Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w zakresie 2200-3000


pataps

Rekomendowane odpowiedzi

Nie sądzę, żeby była jakakolwiek różnica w budowie silnika po i do 2015 roku. Prawdopodbnie zmienili tylko coś w tym nieszczęsnym napinaczu i może teraz juz działa.

Nam montują jeszcze stare z nadprodukcji jako części zamienne. Przecież nie wyrzuca ich do kosza, gdzieś trzeba to upchnąc. :-(

 

Pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Panowie i Panie, jak już wcześniej pisałem, po wymianie rozrządu problem u mnie bardzo szybko powrócił i hałasy się nasilały. Więc auto ponownie wstawione do mechanika, osłuchane, posprawdzane...diagnoza, przyczyna hałasu nieznana :) Nie chciałem pakować się w kolejne koszty i nie kazałam wymieniać po raz kolejny rorząd, bo przecież przy poprzedniej  wymianie wszystkie części były oryginalne, a przebieg to tylko śmieszne 3 tysiące kilometrów. Pomyślałem sobie, zabieram i jeżdże aż się rozleci całkowicie. Ale mój mechanik stwierdził, że jeszcze wymieni olej, bo ktoś, gdzieś mu tak podpowiedział, że tu może leżeć przyczyna. Ja mówię ok, koszt oleju żaden, spróbujemy. Zalany olejem Mobil 1 więc nie jakaś wyższa półka, tylko pierwszy lepszy jaki się nawinął pod rękę, ale o parametrach 0W40, nie tak jak w serwisie zalecają 5W40. Różnica niby znikoma, ale zrobiłem od wymiany 2 tysiące kilometrów i hałasy ustały, ucichły lub w ogóle ich nie ma , tak czy inaczej z kabiny ich nie słychać, na postoju również. Szczerze, sam w to nie wierze, ale chyba stał się jakiś cud lub na prawdę olej ma znaczenie. Gdyby to nie było moje auto, to sam bym w to nie uwierzył. Ale myślę, że wymiana oleju kosztuje tak mało, że każdy może przetestować to u siebie i sprawdzić czy to faktycznie pomaga też w przypadku innych czy tylko w moim przypadku. 

 

Pozdrawiam 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, shine napisał:

Zalany olejem Mobil 1 więc nie jakaś wyższa półka, tylko pierwszy lepszy jaki się nawinął pod rękę, ale o parametrach 0W40, nie tak jak w serwisie zalecają 5W40. Różnica niby znikoma, ale zrobiłem od wymiany 2 tysiące kilometrów i hałasy ustały, ucichły lub w ogóle ich nie ma , tak czy inaczej z kabiny ich nie słychać, na postoju również.

Jaki miałeś wcześniej olej? Bo tu jest raczej sedno problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pomóżcie proszę:)

Mogę się stać posiadaczem Scenika z 2014 r., 1.2 Tce 130 km. Auto krajowe serwisowane, garażowane pierwszy właściciel, bezwypadkowe bardzo zadbane. Ogólnie wszystko mi pasuje jest tylko jedno ale czyli silnik 1.2 Tce. Podczas oględzin stwierdziliśmy chrobotanie w silniku. Właściciel pojechał do ASO (jest jeszcze miesiąc gwarancji fabrycznej) diagnoza do wymiany napinacz i łańcuch. I tutaj moja zagwozdka brać czy nie. Uprzejma prośba o podzielenie się jak sobie poradziliście z problemami i co się dziej z autami (jest ok, ciągła walka, poszły na sprzedaż?:)). Czy ktoś miał przypadek że w ASO wymieniali napinacz, rozrząd ew. pompę oleju na gwarancji a potem gwarancja się skończyła a usterka wystąpiła ponownie. Jak reagowało ASO, wymieniali ponownie w ramach gwarancji na usługę i części (pomimo braku gwarancji fabrycznej)?. Będe wdzięczny za wszystkie informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 27.06.2018 o 11:09, shine napisał:

Witam ponownie,

 

Panowie i Panie, jak już wcześniej pisałem, po wymianie rozrządu problem u mnie bardzo szybko powrócił i hałasy się nasilały. Więc auto ponownie wstawione do mechanika, osłuchane, posprawdzane...diagnoza, przyczyna hałasu nieznana :) Nie chciałem pakować się w kolejne koszty i nie kazałam wymieniać po raz kolejny rorząd, bo przecież przy poprzedniej  wymianie wszystkie części były oryginalne, a przebieg to tylko śmieszne 3 tysiące kilometrów. Pomyślałem sobie, zabieram i jeżdże aż się rozleci całkowicie. Ale mój mechanik stwierdził, że jeszcze wymieni olej, bo ktoś, gdzieś mu tak podpowiedział, że tu może leżeć przyczyna. Ja mówię ok, koszt oleju żaden, spróbujemy. Zalany olejem Mobil 1 więc nie jakaś wyższa półka, tylko pierwszy lepszy jaki się nawinął pod rękę, ale o parametrach 0W40, nie tak jak w serwisie zalecają 5W40. Różnica niby znikoma, ale zrobiłem od wymiany 2 tysiące kilometrów i hałasy ustały, ucichły lub w ogóle ich nie ma , tak czy inaczej z kabiny ich nie słychać, na postoju również. Szczerze, sam w to nie wierze, ale chyba stał się jakiś cud lub na prawdę olej ma znaczenie. Gdyby to nie było moje auto, to sam bym w to nie uwierzył. Ale myślę, że wymiana oleju kosztuje tak mało, że każdy może przetestować to u siebie i sprawdzić czy to faktycznie pomaga też w przypadku innych czy tylko w moim przypadku. 

 

Pozdrawiam 

Witam po zalaniu Mobilem 1 0W40 , potwierdzam wyciszenie terkotania.

Po wymienie przejechałem jakies 500km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

19 godzin temu, iksigrek napisał:

Witam po zalaniu Mobilem 1 0W40 , potwierdzam wyciszenie terkotania.

Po wymienie przejechałem jakies 500km

 Świetna wiadomość, czyli mój przypadek nie był pojedynczy, tylko faktycznie olej przez producenta jest źle dobrany. Brawo Renault, naciągać klientów na wymianę rozrządu, czy nawet całych silników, gdy rozwiązanie problemu jest tak banalne. Ja swoją megane już sprzedałem więc nie będzie aktualizacji z mojej strony.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymienisz olej po prostu na nowy (świeży) to terkotanie często milknie na pewien czas. Znam to z własnego doświadczenia. Dużo przejechałem na terkoczącym kole i zawsze po wymianie oleju na nowy (zawsze 5W/40) koło na pewien czas milkło albo   zmniejszało częstotliwość występowania "dźwięków".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dwa tygodnie temu kupiłem 1.2 TCe 130 KM od przyjaciela i po przejechaniu 1000 km w zakresie obrotów 2000-3000 słychać wyraźne terkotanie. Pewnie zacznę od wymiany oleju,  na mobil 0w40 a później zobaczymy. Shine kiedy mechanik wymieniał u Ciebie części na nowe to były jakieś ślady zużycia rozrządu i ocierania o obudowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To uderzaj do ASO, jeżeli "przyjaciel" robił przeglądy to bez problemu się tym zajmą.

Mi sami przy okazji ostatniego przeglądu zwrócili na to uwagę - sprawdzili mimo że nie zgłaszałem problemu jakoś specjalnie. Nie zauważyli problemów ale jakby co mam się pojawić.

Renault wie o partii wadliwych elementów rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!