Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.6 K4M 838 rosną obroty po wciśnięciu sprzęgła


Lukew73

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

od paru miesięcy mam Fluence'a z silnikiem benzynowym 1.6 K4M838 i zauważyłem, że po wciśnięciu sprzęgła obroty silnika wzrastają z 750 na ok. 900. Natomiast po uruchomieniu rozgrzanego silnika obroty spadają poniżej 750 i dopiero po chwili osiągają tą wartość. Wyczyściłem i przyuczyłem przepustnicę oraz czujnik MAP, ale nic się nie zmieniło. Jest to dla mnie o tyle dziwne, że w moim poprzednim Scenicu z silnikiem 1.6 K4M858 nie było takich objawów, czyli po wciśnięciu sprzęgła obroty się nie zmieniały, a po uruchomieniu rozgrzanego silnika obroty spadały do 750 i stały w miejscu.

Czy ktoś spotkał się z takim zachowaniem silnika?

Pozdrawiam

Łukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Paweł. Czujnik podciśnienia przeczyściłem specjalnym sprayem, a czujnik temperatury powietrza dolotowego wymieniłem na nowy. Mam clip'a i dzisiaj, po nocy, porównałem wskazania czujników temperatury powietrza dolotowego i cieczy chłodzącej - różnica 0,2 st. C, więc zakładam, że są sprawne. Tak sobie myślę, że może to kwestia oprogramowania i należałoby je zaktualizować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zwróciłem uwagi, sprawdzę, z tym że jak mam rozgrzany silnik to od razu przełącza mi się na gaz.

Z tego co zwróciło moją uwagę, to przy zapaleniu zimnego silnika obroty idą na ok. 1500obr.i spadają do normalnych poniżej tysiąca.

Edytowane przez Tomek65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym u mnie jest tak samo. Tylko po uruchomieniu rozgrzanego silnika spadają poniżej 750 i dopiero po chwili osiągają tą prędkość. Wymieniłem dzisiaj o-ring na czujniku podciśnienia i 2 razy było dobrze, czyli po uruchomieniu rozgrzanego silnika obroty spadły do 750 i na nich się zatrzymały. Ciekawe czy może być to kwestia nieszczelności tego czujnika? Swoją drogą mogłoby być lepsze jego mocowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten, który jest niżej (u mnie zielony) 6,8 x 1,9 , a ten wyżej (u mnie czarny) 6,3 x 2,4 - zastosowałem o większej średnicy, żeby ciaśniej siedział. Przed montażem o-ringi posmarowałem wazeliną techniczną, żeby ułatwić montaż i zapobiec ich uszkodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomek. Niestety uszczelnienie czujnika podciśnienia nie pomogło. Coś u mnie jest nie tak. Jutro jadę do serwisu. Może oni coś wymyślą.

 

Dodano: 03 lip 2016 - 20:21

W serwisie nic nie wymyślili. Sprawdzili wersję oprogramowania. Jest najnowsza. Wyczyścili jeszcze raz przepustnicę. Stwierdzili, że wszystko jest ok i że taki "urok" tych silników. Chyba będę musiał się do tego przyzwyczaić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!