Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zamiana tarcz hamulcowych przód z 280 na 296 większe tarcze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Do megane III występują tarczę hamulcowe w zależności od silnika:

 

RENAULT 402060010R

 

Strona pasowania: oś przednia

Średnica [mm]: 280

Grubość tarczy [mm]: 24,0

Minimalna grubość [mm]: 21,8

Typ tarczy: wentylowana

Obróbka materiału: wysoko nawęglany

Powierzchnia: pokryty dodatkową warstwą

Ilość otworów: 5

Średnica otworu [mm]: 114,3

Wysokość [mm]: 44

Średnica otworu centrujacego [mm]: 68

Średnica wewnetrzna [mm]: 140

otwór o sr [mm]: 15,8

 

RENAULT 402066813R

 

Strona pasowania: oś przednia

Średnica [mm]: 296

Grubość tarczy [mm]: 26

Minimalna grubość [mm]: 23,4

Typ tarczy: wentylowana wewnętrznie

Średnica piasty kola [mm]: 68

Ilość otworów: 5

 

W moim megane przyszedł czas na wymianę tarcz i klocków, założone są 280 które chciałbym wymienić na 296. W związku z tym pytanie; czy ktoś dokonał takiej modyfikacji?? Jakie podzespoły trzeba wymienić żeby zamontować większe tarczę?? (zaciski, zwrotnicę, jarzma) Czy nie będzie problemu z ABS-em?? Czy pompa będzie ok??

 

Znalazłem podobny temat z megane I oraz

http://megane.com.pl/topic/61377-wieksze-hamulce-na-przod/page__p__422876__hl__wi%C4%99ksze+hamulce__fromsearch__1#entry422876

ale nie ma nic na temat megane III.

 

Czekam na podpowiedzi.

Edytowane przez kunstPS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to żeby założyć na przód np. tarcze i zaciski z Megane RS trzeba dorabiać jakiś adapter. Na allegro był kiedyś koleś, który sprzedawał takie zestawy (tarcze, zaciski, adaptery). Cena chyba oscylowała w okolicach 3500 zł. Z jego informacji wynikało, że pompa zostaje standardowa.

Nie wiem jak sytuacja wygląda z hamulcami z GT.

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Do tarcz 296 raczej 15" nie wejdzie ale ja nie mam z tym problemu.

Wole większe koło :D.

Tarcze 296 występują w modelach:

RENAULT MEGANE III coupe (DZ0/1_)

2.0 TCe (DZ0K) (2008.11 - ???); 1998.00 ccm - 180.00 KM/132.00 kW; Silnik: F4R 870

2.0 dCi (DZ0L) (2009.04 - ???); 1995.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik: M9R 610

2.0 dCi (DZ0G) (2009.04 - ???); 1995.00 ccm - 150.00 KM/110.00 kW; Silnik: M9R 615

 

RENAULT MEGANE III hatchback (BZ0_)

2.0 TCe (BZ0K) (2008.11 - ???); 1998.00 ccm - 180.00 KM/132.00 kW; Silnik: F4R 870

2.0 dCi (2009.04 - ???); 1995.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik: M9R 610

 

RENAULT MEGANE III kombi (KZ0/1)

1.9 dCi (KZ0N) (2009.05 - ???); 1870.00 ccm - 131.00 KM/96.00 kW; Silnik: F9Q 870; F9Q 872

2.0 dCi (KZ0L) (2009.04 - ???); 1995.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik: M9R 610

2.0 TCe (KZ0K) (2008.11 - ???); 1998.00 ccm - 180.00 KM/132.00 kW; Silnik: F4R 870

Czy ktoś posiadający w/w modele może mi podać numery fabryczne:

1. Zwrotnicy

2. Zacisku

3. Pompy hamulcowej

Numery fabryczne pomogą mi porównać to co jest w modelach i będę wiedział co przygotować do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karllo dzięki za odpowiedz. Bardzo przydatna stronka.

 

Dzięki tej stronie narodziło się kolejne pytanie:

Jakie wymiary ma jarzmo 410150001r?? od 2.0 dci

Czy będzie pasowało do zwrotnicy 400147163r lub 400154705r?? od 1.6 16v 110KM

Czy ktoś ma wymiary w/w części??

Najłatwiej będzie zostawić zwrotnicę przymocować jarzmo, zacisk, tarczę, klocki od 2.0 dci i po zabiegu. :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zmieniałem tarcze z 280mm na 324mm i jedyne co musiałem to zmienić zacisk i jarzmo. Kupowałem w ciemno i się udało więc myślę że u Ciebie będzie tak samo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Po długiej przerwie oraz przechowywaniu zacisków w garażu udało mi się przełożyć wszystko.

Jarzma, zaciski i tarczę z megane 2.0 dci pasują bez problemu przy felgach 16". Zostaje jeszcze delikatny luz do przyklejenia ciężarków.

Hamulce stały się dużo delikatniejsze, szybciej reagują na nacisk.

Jeśli komuś kończą się tarcze 280 to polecam wymienić 296. Koszty w stosunku do efektu zadowalające. Istnieje też możliwość wyboru producenta tarcz i klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Panowie - pytanie dosyć ekstremalne - czy ktoś zakładał (lub wie czy to w ogóle podejdzie) do meganki 3 hamulce z laguny III 3.0dci/3.5V6?

Tarcze są ogromne w porównaniu z tym co mamy standardowo (przód 320 mm, tył 300 mm).

Rozstaw śrub w kołach 5x114,3 (więc jeden problem odpada).

Tylne tarcze podobnie jak w megankach są z łożyskami ale czy podejdą na piastę?.

Ceny tarcz nie są zbyt niskie ale i tak są bardziej atrakcyjne od tych pod zaciski brembo z M3 RS.

 

Pogrzebałem po forach i podpytałem kilka osób. Do meganek na przód wchodza tarcze 280 (standardowa), 296 (GT, Laguna3, Grand Scenic i niektóre wersje Scenica) i 320 mm (Laguna GT). Na tarczę 320 mm trzeba mieć niestety felgi 17". Pod każdy rozmiar tarczy są inne jarzma z czego przy 296 i 320 jest ten sam rozstaw jarzmo-zacisk więc zaciski 296-320 są wymienne dla poszczególnych jarzm. Zaciski 320 z Laguny GT mają tłoczek 60 mm zamiast 57. Jeszcze nie wiem jak ma się sprawa z tyłem.

Procentowe zmiany pół powierzchni:

- 280 -> 296 - 10,5%

- 296 -> 320 - 7,5%

- 280 -> 320 - 23,4%

Tłoczek 57 -> 60 - 9,73%

 

Zmiany promienia tarczy wyrażone w procentach:

- 280 -> 296 - 5,4%

- 296 -> 320 - 7,5%

- 280 -> 320 - 12,5%

Tłoczek 57 -> 60 - 5%

 

Laguna GT 320 60mm

zaciski

410010004R prawy

410110004R lewy

410150002R jarzmo

 

laguna 296 57mm

zaciski

410110001R

410010001R

410150001R jarzmo

 

Megane GT 296 57

zciski

410110001R

410010001R

410150001R jarzmo

 

Megane 280 57

zciski

410111495R

410018218R

465013096R jarzmo

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!