Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Renault Megane II ph I


kamil2266

Rekomendowane odpowiedzi

Wybór silnika w pierwszej kolejności zależy ile robisz km w roku i gdzie przeważnie używasz samochód miasto czy trasy.

Potem już konkretnie szukamy silnika mało awaryjnego.

Jak już wiemy co chcemy szukamy perełki ;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma być auto do dojazdów do pracy(ok 15 km w jedną stronę) więc raczej wolał bym benzynę bo wiadomo może więcej pali, ale tańsza w naprawach. A tak w ogóle jak czytałem o silnikach benzynowych to są w miarę mało awaryjne i tanie w naprawach oczywiście mówię o 1.4 i 1.6 16v bo te mnie interesują

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie według mnie 1.4 to silniki trochę już za słabe jak dla tego auta, które wcale tak mało nie waży, a i klima obciąża. Przede wszystkim wyraźnie mniejszy moment obrotowy między 1.4, a 1.6 16V. Też mam 1.6 16V i moc nie powala na kolana, ale jest wystarczająca dla tego auta. Skrzynia z 6 biegami faktycznie może być fajna bo jazda autostradą moim autem powyżej 130-140 km/h przestaje być przyjemna przez hałas od silnika. Dodatkowy bieg na pewno obniża prędkość obrotową i jest w środku przyjemniej. Co ważne, za słaby silnik do samochodu wcale nie jest ekonomicznym rozwiązaniem. Żeby rozbujać auto trzeba taki silnik bardziej kręcić, a to się odbija na spalaniu oczywiście.

A jak chcesz poznać realne spalanie 1.6 16V to w moim przypadku póki co miasto 9-10 na setkę, a w trasie 6.5-7.5l. Specjalnie nie bawię się w eko-jazdę, więc wyniki dla przeciętnie ciężkiej nogi ;)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku jeśli chodzi o LPG po mieście w granicach 10.5 litra gazu,normalna jazda nie dziadkowa,w trasie udało mi się najniżej zejść na 7 litrów,bez klimy i max 100 km/h,delikatne obchodzenie się z gazem. Normalnie w trasie w granicach niecałych 8 litrów lpg. Benzynki 9 litrów po mieście w trasie da się zejść poniżej 7 litrów. Zdecydowanie z wyboru 1.6 zamiast 1.4,ale najlepiej 2.0,mi 1.6 wystarcza,przesiadłem się z innego 1.6 16v ale to jest o wiele żwawsze,zależy też kolego z czego się przesiadasz i czego oczekujesz. Co sprawdzić,przedewszystkim słynne odpływy czy nie leje się woda do środka,otworzyć schowek pod nogami pasażera z przodu,elektryka,działanie każdej pierdoły we wnętrzu,reszta to jak w normalnym aucie,czy coś nie ściąga,nie tłucze,nie ciągnie itd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzałbym z tym spalaniem. W trasie przy cięższej nodze minimum 8 litrów (110-120 km/h + wyprzedzanie żwawe, nawet na trójce, jeśli ciężarówki czy coś). W mieście koło 9-10 litrów benzyny przy żwawym ruszaniu np. w Poznaniu, to minimum.

Obecnie w gazie średnie spalanie przy podobnej jeździe to ok. 11 l/100 km, oczywiście klima ciągle na auto, czyli latem w 100% włączona (stała średnia z 400 km na trasach + 100 km po mieście). Oszczędny silnik to to nie jest, ale na gazie da się go przeżyć.

Przy 4-ech osobach daje się spokojnie wyprzedzać. W ciągu niecałego tygodnia zrobiłem 3 tysiące km (w 4 osoby na pokładzie, z czego ok. 1,7k km z bagażami na full) i auto daje radę. Jak jedziesz w pojedynkę to nie ma co porównywać. Na autostradach jest głośno (od 130 km/h), ale jak przekroczysz 150 km/h (magia niemieckich autostrad), to o dziwo daje się to znieść i hałas jest akceptowalny jak na tę prędkość. Siedząc z tyłu dźwięk silnika jest przy tej prędkości nawet przyjemny i nie jest tak głośno, jak za kółkiem, więc o pasażerów się nie martw. Osobiście obecnie kupiłbym 2.0 benzynę, aby mieć 6 biegów, albo 2.0 dCi dla ciszy i spokoju (i mocy :D).

Jeśli chcesz dojeżdżać tym autem tylko do pracy, to śmiało kup nawet 1.4, wystarczy. Jeśli jakieś wakacje lub inne trasy, to minimum 1.6, który powinien spełnić Twoje oczekiwania, jeśli nie latasz więcej niż 120 km/h. Jeśli robisz więcej tras, to oba silniki 2.0 się spełnią. 15 km to nie jest jakaś bardzo krótka trasa, aby diesel się nie sprawdził. A 2.0 dCi jest dość bezawaryjny, mocny, 6-biegowy oraz występuje tylko w wersji po lifcie. A 150 KM robi swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o wspomnianym 1.5 dCi bo mamy w rodzinie dwa takie silniki i sprawują się dobrze.

I mam jeszcze pytanie apropo wspomnianej Megane 1.5 dCi 82 KM czy jest w niej koło dwumasowe czy nie ma bo trochę czytałem o tym, ale nikt tego jasno nie wytłumaczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sobie dCi odpuścił, w tym 1.5 nie ma co prawda dwu masowego koła zamachowego, DPF ani turbiny ze zmienną geometrią, są za to obracające się panewki i padające wtryski ;). Ale może wynika to z tego że jestem uprzedzony do diesli :D

Co do benzyny 1.4 16V ma oznaczenie K4J i występuje w dwóch wersjach 82 i 98km (różnią się tylko sterownikiem) i jest to praktycznie bezawaryjny silnik ;) u siebie mam już prawie pół miliona kilometrów ;D nie jest za to demonem prędkości, ale jakoś sobie radzi. Na spokojne dojazdy do pracy czy dłuższe wyprawy z normalnymi prędkościami jest jak najbardziej ok - był stosowany także w Clio II, Clio III, Kangoo, Thalia II, Modus a także w Scenic I i II

W 1.6 dochodzi jeden sprawiający problemy element - koło zmiennych faz rozrządu, za to jest już 113km KM i jeździ się przyjemniej ;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!