Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

do gaszenia silnika się nie posunę hehehe, wydaje mi się że to najmniejsze spalanie jakie mogę osiągnąć z taką prędkością na 6 biegu 74 km/h na trasie. Dziś trasa z Elbląga do Gdańska ale będę jechał normalnie ale tez nie przesadnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem korbowód na takich obrotach przy 5 biegu cierpi. Takie obroty są bezpieczne na 1 czy 2 biegu, ale nie 5. Osobiście na 4,5 czy 6 biegu nie schodziłbym poniżej 2200 obrotów, tym bardziej że 1.2 TCe podobno ma dwumasówkę....

 

Koło dwumasowe jest w 1.4 TCE.

Edytowane przez XanderIII
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa Gdańsk - Elbląg, komputer zresetowałem na obwodnicy trójmiejskiej, a wynik odczytany w Elblągu pod domem :) na obwodnicy 100 km/h a później według przepisów +/- 5km/h ;)

 

post-73492-0-97135600-1468710261_thumb.jpg post-73492-0-32726300-1468710264_thumb.jpg post-73492-0-52183800-1468710266_thumb.jpg

 

Dodano: 17 lip 2016 - 19:25

Chętnie zobaczę średnie z 1000km. Wyniki przy eco bardzo przyjemne.

 

W sierpniu będę jechał jeszcze raz koło Hamburga to pojadę eko ale 800 km nie 1000.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszczę proszę o sprawdzenie chwilowego spalania na prostym odcinku przy 150km/h na tempomacie. Ten 1000km nie chodziło mi o eco trasę tylko o wyniki z normalnego użytkowania trochę miasta, trochę trasy. Samo miasto też chętnie zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim celu mnie przedrzeźniasz :?:

Postaram się na autobani zrobić filmik ze spalania chwilowego od 120 - 150 co 10km/h, oczywiście tylko na tempomacie, z miasta spalanie na krótkim odcinku drogi zaczynając od zimnego silnika oczywiście, na odcinku okolo 6km.

 

Dodano: 18 lip 2016 - 14:28

W 1.2 TCe niema dwumasy :notacrook: .

Jeżeli chodzi o dwumase to właśnie w tym egzemplarzu co ja mam to jest koło dwu masowe.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedni mówią że jest, inni że nie ma, albo nie we wszystkich TCe, jeszcze na bank chyba nikt nie wymieniał, więc sprawa dalekiej przyszłości, oby :) .

Pytałem się na "czat online" na stronie renault, podałem im numer vin i powiedzieli mi że mój egzemplarz posiada kolo dwumasowe na 100%

 

Dodano: 19 lip 2016 - 20:24

To jeszczę proszę o sprawdzenie chwilowego spalania na prostym odcinku przy 150km/h na tempomacie. Ten 1000km nie chodziło mi o eco trasę tylko o wyniki z normalnego użytkowania trochę miasta, trochę trasy. Samo miasto też chętnie zobaczę.

Spalanie w mieście Elbląg

 

post-73492-0-92260200-1468952560_thumb.jpg post-73492-0-35121600-1468952564_thumb.jpg post-73492-0-73911300-1468952567_thumb.jpg

Zbieram 1000km w cyklu mieszanym przy normalnej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestudiowałem wątek i widzę jeden poważny błąd...

Resetowanie komputera w trakcie jazdy poważnie zakłamuje wynik, gdyż początkowe

rozpędzanie auta zostaje usunięte z obliczeń.

 

Zbieram 1000km w cyklu mieszanym przy normalnej jeździe.

 

Ale jak zrobisz 1000km bez resetowania w cyklu mieszanym to spalanie powinno być na prawidłowym poziomie.

Zakładając, że nie przejedziesz tego patrząc na wskazania chwilowego paska tylko będziesz korzystał z auta zwyczajnie

to te 6,9 jeszcze podskoczy.

 

Jadąc energicznie - ten silnik lubi sobie łyknąć ale frajda z jazdy też jest, może nie ma 200KM ale turbo i tak daje

moment i kopa.

 

Z mojej strony:

Aktualnie jestem po trasie wakacyjnej Katowice - Dźwirzyno - Katowice.

Megane III Kombi 1.2 TCe 130KM, dwie osoby i cały bagażnik załadowany, tylne siedzenia puste.

Średnia z komputera to 7,4L/100 z całej jazdy.

Jazda nad morze przebiegała przez A4 w kierunku Wrocław/Legnica, skręt na Lubin i Gorzów Wielkopolski przed Legnicą a potem już na Szczecin i potem Dźwirzyno.

W trakcie urlopu jedna trasa Dźwirzyno - Koszalin - Dźwirzyno.

Komputer zresetowany po zatankowaniu Shella 95 Nitro + do pełna na stacji w Katowicach przed ruszeniem, potem tankowanie na trasie w okolicach Szczecina do pełna zwykłe 95.

Trasa nad morze kończyła się wynikiem około 8 litrów ale to przypuszczam, że wynikało

z faktu dużych korków w okolicach Gorzowa Wielkoposlkiego i tego, że miejscami poleciałem ile się dało.

Droga powrotna - 99% przepisowo i co ciekawe - bez korków.

Autostrada przepisowo (przy wyprzedzaniu czasem więcej), krajowe 90/100, ekspresowe 100/120,

wszystkie wiochy i miasta 40/50/60/70 (zależy jakie ograniczenia).

Wyprzedzanie tylko w na drogach z dwoma pasami w jednym kierunku.

Tempomat używany gdzie się dało, nawet w mieście.

 

Z zaobserwowanych zjawisk - przy 140 pasek chwilowego spalania trzymał się średnio w okolicach 7-8 litrów.

Przy 90/100 - 5-6 litrów.

Przypuszczam, że jakby przejechać całą trasę 70 km/h i 6 biegu to spalanie mogło by utrzymać się w okolicach 4 litrów, ale wtedy podróż nie trwała by 8 godzin tylko 15,

co już nie jest przyjemną podróżą tylko męczarnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie mam na liczniku 800km jeszcze 200 km i zrobię zdjęcia, jak na razie średnie spalanie wychodzi mi 5,8l/100. jeżeli chodzi o trasę poruszam się między Gdańskiem a Elblągiem( raz na 2 tygodnie), w Elblągu jeżdżę w mieście, trasy tez pokonuje miedzy Elblągiem a Nowym Dworem Gdańskim dość często, niestety budują obwodnice miedzy Elblągiem a Gdańskiem i omijam korki jeżdżę przez wioski gdzie jest dość pusta droga, ograniczenia są przestrzegane ;) szczególnie na wioskach ;) trasy robię na tempomacie i jeżdżę na swój styl czyli bezpiecznie, oczywiście wyprzedzenia innych pojazdów są jak najbardziej. Zaniżone jest spalanie przez te trasy bo w mieście zrobię np. 20 km a w trasie 50 km.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość zmienił(a) tytuł na Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!