Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zaczyna znikać olej


n1gdy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam następujący problem z silnikiem 1.9 DCI 120 KM przebieg : 250 000 km. więc: od jakiegoś dłuższego czasu zauważyłem iż wskaźnik poziomu oleju zaczyna pokazywać różne wartości poziomu oleju tzn. raz pokazuje że jest max. raz ze dwóch nie ma, raz że w ogóle abym dolał olej, więc myślałem iż pada czujnik poziomu oleju. Sprawdzałem przy różnych okazjach bagnetem poziom oleju w silniku - auto było ustawione na prostej i równej nawierzchni i też bagnet pokazywał dziwnie, raz że brakuje dwóch kresek raz że czterech a w ostatnim czasie już pokazuje iż została tylko jedna kreska. Myślałem, że może po prostu jest problem ze spływaniem oleju do misy ale sprawdzić tego nie potrafię. Auto jak do tej pory nie brało w ogóle oleju do momentu jak padło mi turbo pół roku temu i puściło litr oleju w intercooler. Z tego co widać na pierwszy rzut oka na silniku to to iż poci się strasznie mocno na przepustnicy gaszącej silnik a dokładnie spod tego grzybka

post-51810-0-91151100-1457361184_thumb.jpg

i na łączeniu przepustnicy z tą szarą rurą

post-51810-0-69444400-1457361243_thumb.jpg.

po demontażu rury od intercoolera z przepustnicą widać iż w tej róże jest śladowa ilość oleju a w przepustnicy za tą klapką jest sucho. Demontowałem rurkę co idzie z odmy gdzie jest bagnet oleju do bloku silnika i jest czysta i nie zapchana. Wkładałem w otwór ten w bloku silnika pręcik metalowy aby sprawdzić czy ten odpływ nie jest zapchany i okazało się, że nie jest bo wchodził mi cały pręcik jakieś 30 cm w dół. Szukałem dalej czegoś. Zdemontowałem zawór odmy z obydwoma wężami. Wąż idący od zaworu odmy do odmy gdzie jest bagnet oleju był suchy i czysty natomiast druga rurka idąca od zaworu odmy gdzieś wciskana przy turbo była z lekkim nalotem oleju. Sama puszka odmy została otwarta i jest cała tzn. sprężyna i guma w idealnym stanie ( odma wogóle była zmieniana rok temu). Płyn w układzie chłodniczym czysty bez jakichkolwiek śladów oleju. Ogólnie po silniku widać iż jest ewidentnie uwalony od oleju który ucieka gdzieś z okolicy grzybka przepustnicy gaszącej silnik , pytanie skąd tam znalazł się olej? mechanik robiący auto jak padło turbo mówi iż zostało regenerowane i mam 2 lata gwarancji oraz wszystkie rury układu dolotu łącznie z intercoolerem były czyszczone. Czyżby padło turbo znowu?. Przy odpaleniu auta nie widać żadnego dymu, przy wciśnięciu ostro pedału gazu podczas jazdy puszcza dym ale czarny. Przy odpalonym silniku po odkręceniu korka od poziomu oleju wydobywa się dym o zapachu jakby spalonego oleju?. Przyspieszenie ma, nie jest zamulony. Na komputerze żadnych błędów. tutaj jeszcze parametry z clipa z auta na postoju:

post-51810-0-12683900-1457361993_thumb.jpg post-51810-0-14060600-1457362009_thumb.jpg post-51810-0-35650400-1457362019_thumb.jpg post-51810-0-90908000-1457362042_thumb.jpg

Proszę o pomoc choć wiem iż to nie jest łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem i w rurze wydechowej nie znalazłem nic oprócz sadzy. Podłożyłem nawet szmatkę bezpośrednio pod rurę wydechową i wcisnąłem parę razy mocno pedał gazu i żadnego oleju nie było tylko lekki czarny nalot jakby sadza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie o odmę z bagnetem oleju. Czytałem trochę i ja sprawdziłem tą rurkę odpowietrznika idącą do silnika tą górną z prawej strony przy bagnecie oleju a zauważyłem że jest jeszcze jedna rurka od dołu odmy idąca też w silnik czy ja sprawdziłem dobrą czy złą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zobaczę. A ta odma z bagnetem oleju jest możliwość że się zapycha?

 

Dodano: 09 mar 2016 - 07:34

sprawdziłem dwa odpowietrzniki z odmy w stronę silnika są szczelne oraz te dwa wejścia w silniku i przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem ten zawór i w środku mam sprężynę i gumowe kółko. Śladowa ilość oleju tzn cienki nalot. Według mnie wporządku pytanie które wyjście z zaworu idzie w którą stronę tzn. dolne wyjście jakby pod odmą i te boczne. A jak sprawdzić czy działa ten zawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!