Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w zakresie 2200-3000


pataps

Rekomendowane odpowiedzi

Widać że dali ciała. Ponoć te silniki później wychodziły w poprawionej wersji. Napewno osprzęt jest inny bo jak zmieniali u mnie rozrząd  to widać gołym okiem że łańcuch jest zmodyfikowany. Niech śmiga dalej u mnie póki co też spokój a mam już 85k km za sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja też miałem autko po gwarancji ale wiedzieli że serwisowałem w ASO po, silnik wymieniony w całości bez kosztów ( prócz kosztu wynajęcia auta na 30 dni (1250zł) od tej pory odpukać nie bierze oleju i nic nie brzęczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też rok w rok serwisuje auto w ASO, ale z racji tego że jest mi niezbędne do codziennej jazdy nie partycypowałem w kosztach. U mnie sprawdzili też ciśnienie oleju, pompa oleju sprawna, i od nowości nie brał oleju ( no może 0,5 litra na 10.000 km ). Po rozmowie i oględzinach wymienionych części widać było , że łańcuch był w dobrym stanie ( choć troszkę rozciągnięty ) jeden ślizg zjechany, pewnie przez usterkę. Generalnie u mnie tylko napinacz się zatarł ( może wadliwa seria była ), ale wymienili wszystko. Do czasu awarii nic nie terkotało i silnik chodził cicho.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odebrałem auto po kompletnej wymianie rozrządu. Wreszcie nie słyszę tego męczącego terkotania, a auto na razie sprawuje się rewelacyjnie.  Koszt  części wraz z naprawą  3500 PLN ( w ASO proponowali naprawę za 7000PLN!!!). Wymianie podlegało;

Olej -MILLERS OILS XF LONGLIFE 0W40 A3/B4 SN/CF (na tym oleju rewelacyjnie cicha praca),

ŚWIECA ZAPŁONOWA RENAULT 224019133R 4 szt

PASEK WIELOROWKOWY RENAULT MEGANE III 1.2 

ROZRZĄD 1.2 TCe 1.4 TCe MEGANE III SCENIC III  góra

USZCZELKA OSŁONY ROZRZĄDU 1.2 TCE MEGANE III

FILTR OLEJU 1.2 TCE MEGANE III SCENIC III ORYG

ROZRZĄD 1.2 TCe KADJAR CLIO IV CAPTUR ŁAŃCUCH DÓŁ

KOŁA ZMIENNYCH FAZ ROZRZĄDU RENAULT 1.2 TCe KPL

POMPA OLEJU renault

POMPA WODY 

Filtr powietrza i jeszcze jakieś uszczelki tylko nie pamiętam od czego.

 

Wszystkie części z roku powyżej 2018, przyczyna terkotania wynikała z zatartego popychacza, który prawdopodobnie przy dalszym użytkowaniu (hałas narastał ) sukcesywnie zdemolowałby silnik. Na szczęście u mnie nie było takich szkód j(nawet obudowa bez śladów tarcia łańcuchem) jak w załączonym filmie. Aczkolwiek mechanik (bardzo dobry) powiedział, iż konstrukcja tego auta jest fatalna i nie dziwi się, że są takie problemy z tymi samochodami  https://www.rsl.si/1-2-tce-problemi/

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki serwis polecacie w okolicach Łodzi ?
Z tego co widzę jeden się przejmuje tym, że auto bierze olej i wprowadza jakieś zmiany a inni mają to gdzieś.
Jak byłem w Zgierzu to Pan powiedział bym się nie przejmował bo norma to 1L/1000 Oo.

Jak je 200ml na 1000km to jest to powód do obaw przy tym silniku czy olać sprawę póki nic się nie dzieje?


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.08.2020 o 20:39, Czerwiec napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

No, właśnie w ASO mówią takie dyrdymały, żeby tylko nie było jakichkolwiek roszczeń. Kiedy zapytasz się o znany problem tych silników to oczywiście Twój samochód jest jedynym, albo jednym z niewielu, który ma taki defekt. 1l na 1000 km tzn. trzeba dolewać 10 litrów oleju od wymiany do wymiany, czyli w trakcie przebiegu 10 tys. km mamy jeszcze dwie dodatkowe wymiany?! Renault to jeżdżą teraz na olej, czy benzynę, bo już się pogubiłem.  0,2 l na 1000 to nie widzę tutaj tragedii i z tym raczej już nic nie zrobisz., ten typ tak ma i tyle w temacie.

 

:lapka:

REGULAMIN forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.08.2020 o 07:56, Pitrek napisał:

Bardzo ciekawy artykuł. To tylko potwierdza moje przekonanie że żadne częste wymiany oleju nie pomogą jeżeli są błędy konstrukcyjne lub materiałowe. A to jest dokładnie ta sytuacja. Można olej zmieniać co 5 tys km i nic to nie da. 

Zgadzam się. Wszyscy, którzy maja takie objawy w 1.2 Tce -  niestety, ale są skazani na kosztowną wymianę rozrządu, lub jeszcze droższą opcje wymianę silnika.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ZAMIERZAM IŚĆ DO SĄDU! Witam wszystkich, a szczególnie tych, którzy z powodu terkotania mieli wymieniany silnik 1,2 Tce na nowy, gdyż ja też miałem. Mam Scenica III z 2016 roku. Po 13kkm miałem wymieniany silnik, bo bardzo hałasował łańcuch rozrządu i nie dało się tego usunąć poprzez wymianę samego rozrządu. Po kolejnych 13kkm łańcuch zaczął znowu hałasować. Jeździłem z tym problemem do kilku serwisów, ale zawsze stwierdzali że nic nie słyszą. Mam nagranych kilka filmików z hałasującym moim silnikiem.

W lutym 2020 kończyła mi się 4 letnia gwarancja, więc jeszcze raz pojechałem do aso i ponownie nic nie stwierdzili. W okolicy lipca odgłosy terkotania zaczęły robić się coraz głośniejsze i napisałem reklamację do Renault stwierdzając, że żądam naprawy na ich koszt ponieważ usterka wystąpiła jeszcze w trakcie trwania gwarancji. Kazali mi ponownie przyjechać do serwisu, żeby potwierdzić terkotanie. Tym razem, już po gwarancji, stwierdzili, że faktycznie rozrząd hałasuje. Renault zaproponowało mi 30% pokrycia kosztów naprawy. Nie zgodziłem się, bo twierdzę, że wada silnika wystąpiła jak auto było jeszcze na gwarancji. Wynająłem prawnika, który napisał pismo do Renault w moim imieniu z żądaniem naprawy silnika na swój koszt. Renault odpowiedziało, że gwarancja minęła, więc nie mogę się domagać naprawy gwarancyjnej.

W wcześniejszych wpisach przeczytałem, że część osób zastanawia się nad oddaniem sprawy do sądu. Ja też mam taki zamiar.

Czy ktoś z Was próbował już walczyć z tym tematem w sądzie???

Czy gdybym oddał sprawę do sądu ktoś z Was chciałby się przyłączyć do pozwu przeciwko Renault???

Edytowane przez remco
usunięcie linka do moich prywatnych plików
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@remco - współczuję. U nas możesz nie wiele wskórać. Teraz ratuje Ciebie tylko dobry rzeczoznawca, który oceni, że usterka wystąpiła dużo wcześniej, a ASO paliło głupa.

 

Po co znowu prowokujesz :?: - Prezes 

Powodzenia Tobie życzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale tutaj już sprawa raczej jest przegrana. Warsztat będzie się bronił rękoma i nogami. W dzisiejszych czasach nie ma aut idealnych. Ja sam poniosłem koszty naprawy wraz z wyciąganiem silnika. Póki co spokój. Szkoda że nie masz wpisu z clipa, zazwyczaj przy rozrządzie KZFR wali błędem w programatorze. Gdybys miał taką informację gdy auto było na gwarancji to ok. Jak nie masz to raczej lipa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!