Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem z kliimatyzacją manualną. Auto było w serwisie klimy, nabili ją, odgrzybili, ale też stwierdzili że panel sterowania jest uszkodzony. Po włączeniu przycisku AC jego dioda się nie zapala, nie działa też 1 i 2 bieg nawiewu (tu pewnie rezystor jest winny). Wymieniłem panel sterowania (w serwisie chcieli 120zl za samą robote) ale niestety to samo. I teraz pytanie - czy jeżeli gdzieś dalej jest problem (sprężarka itp.) to przycisk powinien świecić czy nie? Przycisk ogrzewania szyby działa ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diodę sygnalizującą załączenie klimatyzacji zaświeca moduł zespolony w kabinie (UCH). Zaświeci wówczas gdy otrzyma informację z panelu załączenia klimatyzacji, że jest wciśnięty przycisk AC i wentylator nawiewu pracuje. Może jest to uzależnione od sprawności pierwszego biegu wentylatora i zacząłbym właśnie od tego. Sama sprężarka i jej przekaźnik nie mają wpływu na zaświecenie kontrolki AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dioda sama w sobie sygnalizuje tylko, że naciśnięty został przycisk AC i wysłane żądanie uruchomienia klimy, aby się świeciła nie musi pracować wentylator (chyba, że mnie pamięć myli, ale wątpię), a czy ruszy klima to już inne warunki są sprawdzane. Tobie się nie zapala dlatego, że w UCH masz skonfigurowaną pozycję klimatyzacja na brak. Musisz to przestawić na klimę manualną to dioda się zapali i klima też ruszy jeśli reszta jest OK.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób się to konfiguruje? Trzeba clipem czy jak? Oprócz tego mam kilka innych problemów z elektroniką (wycieraczki nie smigaja, przy włączeniu świateł mijania zapala się też prawe drogowe) czy może to mieć coś wspólnego ze sobą? Może uch pada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobie się nie zapala dlatego, że w UCH masz skonfigurowaną pozycję klimatyzacja na brak. Musisz to przestawić na klimę manualną to dioda się zapali i klima też ruszy jeśli reszta jest OK.

Czyżbyś się podłączył CLIP-em do tego konkretnego auta, że wypowiadasz się tak kategorycznie?

nie działa też 1 i 2 bieg nawiewu (tu pewnie rezystor jest winny)

Dokładnie i dopóki tego nie naprawisz będzie problem z klimatyzacją.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobie się nie zapala dlatego, że w UCH masz skonfigurowaną pozycję klimatyzacja na brak. Musisz to przestawić na klimę manualną to dioda się zapali i klima też ruszy jeśli reszta jest OK.

Czyżbyś się podłączył CLIP-em do tego konkretnego auta, że wypowiadasz się tak kategorycznie?

1.Miałem identyczny przypadek w samochodzie kolegi.

2.Dioda zareaguje na przycisk tylko gdy klima będzie ustawiona w UCH, inne podzespoły nic do tego nie mają, a prawdopodobieństwo że oba panele są tak samo uszkodzone jest bardzo małe.

A w jaki sposób się to konfiguruje?

Clipem lub np. MaxiEcu i elm327.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dioda sama w sobie sygnalizuje tylko, że naciśnięty został przycisk AC i wysłane żądanie uruchomienia klimy, aby się świeciła nie musi pracować wentylator (chyba, że mnie pamięć myli, ale wątpię

Tu się nie zgodzę, samo naciśnięcie przycisku nie zapali diody. Diodę zaświeca moduł UCH po otrzymaniu sygnału z przycisku AC i przełącznika wentylatora. I tu nie jestem pewien czy decyduje samo położenie przełącznika czy odpowiednie napięcie na którymś z pinów przełącznika. Normalna rzecz, że moduł UCH musi mieć w konfiguracji odpowiedni rodzaj klimatyzacji. Samą sprężarką steruje komputer silnika na podstawie żądania z UCH, czujnika ciśnienia klimatyzacji i warunków pracy silnika.

Nie wiemy czy klimatyzacja użytkownika sajplus wcześniej pracowała i czy konfiguracja pojazdu jest prawidłowa. To pokaże clip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączenie zupełne nawiewu podczas włączonej klimatyzacji nie powoduje gaśnięcia diody AC. Dioda się świeci, a klima nie działa. Dioda według mnie jest niejako odpowiedzią UCH, że wszystkie układy sprawne i klima gotowa do uruchomienia, kiedy pojawia się sygnał włączenia dmuchamy to włączana jest też klima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam już klimy manualnej bo przerobiłem na klimatronik i nie mogę sprawdzić, ale z tego co pamiętam dioda zapalała się u mnie na wyłączonym wentylatorze, częściowo potwierdza to też opis kolegi droopy

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak kaag pisze też w drugą stronę. Sprawdziłem u siebie dzisiaj. Wentylator wyłączony i naciśnięcie AC powoduje zapalenie diody plus słychać cyknięcie jakiegoś przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!