Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co w megance huczy?


mz263c

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie proszę was o burzę mózgów bo ja już nie mam siły. Generalnie chodzi o to, że głośno chodzi. Mianowicie na każdym biegu dokładnie przy 2800 obr./min. zaczyna się taki oscylujący huk, mało tego tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku. No i najważniejsze po wysprzęgleniu hałas ginie, więc odpada zawieszenie. Inaczej mówiąc huk lżeje po przekroczeniu 2800 (lub staje się bardziej jednostajny) i prawie nie występuje przed osiągnięciem 2800. Na zimnym silniku (przed osiągnięciem drugiej kreski na termostacie) nie słychać nic niezależnie od obrotów i biegu.

 

1. Olej w silniku i skrzyni wymieniony.

2. Podporę półosi oglądałem z mechanikiem nie ma rozszczelnień ani luzów (pytanie dodatkowe: czy po wysprzęgleniu w trakcie jazdy półosie obracają się razem z kołami? bo jeżeli tak to odpada.)

3. Sprzęgło niedawno wymieniane (nie wiem czy przypadkiem nie pojawiło się to po wymianie sprzęgła)

4. Samochód ogólnie przejrzany z werdyktem, że wszystko jest ok.

5. Ostatnio nawet zatankowałem paliwo gdzie indziej niż zwykle i też nic.

 

Niedawno poszedłem to pobliskiego komisu gdzie stała meganka z identycznym silnikiem jak moja, nawet ten sam rocznik tylko dwa razy więcej przebiegu, wziąłem ją na jazdę, i zgadnijcie co? Nic nie huczy, więc nic sobie nie wymyślam i na pewno to nie jest normalne w tym samochodzie, coś musi być na rzeczy. Tak więc bardzo proszę o sugestie.

 

PS. Ja tak ciągle zwracam się do panów ale jeżeli są jakieś panie w naszym gronie to tym bardziej zachęcam i zapraszam do dyskusji, może akurat kobieca intuicja wskaże drogę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie dodatkowe: czy po wysprzęgleniu w trakcie jazdy półosie obracają się razem z kołami? bo jeżeli tak to odpada.)

A jak myślisz? Muszą się obracać, bo na "sztywno" są połączone z kołami.

 

Dodano: 14 mar 2016 - 20:49

A z innej beczki, poziom oleju był sprawdzony w skrzyni biegów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie sprzęgła był wymieniony wysprzęglik?

Był, sprzęgło było wymieniane w komplecie (LUK). Przy tej okazji dodam, że strasznie słabo mi bierze sprzęgło w innych megankach z tym silnikiem jest o niebo lepiej.

 

A jak myślisz? Muszą się obracać, bo na "sztywno" są połączone z kołami.

Dodano: 14 mar 2016 - 20:49

A z innej beczki, poziom oleju był sprawdzony w skrzyni biegów??

Tak właśnie myślałem, ale szukałem potwierdzenia. W takim razie łożysko podpory półosi odpada bo po wysprzęgleniu też powinno wyć. Generalnie byłem na wymianie oleju w skrzyni (TransElf NFP 75W80) w serwisie gdzie robią tylko Renówki więc zakładam, że w tym temacie jest ok. Dziadostwo zrobił moim zdaniem mechanik, który wymieniał u mnie sprzęgło bo zrobił tylko dolewkę i tak na prawdę nie wiem co on tam dolał, więc to było dla mnie impulsem do tego żeby wymienić to porządnie w innym serwisie. Co ciekawe po wymianie oleju w skrzyni łatwiej zaczęły mi wchodzić 1 i R.

 

Zrzuć pasek akcesorii i się przejedź.

Też o tym myślałem, tylko jedno pytanie, jeżeli tam byłaby przyczyna to jak na postoju gazuje to też hałas powinien być słyszalny chyba? (a nie jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej okazji dodam, że strasznie słabo mi bierze sprzęgło w innych megankach z tym silnikiem jest o niebo lepiej.

Czyli może by się trzeba było wrócić do sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Też o tym myślę, że może jakiś trefny wysprzęglik się trafił czy coś, tylko nurtuje mnie czemu dopiero na rozgrzanym silniku to hałasuje....

 

Dodano: 11 kwi 2016 - 23:23

Odpuściłem na razie temat sprzęgła, natomiast wymieniłem górną poduszkę silnika, ponieważ mechanik zauważył, że siadła. Powiem tak, w samochodzie zrobiło się ogólnie jakoś tak przyjemniej i ciszej :) Gdzieś tam słyszę jeszcze czasem ten oscylujący huk aczkolwiek tylko czasem i dużo cichszy, może to jest jakiś naturalny dźwięk silnika, który na skutek wyrobionej poduszki przybiera na sile i zaczyna denerwować... Póki co obserwuję ale jestem dobrej myśli. Poduszka oryginalna z logo Renault z wymianą 290 zł (Gdańsk).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolną miałem wymienianą z miesiąc wcześniej a co do tej trzeciej, od skrzyni biegów to mechanicy stwierdzili, że jest ok, a gdzieś tu czytałem, że komuś wymiana tej od skrzyni bardziej zaszkodziła niż pomogła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kurde to teraz będę żałował :D bo w sumie miałem ochotę ją od razu wymienić nawet profilaktycznie, ale potem jakoś postanowiłem zdać się na opinie mechanika, w tym warsztacie robią tylko renówki więc założyłem, że mają do tego oko :P

Ale i tak już jestem spokojniejszy, że to się okazała ta poducha a nie coś silnikiem, skrzynią czy osprzętem...

 

Dodano: 06 lip 2016 - 18:22

Witam, powracam z tematem ale tylko po to aby go ostatecznie zakończyć. Otóż wspomniana przeze mnie wyżej wymiana poduszek dała złudny efekt jedynie na chwilę. Zdecydowałem się na ponowną wymianę sprzęgła, tym razem u innego mechanika niż ten, który wymieniał mi je pół roku wcześniej. Po tej wymianie problemy zniknęły, w samochodzie nic nie szoruje a sprzęgło bierze dosłownie od samiutkiej podłogi (części oryginalne). Co było przyczyną moich problemów? Poprzedni mechanik (dobry znajomy) wstawił mi regenerowane sprzęgło. Wyglądało to jak gówno (za przeproszeniem) tarcza i docisk pomalowane jakimś szarym sprayem no a oczywiście byłem skasowany jak za nóweczkę. Nie wiem co robić w tej sytuacji bo mam ochotę wparować do tej ich budy tam i zrobić aferę. Jakbyście podeszli do tematu w mojej sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się wrócić do sprzęgła to musiałem najpierw odłożyć nieco kasy :) Teraz sieknąłem parę nadgodzin w robocie i poszedłem za Twoją radą :) W ogóle znalazłem teraz post z problemem podobnym do mojego, z tym, że na forum kangoo. http://www.forum.klubkangoo.pl/viewtopic.php?t=11893&p=134105 To znaczy, że te regenerowane sprzęgła są problemem. Dzisiaj uczciwy mechanik wyjaśnił mi jak rozpoznać te sprzęgła, bo można podobno po numerze części nawet. Chyba pozwolę sobie napisać nowy temat ku przestrodze dla wszystkich. Wstawię też parę fotek tego badziewia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba pozwolę sobie napisać nowy temat ku przestrodze dla wszystkich

W jakim celu :?: Skoro tu jest wszystko.

A jak zakładał ci tamten to poinformował cię, że zakłada regenerowane :?:

Zgodziłeś się :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze to machnę jakiegoś ładnego posta w tym temacie :) Nic nie powiedział, że wkłada regenerowane. Mało tego jak dzwoniłem zapytać jak idzie robota (trzeciego dnia) to mi powiedział, że da mi w dobrej cenie ładne oryginalne sprzęgło. Pomyślicie, gdzie ja oddałem samochód... otóż mechanikiem był mój kolega z podwórka którego znam od dziecka... Tak się robi biznes na znajomych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!