Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w zakupie


karol770

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam możliwość kupienia Megane III 2010 1.5 dCi Coupe z przebiegiem 75 000.

Auto sprowadzone z południowej Francji.

Odnośnie silnika, chciałbym się dowiedzieć czy to co czytałem o nich to jest prawda, że panewki się obracają, wadliwe są wtryski, a może coś jeszcze, i ogólnie czy jest warta zakupu

Proszę o odpowiedź :)

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co wyczytałeś zwłaszcza z wtryskami, to dotyczyło pierwszych silników dCi z lat 2001-2005. Na tamte czasy zdecydowana większość diesli była prostej konstrukcji, odporna na złej jakości paliwo. W dodatku chyba pamiętacie sprzed 10 lat jak to często się mówiło "kupuje olej w Biedronce". Warto jednak pamiętać że w tamtych latach ON był złej jakości, nie było kontroli na stacjach jak to ma miejsce teraz. Dzisiaj ON jest zdecydowanej lepszej jakości. Panewki obracały przy ok. 200 tyś km jak olej był zmieniany zgodnie z zaleceniami fabrycznymi czyli co 30 tyś km. Sprawdź co ile był olej zmieniany, ogólną kondycję silnika warto zdiagnozować. Dzisiaj Mercedes puka do drzwi Renault po silniki (1.6 dCi montowany jest w nowej C klasie). Niezłego rodzynka znalazłeś jeśli faktycznie ma tylko 75 tyś km w 6 lat... :)

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie będą w stanie udowodnić ci tego przebiegu to albo mocno kręcony albo samochód po dzwonie. Sprawdź sobie ile powinny takie auta kosztować we Francji, porównaj z tym co ci zaproponowano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ogólnie o Megane? Auto awaryjne czy nie?

 

Mayn mówisz żeby sprawdzic wiarygodność przebiegu i czy olej był zmieniany co 30 tys? tylko jak, i czy jeszcze warto na coś zwrócić uwagę przy kupnie tego samochodu.

Edytowane przez karol770
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W latach 2001-2005 były wadliwe pompy wtryskowe Delphi, problem też dotyczył np. Fordów 2,0 TDCI.

Silniki 1,5 dCi z układem wtryskowym Siemens/Continental tego problemu nie mają.

Auto które chcesz kupić jest nowsze i ma też układ wytryskowy Siemens/Continental.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej dzięki za odpowiedzi, tylko mam jeszcze pytanie bo mnie nurtują te obracajace się panewki, czy naprawdę zdarza się to tak notorycznie jak to mówią lub piszą inni? Czyli tak podsumowując jeżeli okaże się że przebieg faktyczny i olej był zmieniany tak jak producent mówi to chyba będzie dobra decyzja kupienie tego auta tak?

Edytowane przez karol770
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli problem przekręcenie panewek miałby Ci spędzać sen z powiek, to można przecież je przeglądnąć i profilaktycznie wymienić na nowe ,oraz zastosować prawidłowy olej i często go wymieniać ( co 10000 km przebiegu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!