Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Będę musiał wymienić przednie amortyzatory, prawy już ma bardzo niską sprawność i coś w nim chyba na dziurach zaczyna dudnić. Tył robiony był chyba za 2-3 lata temu i był dość prostą operacją (amory+sprężyny). Czy z przodu trzeba od razu wymieniać komplet ze sprężynami (nie są fizycznie pęknięte)? Co się wymienia razem z amortyzatorami (łożyska, osłony, odboje, itp.)? Na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę?

Na allegro widziałem oryginalne amortyzatory Renault po ok. 200 zł/szt. W ASO sprawdzę po VINie dokładny nr ale czy występowały różne warianty (w moim przypadku kombi z 2006 1.9 dCi)?

Jakie są koszty takiej wymiany na markowych podzespołach?

Dziękuje,

Sebastian

 

P.S. Zbieżność potem do regulacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam siedzą chyba jeszcze wszystko fabryczne części... Pewnie zrobi się z tego 1.000 zł :(

 

Dodano: 28 cze 2016 - 23:28

Serwis podliczył mnie dzisiaj na prawie 1.000 zł za same amorki z wyminą :( Trzeba będzie poszukać gdzieś taniej....

Edytowane przez [email protected]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w tematach polecanych mechaników w Twojej okolicy i tam wymień zamiast w ASO. Zaoszczędzisz kilka ładnych stówek. Ja bym pokusił się też o wymianę tych części, co Rosol pisał, jeżeli nie planujesz rozstawać się z Meganą przez najbliższy czas. Zaoszczędzisz sporo kasy, robiąc to za jednym zamachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprócz samych amortyzatorów jak czytam to widzę, że dokupić trzeba osłony, występują też poduszki kolumny lub poduszki w komplecie naprawczym razem z łożyskiem, możecie polecić jakieś konkretne sprawdzone marki (HUTCHINSON, SKF itp..).

Jeśli amortyzatory nie oryginalne to jakiej firmy? Kto robił pierwszy montaż dla Renault?

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poduszki miałem pozrywane wiec radzę zakupić. łożyska wymyłem i ponownie nasmarowałem są łatwo rozbieralne. Warto do nowych amortyzatorów kupić nowe osłony z odbojami. Spręzyn nie ma sensu ruszać. Rozbierzesz ,obejźysz, pomierzysz i zdecydujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując w InterCarsie:

Amortyzatory Monroe - 211 zł/szt.

Osłona z odbojem Monroe - 91 zł/komplet

Poduszka z łożyskiem SNR - 181 zł/szt.

Razem: 875 zł

 

Na ipart.pl to samo wychodzi o ok. 200 zł taniej.

 

Zostaje jeszcze robota, ASO 330 zł, zwykły warsztat pewnie ze 150-200 zł.

 

Są w sklepach na allegro tak jak wcześniej pisałem amortyzatory oryginały Renault po 200 zł to bardzo podobnie jak Monroe ze sprawdzonej hurtowni (IC), będzie miedzy nimi różnica, czy to faktycznie tylko kwestia napisu na amortyzatorze?

 

P.S. Monroe występuje w wersjach oryginal i reflex, ktoś czy jest faktycznie różnica?

Edytowane przez [email protected]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Cześć,

możesz się pochwalić, co wymieniałeś i na co? Ja właśnie dziś zamówiłem sprężyny + amorki + górny montaż + łożysko + odboje. 1670 zł :D. Zdecydowałem się na Eibach + Bilstein. Jakoś tak wysoko stał i postanowiłem zaszaleć :). Przód i tył. W sumie to prawie nowe zawieszenie w aucie :D.

Postanowiłem jednak zaoszczędzić i jutro biorę się sam za wymianę.

Czy ktoś może mi powiedzieć, jakiej długości ściągacze do sprężyn na przód muszę kupić? Najczęściej spotykane to 26cm lub 38cm.

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie dziś zamówiłem sprężyny + amorki + górny montaż + łożysko + odboje. 1670 zł

Trochę przepłaciłeś za przednie zawieszenie. Ja wymieniałem w tamtym tygodniu cały przód bez sprężyn i z robocizną zapłaciłem 900zł. Łożyska SNR i poduszka górna, amorki KYB gazowe (olejowe wytrzymały 5 lat i olej poleciał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26/38 to maksymalny rozstaw łap.

Z dłuższymi masz zawsze większe pole manewru.

 

P.S. Monroe występuje w wersjach oryginal i reflex, ktoś czy jest faktycznie różnica?

Original - standardowy amortyzator olejowo-gazowy lub olejowy (robi swoje bez zbędnych fajerwerków)

Reflex - zawsze olejowo-gazowy. Bardzo szybka reakcja na zmianę kierunku ruchu. Super sprawdza się na autostradzie.

Reflex zastąpił na europejskim rynku sensa-track.

Edytowane przez Lionel2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!