Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w zakresie 2200-3000


pataps

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, sylwekdm napisał:

@remco - współczuję. U nas możesz nie wiele wskórać. Teraz ratuje Ciebie tylko dobry rzeczoznawca, który oceni, że usterka wystąpiła dużo wcześniej, a ASO paliło głupa.

https://megane.com.pl/topic/80664-łańcuch-rozrządu-w-12-tce-131-ps/?do=findComment&comment=580468

https://megane.com.pl/topic/73025-spalanie-14-tce-130km-a-15-dci-110km/?do=findComment&comment=583662

Powodzenia Tobie życzę!

Temat jest niepotrzebnie rozdmuchany powiadasz??? Spójrz tylko na mój przypadek: WYMIANA SILNIKA po zaledwie 13000km, po kolejnych 13000km bardzo podobne objawy do tych, które wcześniej doprowadziły do konieczności wymiany silnika na nowy, gdy mój samochód był MIESIĄC w ASO Renault przy okazji wymieniania silnika na nowy dostałem zastępczą MEGANKĘ z silnikiem również 1,2 TCE tylko 115KM, a nie 130KM jak u mnie i co??? Też było słychać rozrząd!!! Przypadek??? Nie sądzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, remco napisał:

Temat jest niepotrzebnie rozdmuchany powiadasz???

Pisz o swoich doświadczeniach a nie po raz kolejny pijesz do innych, co mają odmienne zdanie :!: - Prezes

 

Ja wiem, że  1.2 Tce i w mniejszym stopniu 1.4 Tce - to badziewie. Dlatego pierwszy raz, od ponad 27 lat kupiłem diesla, choć ostatnie 20 lat przelatałem na lpg.

Tu masz trochę linków z for zagranicznych:

https://megane.com.pl/topic/83611-12-tce/#comments

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, remco napisał:

Temat jest niepotrzebnie rozdmuchany powiadasz??? Spójrz tylko na mój przypadek: WYMIANA SILNIKA po zaledwie 13000km, po kolejnych 13000km bardzo podobne objawy do tych, które wcześniej doprowadziły do konieczności wymiany silnika na nowy, gdy mój samochód był MIESIĄC w ASO Renault przy okazji wymieniania silnika na nowy dostałem zastępczą MEGANKĘ z silnikiem również 1,2 TCE tylko 115KM, a nie 130KM jak u mnie i co??? Też było słychać rozrząd!!! Przypadek??? Nie sądzę!

Cześć. 
awaria po 13 tys, kolejna znowu po 13 a teraz masz 71- sprawa dotyczy wozu z opisu czy jakiegoś innego ? Bo w 40 tys przebiegu z hałasującymi rozrządem nie uwierzę. Sam to przerabiałem w byłej megane - zaczął być słyszalny przy 30 a wymieniany przy 33 bo już grał jak cymbałki..

Ogólnie z tymi 1.2 to mega zagadka. Mi i teściowi rozrządy wymieniali.

W Kadjarze 1.2 spokój od 2017 roku, w Capturze też miałem ciszę.

Po wymianach rozrządu na gwarancji rozszerzonej (taka miałem wykupioną) meganki po prostu sprzedałem. Jeździło się fajnie ale silniki 1.2 są strasznie paliwożerne. W Kadjarze 1.6tce pali 1,5 litra mniej po mieście ;) w trasie przy takim samym stylu jazdy nawet ze 2 litry. I to zarówno w porównaniu do Megane jak i Captura. 
Na Twoim miejscu zmieniłbym rozrząd żeby nie hałasował i wóz na otomoto :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych autach sama wymiana rozrządu w sensie ślizgów i łańcucha nic nie da. Tam trzeba wymienić cały osprzęt żeby był spokój. Póki co mam nadzieję że tak jest. Całość wymieniona przy 58kkm teraz mam 90kkm I póki co nic się nie dzieje. Też się zastanawiam czy sprzedać póki jeździ i kupić coś innego. Ale wybór nie jest prosty przy 2dzieci plus żona plus pies. Meganka 3 w tym temacie jest spoko. Kolega kupił superb i wymienia sprzęgło inny octavie nowa i wymienia wtryski... Chyba już wolę wymienić znów rozrząd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprzedałem, nie po to miałem nowe auto żeby słuchać czy coś znowu terkota....poza tym skończyła się gwarancja, a to dla mnie zawsze znak do pozbycia się wozu. Na kadjara mam gwarancje do 2022 wiec jeszcze potrzymam, z reszta z tym silnikiem 1.6 tce to naprawdę super wóz, szkoda że nie było opcji automatu. 
Megane zamieniłem na merca B klasę - polecam, rewelacyjny wóz. 
Co do skody, mam firmową Octavię 3 XÎ 2016 rok, 227 tys przebiegu 2.0 tdi z chipem na 190 koni i 420Nm. Nic nie ruszałem w silniku.  Jeździ szybko i nabija kilometry. Serwis zgodnie z zaleceniami ASO i w silniku Castrol ;).

Dla mnie Skody są OK nie miałem z nimi problemów a miałem 3.

Teraz też czekam na Octavię 4 ale są problemy z produkcja i rejestracja przez lockdown w Czechach i braki w limicie na CO2 w Skodzie ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Nowy megane z salonu (1.2 130,2014) 104k przebiegu, z rozrządem nigdy nic nie było robione. Oczywiście przez wadliwy napinacz trza było wymienić bo już komp rzygal błędami. A taki oto obrazek jaki po ściągnięciu pokrywy. Ha tfu Renault 

78864FAA-8FF8-49A4-BA3F-D5138D62C4AF.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie póki co spokój po kompletnej wymianie przy 58 kk, nabite już 120 kk i nic się nie dzieje.
NA wypadek wszelaki założyłem dodatkowo filtr paliwa na własną rękę bo słyszałem, że pompa przy zbiorniku lubi padać i wtryski zasysają cały syf a wtedy i pompa i wtryski do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!