietrza bo się zorientowałem, że serwis ich nie wymieniał (mam umowę serwisową i wymieniają wg. książki). W jednym samochodzie filtr był w takim stanie, że po wymianie średnie spalanie spadło o 0,5l/100km. W przyszłym miesiącu mam termin przeglądu więc dam świece (zamówiłem już komplet) do wymiany (samochód będzie miał 4 lata a ma 52 tys. km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@karllo:

to że świece wymienia się po 60kkm nie ja piszę, to jest napisane w instrukcji ;)

 

@Lelupi, fourier, karllo:

Nie jestem fanatykiem tzw. "wymiany wszystkiego", na zapas. Też wolę inaczej spędzać czas i wydawać pieniądze. Ale miałem problem więc szukałem przyczyny, na szczęście z sukcesem.

Inna rzecz że widać rozjazd między planem serwisowym a rzeczywistością. Nie sądzę że ktoś w serwisach, gdzie zostawiałem dotąd auto, połaszczył się na komplet mało używanych świec - to nie są drogie rzeczy. Już droższe są tarcze z tyłu (bo z przodu są OK, rantów brak, co nieco dziwi) ale czy dopatrywać się tu spisków żarówkowych i nieuczciwości mechaników?

No bo jak wylosuję kiedyś np. operację ślepej kiszki, to co - sam ją sobie zrobię? Czy nie dam sie uśpić żeby patrzeć na ręce chirurgowi?

 

Widać mam tzw. pechowy egzemplarz (bo mam go od nowości, więc "korekty licznika" nie było). Tzw. "niezniszczalny" 1.6 16V zaliczył już uszczelnianie pokrywy zaworów (na szczęście jeszcze na gwarancji, po 22kkm).

Fajnie że jest forum gdzie można podpytać o to i owo albo opisać swoje doświadczenia - może się komuś przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, warto było sprawdzić świece - wygląda że to one były przyczyną problemu.

Tylko czy Clip nie wykazałby wtedy jakichś wypadających zapłonów (bo nie wykazał)?

 

Tak czy owak kwalifikowały się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!