Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprawdź wtryski i dostosuj poziom oleju


Nati_1994

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Jestem nowa na forum. Zakładam nowy temat bo od przeglądania wszystkich już nie mogę się połapać. Otóż 4 lipca kupiłam Renault Megane II 1,9 dci 2003 r, 120KM. Wszystko było ok, jakieś 2_3 tygodnie temu wymieniony olej. Przedwczoraj wsiadam do auta i zapalił się serwis oraz napis po niemiecku einspritzung überprü̱fen. Jak to kobieta wystraszyłam się, nie miałam przy sobie internetu żeby sprawdzić co to znaczy, zgasiłam silnik i zapaliłam ponownie. Komunikat zgasł. Jechał am do domu w strachu ale udało się. W domu zaczęłam szukać co nieco i wynika na to że oznacza to "sprawdź wtryski", czyli konkretnie co?? Wczoraj odjeżdżam z domu i komunikat bitte öl nachfüllen czyli dostosuj poziom oleju? Niedawno co wymieniany olej (12.07.2016 dokładnie) wlane 4,5 l i zrobione ponad 1000 km a tu nagle bagnecie poziom minimum. Tata wczoraj dolał olej (już nie powiem dokładnie ale na pewno 500ml, może trochę więcej) rano było ok ale patrzyłam jakąś godzinę temu i z 3 kresek na bagnecie wydawało mi się, że zostały 2. Jestem już totalnie spanikowana. Godzinę temu go odpalam i znów SPRAWDŹ WTRYSKI! Przejechałam jakieś 500 m do 3 biegu i mocy na pewno nie stracił, po czym zgasiłam i uruchomiłam silnik ponownie i wszystko ok. Co robić? Jechać na komputer? Pomóżcie proszę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy odpalisz samochód przyciśnij po lewej lub po prawej stronie przycisk od komputera. Wtedy komputer sprawdzi stan oleju. Pamiętaj żeby nie było go za dużo bo to również jest niebezpieczne. Co do sprawdzania manualnego nie sprawdzaj na gorącym silniku, odczekaj chwilę aż olej spłynie z powrotem do miski i pamiętaj że auto musi stać na płaskim bez wzniesień itp.

 

Co do wtrysków to się nie wypowiem ale warto by sprawdzić co mówi clip

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju to czasem po wymianie należy trochę dolać oleju, gdyby dalej ubywało to może być problem z turbiną. Elektroniczny wskaźnik potrafi raz pokazać pełny stan a za jakiś czas trochę mniej, często zależy to od czasu jaki upłynął po zgaszeniu silnika.

Komunikat "sprawdź wytryski" dotyczy bardzo wielu rzeczy, od prozaicznych typu spalona świeca do poważniejszych typu nieodpowiednia regulacja turbosprężarki lub zawór egr. Podłączenie clipa lub innego programu powie dokładnie czego ten komunikat dotyczy. Na zapas nie ma się czym przejmować skoro samochód normalnie jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Stan oleju na bagnecie sprawdzałam na płaskim podłożu oczywiście i silnik na pewno był zgaszony dłużej niż 15 minut. Sprawdzę też po południu. Dziś jestem umówiona na komputer. Jak kupowałam to facet mówił, że jest po regeneracji turbiny i faktycznie, jest faktura załączona do dokumentów (regeneracja turbosprężarki). Myślę sobie teraz, może wiedział, że coś jest nie tak i dlatego sprzedał :/ Mam nadzieję, że komputer wyjaśni moje wątpliwości i obawy.

PS. Co do stanu oleju na komputerze zawsze pokazywało olstand ok, tylko ten raz zapaliło mi się coś innego

Dziękuję :)

 

Dodano: 12 sie 2016 - 07:25

No i stało się, wczoraj wracałam z pracy samochód przy zmianie biegów zaczął się dusić i przy ruszaniu trzeba było dać dużo gazu bo inaczej zgasł. Przy wjeździe pod mieszkanie (małe wzniesienie) zgasł i po dwukrotnej próbie zapalania poddałam się. Przy pomocy przejeżdżającego rowerzysty samochód postawiłam na chodniku i czekałam na przyjazd chłopaka i taty. Auto kręciło ale zapaliło dopiero po wciśnięciu w podłogę pedału gazu, po czym z tłumika zaczęła wydobywać się chmara czarnego dymu. Stwierdziliśmy, że prawdopodobnie EGR. Po zaprowadzeniu go do mechanika okazało się, że uszczelka pod głowicą PRAWDOPODOBNIE!. Miał dzwonić dziś rano jak go rozbierze i zobaczy, lecz już wczoraj zadzwonił. Uszczelka, głowica, tuleje, świecie tak "zamontowane", że nie wiadomo czym to w ogóle wyciągnąć, no i prawdopodobnie jeszcze wtryski... Także koszt +/- 3000 zł.

Jednym słowem masakra.

 

Dodano: 26 wrz 2016 - 13:02

Szukam podobnych tematów na forum i nic nie mogę znaleźć.

Kupiłam "nowy" używany silnik F9A (1900 zł), po zamontowaniu go przez mechanika, po około 10-15 minutach na włączonym silniku i postoju wypluł uszczelkę pod głowicą. Głowica do planowania, "spec" od głowic wszystko sprawdził, splanował (300 zł), mechanik zamontował (łączny koszt mechanika 2400 zł! - olej x2, filtry, uszczelka głowicy, kolektora, uszczelniacze, podkładki pod wtryski, sprawdzenie wtrysków, pasek rozrządu, świece, szczotki, plus dwa stabilizatory, które i tak trzeba było zrobić). W poniedziałek odebrałam auto, wczoraj przy jeździe jakiś dziwny dźwięk, tata z chłopakiem sprawdzali i prawdopodobnie pękł pasek od alternatora, zaprowadziliśmy auto do domu, zajrzeli jeszcze pod maskę- olej uciekł do płynu czy tam odwrotnie. Moje pytanie znowu WYPLUŁ USZCZELKĘ.

Mechanik powiedział żeby przyprowadzić do niego to zobaczy. Ten pan, który planował głowicę zapytał czy mechanik założył nowe szpilki i jaką uszczelkę włożył. Jak myślicie wina mechanika? Na tego od głowicy byłabym pewna, natomiast mechanika nie koniecznie, po tym incydencie spotkałam się z opiniami, że zdziera kasę, a potrafi stare części założyć bądź z niższej półki kasując za górną.

 

Co teraz robić? Nie mam już pojęcia. Może silnik jest felerny? Z kasy się kompletnie spłukałam, a tu jeszcze auto nie naprawione. Sprzedać? Ale ile dostane za auto w takim stanie? Kupiłam je w lipcu, niecały miesiąc pojeździłam, później u mechanika do teraz :/

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!