Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci 110 KM - oborty silnika na 6 biegu


seba884

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

jestem posiadaczem M III Grandtour 1.5 dci 100km (kod silnika KZ1G)

przebieg ponad 180 000,00.

 

Mam do Was pytanko odnośnie wartości obrotów waszych samochodów przy jeździe na 6 biegu.

Wróciłem kilka dni temu z weekendu nad morzem (trasa Katowice -Gdańsk)

średnie spalanie przy jeździe nad morze wyszło 6,6 (troszkę w korkach + klima, jazda średnio między 130-140 max)

Wracając tą samą trasą wykręciłem około 6,5 (czyli podobnie).

 

Takie spalanie generalnie jestem w stanie zaakceptować biorąc pod uwagę, że jechałem w żoną i małym dzieckiem (troszkę zapakowany) praktycznie całą trasę na klimie.

Zastanawia mnie natomiast jedno - dość wysokie obroty na tym 6 biegu.

Jadąc w okolicach 100 km/h obrotomierz wskazuje wartości około 2000 obrotów - moim zdaniem to troche dużo.

Dla porównania moja szefowa w pracy jeżdżąca VW Jett-a 1,6 TDI na 5 biegu ma te same wartości..

 

Przy jeździe około 120 km/h obroty to około 2400

Przy 130 km/h już około 2600

Przy 140 km/h około 2800-2900

 

Przyznam, że trochę mnie to zastanawia. Zdaję sobie sprawę, że skrzynia w tym modelu ma dość krótkie przełożenia, ale mimo wszystko..

 

Zastanawiałem się też czy nie wynika to z zaniedbania pozostałych podzespołów z tym, że:

- ostatnio wymieniałem wszystkie filtry (paliwa, oleju i powietrza, kupując te markowe)

- na trasę odpowiednio dopompowałem oponki tak jak wskazuje producent

- wymieniałem sworznie wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatorów i hamulce

 

Mój mechanik wspominał też ostatnio, że mogę w najbliższym czasie wymienić sobie łożysko przednie prawe, bo powoli się jego żywot kończy.

Myślałem, że może to być też jakąś przyczyną, ale przy hamowaniu silnikiem ewidentnie nie czuć oporu toczenia samochodu.

 

Jak to jest u Was z tymi obrotami na 6 biegu?

 

Co jesczę mogę tutaj zrobić w tym przypadku, by poprawić te wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest zestrojona skrzynia biegów w tym silniku, i to prawidłowe przełożenia dla tego rocznika. Lekko Cię pocieszę - znajomy w 2009 roku kupił nowe w salonie Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS (silnik Renault). Skrzynia biegów w Grand Vitarze 1.9 DDiS jest chyba żywcem zamontowana z wersji benzynowej 1.6. Przy 100 km/h na 5 biegu (tylko 5 biegowa skrzynia) 1.9 DDiS ma aż 3 tyś obr ! Jazda 130-140 km/h to koniec jazdy, hałas porównywalny z Kamazem :) Tak więc Suzuki nie ma pojęcia wyciszeniu samochodu. Suzuki Grand Vitara jest świetne w teren, i tu się kończy wersal. Megane III dCi to prawdziwy Lexus jeśli chodzi o komfort jazdy w porównaniu do Grand Vitary, która kosztowała lekko ponad 100 tyś zł. :) Wracając do przełożeń skrzyń biegów, nowsze samochody mają już znacznie dłuższe przełożenia skrzyni biegów, kosztem oczywiście osiągów. Przykładowo Clio IV dCi ma 3 tyś obr przy 170 km/h (skrzynia 5 biegowa), natomiast Clio III dCi 86 KM miało 3 tyś obr przy 130 km/h (skrzynia również 5 biegowa). Nowe Megane IV również ma znacznie dłuższe przełożenia skrzyni biegów. Renault Talisman 1.6 dCi przy 140 km/h ma niecałe 2600 obr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jesczę mogę tutaj zrobić w tym przypadku, by poprawić te wartości?

Obroty silnika przy określonej prędkości są ściśle zależne od rodzaju skrzyni biegów. Tam nic się nie reguluje i nie ustawia.

Możesz wymienić skrzynię lub założyć większe opony.

Druga sprawa, może ślizgać się sprzęgło i obroty silnika mogą wzrastać bardziej niż wynikało by to z zastosowanego przełożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pewnie jedno z poniższych oznaczeń ze świadectwa homologacji:

K9K G6

KZ890H

 

dodam że auto jest z 2015 r, wersja silnika energy

na początku sam byłem zaskoczony obrotami - przy 130km/h jest ok 2250rpm, przy 140km/h niecałe 2400rpm, przy 150km/h - 2500 rpm

szóstka jest wyraźnymn nadbiegiem, tj. można jechać 100-110km/h, jednak jeśli chce się dynamicznie przyspieszyć np. do 130km/h, warto zrobić to na 5 i dopiero wtedy wrzucić 6.

 

jeśli chodzi o spalanie, przy predkości 130-140km/h mam ok 5,5l/100km

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!