Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozrusznikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W moim Megane 2 ph1 1,9 dci pojawił się problem z rozrusznikiem.

Przy próbie odpalenia, rozrusznik kręcił, ale nie łapał "na silnik".

Taka sytuacja zdarzała się nawet trzy razy z rzędu. Później łapał od razu.

Został wymieniony rozrusznik na nowy. Jednak dwa odpalenia auta po wymianie i problem powrócił.

W międzyczasie odczytałem błąd na CLIPie- DF025: Złącze diagnostyczne skrzynki podgrzewania. Czy ten błąd może mieć jakiekolwiek powiązanie ze sprawą rozrusznika?

Co może jeszcze być przyczyną problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie odczytałem błąd na CLIPie- DF025: Złącze diagnostyczne skrzynki podgrzewania. Czy ten błąd może mieć jakiekolwiek powiązanie ze sprawą rozrusznika?

Ten błąd dotyczy zazwyczaj spalonej świecy żarowej i nie ma najmniejszego wpływu na pracę rozrusznika.

Prawdopodobnie masz uszkodzone zęby na wieńcu zębatym koła zamachowego, silnik praktycznie zawsze zatrzymuje się w tym samym miejscu i ciągle te same zęby wieńca biorą udział w zasprzęgleniu rozrusznika. Może coś tam się już wyrobiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy drugiej próbie odpalania, wał korbowy nie obrócił się, a mimo to silnik się uruchomił. Wersja uszkodzonych zębów koła zamachowego w tym przypadku jest prawidłowa?

Może jeszcze sprawa elektryki do rozrusznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem, ze wymieniony rozrusznik i jego bendix jest sprawny. W pierwszym poście napisałeś, że za każdym razem rozrusznik kręcił tylko nie załapywał zębów na kole zamachowym więc elektryka załączająca rozrusznik jest sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że problem występuje gdy nie zaswieci się lampka świec zerowych. To wtedy i 3 razy próbuje odpalić. Zaczyna wtedy działać jakby wentylator w komorze silbika. Gdy zwkoncu zaświeci się lampą świec zarowych i zgasnie, auto odpali. Pisałem w pierwszym poście ze na kompie miałem błąd DF025. Może to przekaźnik świec zarowych szwankuje a nie rozrusznik?

 

Dodano: 21 mar 2016 - 14:15

Ten wentylator to od chłodnicy się uruchamia. Chyba niepotrzebnie rozrusznik został wymieniony :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Fezz. Gdybyś czytał cały wątek od początku to nie wyciągałbyś takich wniosków, że w megankach lecą zęby na wieńcu koła zamachowego. Założyciel postu trochę niezdarnie opisał swój problem myląc pracę rozrusznika z pracą wentylatora.

 

Przy próbie odpalenia, rozrusznik kręcił, ale nie łapał "na silnik".

Taka sytuacja zdarzała się nawet trzy razy z rzędu. Później łapał od razu.

Został wymieniony rozrusznik na nowy. Jednak dwa odpalenia auta po wymianie i problem powrócił.

Z tego opisu można wykluczyć uszkodzenie rozrusznika lub bendiksa. Tym bardziej, że nowy rozrusznik według opisu autora też pracował a nie zazębiał. Czyżby w nowym też bendix, raczej mało prawdopodobne. Jedyny logiczny wniosek to rozklepane lub wykruszone zęby na wieńcu.

A wyrobione zęby na wieńcu to osobiście spotkałem między innymi w fiatach i audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz aniewa, bo ja nigdy nie spotkałem uszkodzonych zębów na kole tylko uszkodzone bendiksy.

 

Przy próbie odpalenia, rozrusznik kręcił, ale nie łapał "na silnik".

Akurat tego nie da się zrozumieć inaczej niż uszkodzony bendiks, chyba że zęby na kole, co jest jakąś abstrakcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!