Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przebieranie i dziwny dzwiek Megane 2.0 turbo


RysiekO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od kilku dni jestem posiadaczem Renault Megane II, 2.0 Turbo, 2005r. W piątek odebrałem samochód z warsztatu (wymiana m.in. rozrządu). Po dojeździe do domu (ok. 12km) z pod maski zaczął dobiegać odgłos jakby ocierania, popiskiwania. Dzieje się to na biegu jałowym. Dzisiaj sprawdziłem dokładniej, na zimnym silniku zaraz po odpaleniu tego dźwięku nie ma. Kiedy silnik trochę popracuje i obroty spadną na ok. 750, dźwięk ten się pojawia, a im cieplejszy silnik jest on bardziej wyraźny. Dochodzi on z prawej strony, z okolic rozrządu, paska osprzętu. Samochód ma moc, trzyma obroty i nic niepokojącego poza tym dźwiękiem nie zauważyłem. Dźwięku nie słychać w kabinie. Nagrałem film po przejechaniu 15 km, z wyłączoną klimatyzacją.

Czy może to być wina zbyt mocnego naciągnięcia paska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KZFR nie było wymieniane. Przed wymianą rozrządu z pod maski nie dochodziły te dźwięki. Sam silnik pracuje cicho i równo. Jak jutro znajdę chwilę, to odstawię auto z powrotem do warsztatu. Zaczynam obstawiać, że to może być jakieś łożysko przy pasku osprzętu, po wymianie paska mogło się odezwać.

Jeśli 2.0 T 163KM to nie ma kzfr.
Czyli w tym silniku nie ma KZFR?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, jak w temacie, gdy odpalę meganke slyszę, że raz po raz trochę przebiera, zastanawiam sie co to moze być, czyżby wtryski? Na dodatek z okolicy rozrządu dochodzi jakby taki metaliczny pogłos, myślałem na początku ze to jakaś rolka paska wielorowkowego, rozrząd nie dawno zmieniany tzn. Parę tysięcy temu może z 5

Meganka 2.0 turbo 163 km przebieg 100 tys serwisowany itd, nie dawno kupiony.

Z góry dziękowka za odpowiedzi i rady

Filmik z dzwiekiem zaczerpniety od "RysiekO"

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez simon1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć i dzięki za szybką odpowiedź. 

 

Samochód jest z 2012 r. Mam go od końca października 2019.. kupiłem go ze sprawdzonym przebiegiem 95 tys. km.

 

W połowie grudnia 2019 zmieniłem:

1 Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 - oryginał 
2 Rozrząd + p-pa wody - oryginał 
3 Zestaw paska osp. - oryginał

Nie doczytałem żeby wymienić również koło pasowe korbowodu.. 

 

Problem zauważyłem, a raczej usłyszałem po ok. miesiącu użytkowania, kiedy mniej więcej poznałem samochód - jeszcze przed oddaniem samochodu do mechanika. 

Z okolic rozrządu dochodzi dziwny dźwięk - stukot/terkot/drgania jakby metaliczne szczególnie słyszalne na niskich obrotach na  biegu jałowym - na sprzęgle również, jakby coś dostawało drgań i stukało o coś.. kiedy silnik schodzi z obrotów do swojego 800-900 obr./min wtedy najbardziej można zauważyć tą przypadłość. Próbowałem nagrać to dyktafonem z wnętrza samochodu - coś da się usłyszeć, ale nie wiem czy będzie to dla kogoś wystarczające - dźwięk w tle (te najbardziej słyszalne krótkie drgania to chyba puszka, której nie zauważyłem w drzwiach :)) najlepiej słychac pod koniec jak obroty się stabilizują... - tutaj link: https://drive.google.com/file/d/11-4VMFqsP8PaA65jRclKv_5a_vaWRw5w/view?usp=sharing

 

Przeczesałem to forum i jeszcze kilka innych miejsc - niektórzy piszą o poduszkach, inni o dwumasie, inni o kole pasowym, przewodzie klimy, itd. 

 

Proszę o ewentualne sugestie.. 

 

Z góry dzięki za pomoc!

 

Pozdrawiam, 

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Maciek85 napisał:

Proszę o ewentualne sugestie.. 

1/Jest to bardzo udany silnik firmy reno ;

       a/ z hydrauliczną regulacją zaworów, dlatego polecam ;      

               -  olej Valvoline Syn Power 5W40 lub klasę wyżej 0W40,

               -  filtr markowy oleju; mann, knecht, purflux,

               -  wymiana co ok ;10.000 km, 

       b/ bardzo dobry do instalacji lpg IV generacji,   

       c/ zalecany mechanik - to znający silniki reno, 

55 minut temu, Maciek85 napisał:

Z okolic rozrządu dochodzi dziwny dźwięk - stukot/terkot/drgania jakby metaliczne szczególnie słyszalne na niskich obrotach na 

biegu jałowym - na sprzęgle również, jakby coś dostawało drgań i stukało o coś.. kiedy silnik schodzi z obrotów do swojego

800-900 obr./min wtedy najbardziej można zauważyć tą przypadłość

2/ Wg; mnie to koło pasowe wału korbowego, ( konsultacja wskazana u mechanika ) ;

         a/ powinno być zmienione przy wymianie paska rozrządu,

         b/ producent przewiduje wymianę koła pasowego przy ok;120.000 km,

         c/ w obecnej sytuacji, przy zmianie koła pasowego należy ;

                  -  wymienić pasek, gdyż tak zaleca producent,

         d/ koło pasowe z wyższej półki cenowej lub oryginał,

3/ Warto zainteresować się stanem koła pasowego alternatora,

1 godzinę temu, Maciek85 napisał:

W połowie grudnia 2019 zmieniłem:

1 Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 - oryginał 

4/ KZFR w tych silnikach należy do trwałych, nie tak jak dla 1,6 ;

       -  przeważnie wytrzymuje ok; 200.000 km lub więcej,

        - stare KZFR możesz próbować odsprzedać.

        

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. 

 

Zanim zdecydowałem się na ten samochód przeczytałem sporo dobrych opinii na temat tego silnika, dlatego się zdecydowałem ;)

 

Jeśli chodzi o olej to ostatnio zalałem MOTUL 8100 X-CESS 5w40. 

 

W najbliższym czasie wymienię koło pasowe korbowodu (raczej podstawie na oryginał) wraz z paskiem i tak jak piszesz, sprawdzę koło alternatora... 

 

Wymieniłem KZFR bo gdzieś przeczytałem, że warto to zrobić z rozrządem - dzięki za sugestię. 

 

Po tych zabiegach dam znać czy problem ustał. 

 

Pozdrawiam

Maciek 

A w temacie dobrego mechanika od Renault to muszę zrobić dobre rozeznanie w okolicach Nowego Sącza... Bo raczej do tego ostatniego nie wrócę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!