Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie przyjaciele, będzie krótko i konkretnie.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

Od dłuższego czasu narasta problem półośki z prawej strony.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

Przy wymianie końcówki drążka zauważyłem wyraźnie rozchwianą półoś, koło lata a amortyzator też wydaje się chwiejny, dodatkowymi objawami są głośne trzaski przy ruszaniu i zatrzymywaniu samochodu.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

I teraz moi drodzy pytanie, nie znam się na samochodach, w jaki sposób wymienić uszkodzoną część ? Zakupując całą półośkę czy sam przegub (jeśli tak to który wew. czy zew. ? ) Jak zrobić to najtańszym kosztem ?

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

Poniżej tak to wygląda

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

Dzięki i pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mylisz pojęcia... gdzie półoś a gdzie maglownica z końcówkami... Najlepiej odwiedź polecanego mechanika niech to zrobi za ciebie.

Szarpiesz za końcówkę ukazując luz na maglownicy/drążku kierowniczym a nie na półosi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Karllo,

możliwe że pomyliłem pojęcia, samochody to nie moja dziedzina...trochę mnie zmartwiłeś mówiąc, że to przekładnia kierownicza...czy da się z tym coś zrobić ? Czy można to w jakiś sposób dokręcić ? Czy jazda z takim luzem jest bezpieczna ? Czy maglownica do wymiany ? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Oczywiście, że sam drążek kierowniczy się da wymienić i w Twoim wypadku należy to zrobić (2szt.). Na pierwszy montaż do megane II szły TRW.Cena prawie tyle co końcówka drążka.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim to jedź do kogoś kto ci sprawdzi czy luz jest na maglownicy czy na drążkach, wymienisz wtedy co potrzeba, czasem w dobrej kasie można kupić kompletną maglownicę z drążkami i końcówkami. Jeśli to twoja meganka z filmu to wymień od razu harmonijki, które nie są drogie a w pełni ochronią drążek z maglownicą. Bardzo możliwe że dlatego szlag trafił maglownicę lub drążki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak obiecałem, słowa dotrzymałem.

<><><><><><><><><><><><><><>

Wymieniłem drążek kierowniczy z prawej strony, stary był rozklekotany, posiadał duże luzy. Wymiana trwała krótko i sprawnie, ale nie przyniosła większego efektu !

<><><><><><><><><><><><><><>

Co prawda wyeliminowałem głośniejsze stuki ze skręconymi stukami przy jeździe do tyłu, jednak w dalszym ciągu słychać trzaski przy ruszaniu i hamowaniu.

<><><><><><><><><><><><><><>

W sumie zastanawiam się jeszcze ... i może powie mi ktoś bardziej doświadczony...czy jeśli drążek był wkręcony to powinny być stuki jeśli ruszamy mocno drążkiem w lewo/prawo ? Wzdłuż nie ma żadnych hałasów.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ruszasz prawym drążkiem, do przodu i do tyłu (tzn. w stronę przodu i tyłu auta) i są luzy to znaczy, że masz wytartą tuleje plastikową listwy przekładni. Tu masz jak to wygląda: https://www.drive2.ru/l/288230376151743664/#post , https://www.drive2.ru/l/288230376152455636/.

Wymiana bardzo prosta jak masz usuniętą blokadę kierownicy. Podczas cofania listwy przekładni trzeba uważać żeby za bardzo jej nie wsunąć bo można zerwać taśmę w zwijaku pod kierownicą. Dobrze też wypiąć końcówkę drążka z lewego koła.

A jak wygląda sytuacja z lewej strony są jakieś luzy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Qwe, dzięki za zainteresowanie tematem.

 

Jestem nieco przybity po wczorajszej naprawie, nie dość że samochód nie przestał trzaskać to po przejechaniu krótkiego odcinka muszę stwierdzić, że jak stukało tak stuka dalej i częściej, już nie tylko podczas ruszaniu i hamowania w ostatnich metrach ale także w trakcie jazdy podczas chwilowego hamowania. W dodatku wczoraj o czym nie pisałem, w trakcie jazdy próbnej po naprawie pojechałem po pieniądze do bankomatu dla mechanika, pojawił się dodatkowy problem z wciśnięciem hamulca, ot tak po prostu po paru minutach, nie dało się go wcisnąć, może minimalnie...tak że samochód delikatnie zwalniał ale bez ręcznego się nie obyło i dobrze że nie jechałem zbyt szybko bo wiadomo jak to wygląda w mieście w godzinach szczytu, zostawiłem samochód i mechanika :D ... wieczorem wróciłem do samochodu, teoretycznie hamulce działają, ale i tak pozostają wątpliwości czy nie zatnie się sam z siebie w trakcie jazdy. Wycieków żadnych nie zlokalizowałem, natomiast zauważyłem gdy wcisnę 3-4 pedał do oporu, jeden po drugim, to pedał na jakiś czas blokuje się w górnej pozycji dokładnie tak jak wczoraj. Chyba brak odpowietrzenia ? Ale dlaczego przydarzyło się to właśnie wczoraj kiedy od chwili naprawy hamulców (3 miesięcy) nic się nie działo.

Wracając do drążka kierowniczego, są luzy gdy ruszam drążkiem od tyłu do przodu auta, one są słyszalne cały czas podczas ruszania i zatrzymywania się a także skręconych kołach słychać jakby przeskakiwanie. Nie ma luzów natomiast gdy ruszam drążkiem kierowniczy wzdłuż przekładni. Lewa strona podobno jest OK, tak przynajmniej stwierdził zaprzyjaźniony mechanik więc tej strony nie ruszaliśmy. Chociaż mam pewne zastrzeżenia do jego wiedzy na temat silnik 1.9DCI i budowy przekładni, o czym się niestety upewniłem to i tak zostaje mi jedynie on jako najtańszy mechanik chyba na całym Śląsku :mrgreen:

 

Dzisiaj oddałem samochód do elektryka więc temat pozostaje otwarty.

Dzięki za wskazówki.

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!