Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zaczyna znikać olej


n1gdy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam następujący problem z silnikiem 1.9 DCI 120 KM przebieg : 250 000 km. więc: od jakiegoś dłuższego czasu zauważyłem iż wskaźnik poziomu oleju zaczyna pokazywać różne wartości poziomu oleju tzn. raz pokazuje że jest max. raz ze dwóch nie ma, raz że w ogóle abym dolał olej, więc myślałem iż pada czujnik poziomu oleju. Sprawdzałem przy różnych okazjach bagnetem poziom oleju w silniku - auto było ustawione na prostej i równej nawierzchni i też bagnet pokazywał dziwnie, raz że brakuje dwóch kresek raz że czterech a w ostatnim czasie już pokazuje iż została tylko jedna kreska. Myślałem, że może po prostu jest problem ze spływaniem oleju do misy ale sprawdzić tego nie potrafię. Auto jak do tej pory nie brało w ogóle oleju do momentu jak padło mi turbo pół roku temu i puściło litr oleju w intercooler. Z tego co widać na pierwszy rzut oka na silniku to to iż poci się strasznie mocno na przepustnicy gaszącej silnik a dokładnie spod tego grzybka

post-51810-0-91151100-1457361184_thumb.jpg

i na łączeniu przepustnicy z tą szarą rurą

post-51810-0-69444400-1457361243_thumb.jpg.

po demontażu rury od intercoolera z przepustnicą widać iż w tej róże jest śladowa ilość oleju a w przepustnicy za tą klapką jest sucho. Demontowałem rurkę co idzie z odmy gdzie jest bagnet oleju do bloku silnika i jest czysta i nie zapchana. Wkładałem w otwór ten w bloku silnika pręcik metalowy aby sprawdzić czy ten odpływ nie jest zapchany i okazało się, że nie jest bo wchodził mi cały pręcik jakieś 30 cm w dół. Szukałem dalej czegoś. Zdemontowałem zawór odmy z obydwoma wężami. Wąż idący od zaworu odmy do odmy gdzie jest bagnet oleju był suchy i czysty natomiast druga rurka idąca od zaworu odmy gdzieś wciskana przy turbo była z lekkim nalotem oleju. Sama puszka odmy została otwarta i jest cała tzn. sprężyna i guma w idealnym stanie ( odma wogóle była zmieniana rok temu). Płyn w układzie chłodniczym czysty bez jakichkolwiek śladów oleju. Ogólnie po silniku widać iż jest ewidentnie uwalony od oleju który ucieka gdzieś z okolicy grzybka przepustnicy gaszącej silnik , pytanie skąd tam znalazł się olej? mechanik robiący auto jak padło turbo mówi iż zostało regenerowane i mam 2 lata gwarancji oraz wszystkie rury układu dolotu łącznie z intercoolerem były czyszczone. Czyżby padło turbo znowu?. Przy odpaleniu auta nie widać żadnego dymu, przy wciśnięciu ostro pedału gazu podczas jazdy puszcza dym ale czarny. Przy odpalonym silniku po odkręceniu korka od poziomu oleju wydobywa się dym o zapachu jakby spalonego oleju?. Przyspieszenie ma, nie jest zamulony. Na komputerze żadnych błędów. tutaj jeszcze parametry z clipa z auta na postoju:

post-51810-0-12683900-1457361993_thumb.jpg post-51810-0-14060600-1457362009_thumb.jpg post-51810-0-35650400-1457362019_thumb.jpg post-51810-0-90908000-1457362042_thumb.jpg

Proszę o pomoc choć wiem iż to nie jest łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem i w rurze wydechowej nie znalazłem nic oprócz sadzy. Podłożyłem nawet szmatkę bezpośrednio pod rurę wydechową i wcisnąłem parę razy mocno pedał gazu i żadnego oleju nie było tylko lekki czarny nalot jakby sadza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie o odmę z bagnetem oleju. Czytałem trochę i ja sprawdziłem tą rurkę odpowietrznika idącą do silnika tą górną z prawej strony przy bagnecie oleju a zauważyłem że jest jeszcze jedna rurka od dołu odmy idąca też w silnik czy ja sprawdziłem dobrą czy złą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zobaczę. A ta odma z bagnetem oleju jest możliwość że się zapycha?

 

Dodano: 09 mar 2016 - 07:34

sprawdziłem dwa odpowietrzniki z odmy w stronę silnika są szczelne oraz te dwa wejścia w silniku i przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem ten zawór i w środku mam sprężynę i gumowe kółko. Śladowa ilość oleju tzn cienki nalot. Według mnie wporządku pytanie które wyjście z zaworu idzie w którą stronę tzn. dolne wyjście jakby pod odmą i te boczne. A jak sprawdzić czy działa ten zawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!