Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zakup nowych opon


bamilek

Rekomendowane odpowiedzi

Zwracam się do Was z prośbą o rady .Moje obecne zimowe Pirelli chociaż mają jeszcze dobry bieżnik niestety są już stare i guma zaczyna pękać .Myślę, że przyszedł czas na ich wymianę, letnie też już się skończyły .

Ponieważ jeżdżę głównie po mieście lub ewentualnie głównych drogach i w roku robię stosunkowo mało bo 10 tysięcy km to nie wchodzi już w grę zakup 2 kompletów (lato i zima), bo znowu się ze starzeją zanim zużyję bieżnik. I tutaj pojawia się dylemat: kupić komplet letnich i jeździć cały rok (zimy w Szczecinie to fikcja) i w ekstremalnych momentach w najgorszym wypadku gdyby jednak zima zaatakowała to zostawić auto pod domem, czy kupić opony całoroczne. Tylko jak takie uniwersalne będą się spisywać? Podobno jak coś jest do wszystkiego to do niczego. W zakładzie proponowano mi Nexen (całoroczne) za około 800 zł za komplet (195/60/15). Czy to najbardziej uniwersalny rozmiar przy felgach 15? (taki teraz mam właśnie rozmiar tych Pirelli).

Poradźcie co kupić: lato czy całoroczne? Nexen czy coś innego?

Przyznam, że cena ma tutaj znaczenie.

 

Piszemy w odpowiednich działach. Przeniesiono. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci szczerze, że uważam opony zimowe za fikcje, bo jeśli jest naprawdę ślisko to zimówki też nie dadzą rady, jedynie sprawdzą się przy dobrych opadach śniegu, których w Polsce od dwóch lat ja nie uświadczyłem. Wiadomo, posiadam zimówki, bo podświadomie czuję się "bezpieczniej" poniżej 3-4 stopni Celsjusza, co nie zmienia faktu, że w tej chwili klimat w Polsce jest taki, że lepiej się sprawdzą opony letnie ze względu na lepsze odprowadzanie wody spod kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od niedawna jeżdżę na Goodyear Vector4Seasons 2 Gen - nowość na rynku. Przejechałem ok. 5000 km i jest bardzo dobrze. Wcześniej miałem Michelin CrossClimate ale poszły do sprzedaży razem z autem, więc nie zdążyłem pojeździć zimą - natomiast od wiosny do jesieni było super. Dobrze wspominam też Kleber Quadraxer. Dobre opinie u znajomych zbierają też całoroczne Uniroyale Allseason i Hankook Optimo. Myślę że wszystkie wymienione będą lepsze od Nexena. Podsumowując - zdecydowanie całoroczne, tylko zależy które :)

Edytowane przez vorph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem opinię i pogadałem ze znajomymi. Okazało się, że 3 osoby mają Nexeny. Chyba się na nie zdecyduję bo znajomi polecają zdecydowanie i opinie też w sieci mają dobre a cenowo jest spora różnica z pozostałymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób tu reklamy jakiegoś badziewia, regenerowane to sobie załóż do traktora, napisz lepiej jakie to ma indeksy i normy bezpieczeństwa, mój kumpel kiedyś z braku kasy o mało się nie zabił na bieżnikach, bo mu kord zerwało na autostradzie.

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci szczerze, że uważam opony zimowe za fikcje, bo jeśli jest naprawdę ślisko to zimówki też nie dadzą rady, jedynie sprawdzą się przy dobrych opadach śniegu, których w Polsce od dwóch lat ja nie uświadczyłem. Wiadomo, posiadam zimówki, bo podświadomie czuję się "bezpieczniej" poniżej 3-4 stopni Celsjusza, co nie zmienia faktu, że w tej chwili klimat w Polsce jest taki, że lepiej się sprawdzą opony letnie ze względu na lepsze odprowadzanie wody spod kół.

Dawno takich głupot nie czytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie STOP nalewkom. Kolega ma rację, najwyżej do Ursusa C-330, czy taczek załóż sobie nalewki. Opona ma konstrukcję która również ulega zużyciu... Na bezpieczeństwie się nie oszczędza. Na zimę warto mieć opony zimowe dobre, oraz letnie dobre. Opony całoroczne Stomil D-124 były hitem od końca lat 70-tych, poprzez lata 80-te w fiatach 126p, 125p, polonezach, warczyburgach i innych wynalazkach :)

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę właśnie na całorocznych Michelinach CC.

Szczerze mogę je polecić, sprawdzają się zarówno latem jak i zimą.

Co do zimowych, to te Micheliny w warunkach typowo zimowych IMHO plasują się pomiędzy Barum Polaris i Continental TS 850.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

goago abyś nie musiał przekonać na własnej skórze, że opony bieżnikowane są do bani... A że mają indeks prędkości do 260km/h to nic nie znaczy. Można w formie wygrawerować co się chce. Jeszcze ważny jest jeden parametr nośność opony. Przy produkcji opon bieżnikowanych, opony bazowe (nie zależnie jaki mają indeks prędkości i nośności) są skrobane a potem leci produkcja nakładania nowej mieszanki gumowej, potem wulkanizacja. I tak na dobrą sprawę nie wiesz, z jakiej opony ta bieżnikowana, jaką kupujesz, jest zrobiona.

 

I co tak zmieniasz co chwila indeks prędkości? Najpierw podałeś 270km/h, potem 260km/h a teraz 250km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!