Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu po wymianie dwumasy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Drodzy forumowicze mam taki problem. W mojej Megance II 2,0 16v benzyna padła dwumasa. Mechanik ją wymienił i pojawił się następujący problem. W aucie falują obroty od ok. 700 do 1100. Auto nie przyspiesza płynnie, generalnie brakuje mocy. Dwumasa była regenerowana kupiona w France Auto Pabianice. Mechanik twierdzi, że wygląda na to, że koronka (wieniec) na dwumasie z którego czujnik zczytuje obroty może być uszkodzona, wygięta. Udało mi się ustalić od moich kumlpi, że dwumasę w tym modelu trzeba osadzić wg puntktów, coś na zasadzie rozrządu, dodatkowo jeden z moich znajomych powiedział mi że czujnik powinien być podpięty w odpowiednim punkcie ułożenia wału. Koronka o której pisałem wcześniej jest na prawie całym obwodzie koła, tylko na bardzo krótkim odcinku jej brakuje i w tym właśnie położeniu powinien być wpięty czujnik. Co o tym myślicie? Ja mam podejrzenia, że może mechanik przez przypadek uszkodził czujnik położenia wału np. nie odpinając go przed opuszczeniem skrzyni. Na załączonych fotografiach oznaczyłem "koronkę" wieniec o którym mówię. Zdjęcia zapożyczone z internetu. Ktoś coś poradzi?

Pozdrawiam

post-91200-0-67994000-1463295666_thumb.jpg

post-91200-0-76997600-1463295681_thumb.jpg

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby jak miałby być tam wpięty, ktoś coś słyszał ale chyba niedokładnie... Jeżeli już to ten czujnik zamontowany jest w obudowie skrzyni i podczas obrotu koła wyłapuje przerwę w zębach na kole tą o której piszesz. Czujnik można podmienić bez większych problemów, znajduje się z przodu skrzyni lekko od dołu, po zdjęciu dolnej osłony widać go. Jutro mogę zrobić zdjęcia jak wygląda takowa dwumasa od 2.0 i czy ma jakieś znaki montażowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest podpięty tak jak napisałeś kolego, chodzi mi o to, że zdobyłem taką informację, że najpierw trzeba ustawić koło zamachowe w odpowiedniej pozycji (właśnie na tej przerwie na koronce), a następnie wkręcić czujnik. Miejsce wpięcia czujnika w obudowę skrzyni jest mi znane, stare koło zamachowe też mam i nie widzę tam żadnych znaków.

Nie wiem, czy to istotne, ale nowe koło zamachowe jest pomalowane całe na czarno, ta koronka również, nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie dla prawidłowego z czytywania danych z tej "koronki"

post-91200-0-01948200-1463302005_thumb.jpg

Edytowane przez konradkd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh zdemontować czujnik można ale nie trzeba jak umiejętnie się zakłada skrzynię, nie trzeba specjalnie ustawiać koła z tym wycięciem wedle otworu na czujnik on i tak znajdzie sobie tą przerwę jeżeli zamontowany będzie dobrze w otworze. Możliwe, że uszkodził go przy montażu skrzyni ale to można sprawdzić podmieniając go na inny używany. Możliwe, że jest tak jak mówi mechanik, że uszkodzony jest wieniec, trzeba to sprawdzić. Ja wolałbym aby mi regenerowali moją dwumasę, najwyżej poczekałbym parę dni więcej.

Podepnij pod komputer i sprawdź dokładnie błędy, falowanie obrotów ma też swoje różne powody, poczytaj co jest częstym powodem ich i wyklucz je, bo może to tylko zbieg okoliczności z założeniem dwumasy a co innego przy okazji się stało.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Największy paradoks tej sytuacji jest taki, że zanim wymieniłem dwumasę to poza jej rzępoleniem nic się nie działo, teraz nie rzępoli, a się dzieją rzeczy opisane wyżej.

 

Dodano: 09 cze 2016 - 16:28

Temat do zamknięcia. Problemem okazała się uszkodzony wieniec na dwumasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!