Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu po wymianie dwumasy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Drodzy forumowicze mam taki problem. W mojej Megance II 2,0 16v benzyna padła dwumasa. Mechanik ją wymienił i pojawił się następujący problem. W aucie falują obroty od ok. 700 do 1100. Auto nie przyspiesza płynnie, generalnie brakuje mocy. Dwumasa była regenerowana kupiona w France Auto Pabianice. Mechanik twierdzi, że wygląda na to, że koronka (wieniec) na dwumasie z którego czujnik zczytuje obroty może być uszkodzona, wygięta. Udało mi się ustalić od moich kumlpi, że dwumasę w tym modelu trzeba osadzić wg puntktów, coś na zasadzie rozrządu, dodatkowo jeden z moich znajomych powiedział mi że czujnik powinien być podpięty w odpowiednim punkcie ułożenia wału. Koronka o której pisałem wcześniej jest na prawie całym obwodzie koła, tylko na bardzo krótkim odcinku jej brakuje i w tym właśnie położeniu powinien być wpięty czujnik. Co o tym myślicie? Ja mam podejrzenia, że może mechanik przez przypadek uszkodził czujnik położenia wału np. nie odpinając go przed opuszczeniem skrzyni. Na załączonych fotografiach oznaczyłem "koronkę" wieniec o którym mówię. Zdjęcia zapożyczone z internetu. Ktoś coś poradzi?

Pozdrawiam

post-91200-0-67994000-1463295666_thumb.jpg

post-91200-0-76997600-1463295681_thumb.jpg

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby jak miałby być tam wpięty, ktoś coś słyszał ale chyba niedokładnie... Jeżeli już to ten czujnik zamontowany jest w obudowie skrzyni i podczas obrotu koła wyłapuje przerwę w zębach na kole tą o której piszesz. Czujnik można podmienić bez większych problemów, znajduje się z przodu skrzyni lekko od dołu, po zdjęciu dolnej osłony widać go. Jutro mogę zrobić zdjęcia jak wygląda takowa dwumasa od 2.0 i czy ma jakieś znaki montażowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest podpięty tak jak napisałeś kolego, chodzi mi o to, że zdobyłem taką informację, że najpierw trzeba ustawić koło zamachowe w odpowiedniej pozycji (właśnie na tej przerwie na koronce), a następnie wkręcić czujnik. Miejsce wpięcia czujnika w obudowę skrzyni jest mi znane, stare koło zamachowe też mam i nie widzę tam żadnych znaków.

Nie wiem, czy to istotne, ale nowe koło zamachowe jest pomalowane całe na czarno, ta koronka również, nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie dla prawidłowego z czytywania danych z tej "koronki"

post-91200-0-01948200-1463302005_thumb.jpg

Edytowane przez konradkd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh zdemontować czujnik można ale nie trzeba jak umiejętnie się zakłada skrzynię, nie trzeba specjalnie ustawiać koła z tym wycięciem wedle otworu na czujnik on i tak znajdzie sobie tą przerwę jeżeli zamontowany będzie dobrze w otworze. Możliwe, że uszkodził go przy montażu skrzyni ale to można sprawdzić podmieniając go na inny używany. Możliwe, że jest tak jak mówi mechanik, że uszkodzony jest wieniec, trzeba to sprawdzić. Ja wolałbym aby mi regenerowali moją dwumasę, najwyżej poczekałbym parę dni więcej.

Podepnij pod komputer i sprawdź dokładnie błędy, falowanie obrotów ma też swoje różne powody, poczytaj co jest częstym powodem ich i wyklucz je, bo może to tylko zbieg okoliczności z założeniem dwumasy a co innego przy okazji się stało.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Największy paradoks tej sytuacji jest taki, że zanim wymieniłem dwumasę to poza jej rzępoleniem nic się nie działo, teraz nie rzępoli, a się dzieją rzeczy opisane wyżej.

 

Dodano: 09 cze 2016 - 16:28

Temat do zamknięcia. Problemem okazała się uszkodzony wieniec na dwumasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!