Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu po wymianie dwumasy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Drodzy forumowicze mam taki problem. W mojej Megance II 2,0 16v benzyna padła dwumasa. Mechanik ją wymienił i pojawił się następujący problem. W aucie falują obroty od ok. 700 do 1100. Auto nie przyspiesza płynnie, generalnie brakuje mocy. Dwumasa była regenerowana kupiona w France Auto Pabianice. Mechanik twierdzi, że wygląda na to, że koronka (wieniec) na dwumasie z którego czujnik zczytuje obroty może być uszkodzona, wygięta. Udało mi się ustalić od moich kumlpi, że dwumasę w tym modelu trzeba osadzić wg puntktów, coś na zasadzie rozrządu, dodatkowo jeden z moich znajomych powiedział mi że czujnik powinien być podpięty w odpowiednim punkcie ułożenia wału. Koronka o której pisałem wcześniej jest na prawie całym obwodzie koła, tylko na bardzo krótkim odcinku jej brakuje i w tym właśnie położeniu powinien być wpięty czujnik. Co o tym myślicie? Ja mam podejrzenia, że może mechanik przez przypadek uszkodził czujnik położenia wału np. nie odpinając go przed opuszczeniem skrzyni. Na załączonych fotografiach oznaczyłem "koronkę" wieniec o którym mówię. Zdjęcia zapożyczone z internetu. Ktoś coś poradzi?

Pozdrawiam

post-91200-0-67994000-1463295666_thumb.jpg

post-91200-0-76997600-1463295681_thumb.jpg

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby jak miałby być tam wpięty, ktoś coś słyszał ale chyba niedokładnie... Jeżeli już to ten czujnik zamontowany jest w obudowie skrzyni i podczas obrotu koła wyłapuje przerwę w zębach na kole tą o której piszesz. Czujnik można podmienić bez większych problemów, znajduje się z przodu skrzyni lekko od dołu, po zdjęciu dolnej osłony widać go. Jutro mogę zrobić zdjęcia jak wygląda takowa dwumasa od 2.0 i czy ma jakieś znaki montażowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest podpięty tak jak napisałeś kolego, chodzi mi o to, że zdobyłem taką informację, że najpierw trzeba ustawić koło zamachowe w odpowiedniej pozycji (właśnie na tej przerwie na koronce), a następnie wkręcić czujnik. Miejsce wpięcia czujnika w obudowę skrzyni jest mi znane, stare koło zamachowe też mam i nie widzę tam żadnych znaków.

Nie wiem, czy to istotne, ale nowe koło zamachowe jest pomalowane całe na czarno, ta koronka również, nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie dla prawidłowego z czytywania danych z tej "koronki"

post-91200-0-01948200-1463302005_thumb.jpg

Edytowane przez konradkd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh zdemontować czujnik można ale nie trzeba jak umiejętnie się zakłada skrzynię, nie trzeba specjalnie ustawiać koła z tym wycięciem wedle otworu na czujnik on i tak znajdzie sobie tą przerwę jeżeli zamontowany będzie dobrze w otworze. Możliwe, że uszkodził go przy montażu skrzyni ale to można sprawdzić podmieniając go na inny używany. Możliwe, że jest tak jak mówi mechanik, że uszkodzony jest wieniec, trzeba to sprawdzić. Ja wolałbym aby mi regenerowali moją dwumasę, najwyżej poczekałbym parę dni więcej.

Podepnij pod komputer i sprawdź dokładnie błędy, falowanie obrotów ma też swoje różne powody, poczytaj co jest częstym powodem ich i wyklucz je, bo może to tylko zbieg okoliczności z założeniem dwumasy a co innego przy okazji się stało.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Największy paradoks tej sytuacji jest taki, że zanim wymieniłem dwumasę to poza jej rzępoleniem nic się nie działo, teraz nie rzępoli, a się dzieją rzeczy opisane wyżej.

 

Dodano: 09 cze 2016 - 16:28

Temat do zamknięcia. Problemem okazała się uszkodzony wieniec na dwumasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!