Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zalane UPC choinka na wyswietlaczu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wiem ze było dużo tematów związanych z UPC ale mam problem. Jakiś miesiąc temu padło mi sprzęgło i niepotrzebnie chciałem odpalić Meganke na biegu co poskutkowało tym ze nie było prądu w kabinie działały tylko awaryjne i centralny. Okazało się ze bezpiecznik na klemie, oczywiście wymieniłem go następnie wyskakiwał błąd blokady kierownicy.. norma.. okazało sie ze pod UPC sa jeszcze bezpieczniki no i udało sie odpalić. Wymienili mi sprzęgło i rozrząd. Podczas wymiany bezpiecznika od blokady kierownicy okazało sie ze cały modów jest zaśniedziały. Wyczyściłem wszystko założyłem i działa. Dwa dni temu samochód zgasiłem i chciałem zamknąć z pilota niestety nie działa.. Jak sie pozniej okazało akumulator padł oczywiście go wymieniłem i znow ten sam bład blokady kierownicy, znów wszystko wyczyściłem i działa. Pojechałem z 10 km i niestety samochód zgasł. Wywalił injection fault (sorry za literówki jak są). Odpalił z tym błedem ale trzeba było go trzymac na 1,5 obr zeby sie zgasł, Podjechałem do domu i zgasilem. Chciałem sprawdzic czy odpali i niestety teraz jest elektronic fault i nie pali. Nie mam juz sił do tego samochodu.. Na desce choinka ..

 

I tu jest moje Pytanie czy moduł UPC moze byc odpowiedzialny za sterownik silnika albo cos zwiazany z tym bo mam wielki dylemat czy tego auta poprostu nie zezłomowac jak to wtryski albo jakas inna poważniejsza rzecz.

 

Zapomniałem dodac megane 1,9 diesel 120KM

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczęsny moduł UPC jest odpowiedzialny za praktycznie wszystko, od czujnika oleju, wtryski, magistralę CAN, rozrusznik, oświetlenie, pompę paliwa, blokadę kierownicy i wiele innych - stąd jego jakakolwiek awaria powoduje masę problemów. Kto projektował tą piekielną elektronikę :mad: ... przed liftem awarie UPC, korodowanie i wypalanie pinów w kostkach czy zalewanie całego UPC to norma, do tego kabelki liche i cienkie jak papier - mamy idealny przepis na problemy.

Po lifcie w PHII chyba się zorientowali i zastąpili to badziewie modułem USM-C, ciekawe jak z jego trwałością <_<

 

elektronic fault, injection fault, a tym bardziej błąd blokady kierownicy najczęściej jest powiązany z tym modułem i w twoim przypadku raczej tam szukałbym przyczyny awarii, ale równie dobrze może to być cokolwiek innego

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziś pojeździłem trochę w deszczu i z 3 km od domu autko zgasło, kilka prób odpalenia i nic. Zepchnąłem na bok i poszedłem do domu. Po godzinie odpalam autko i pali za pierwszym, tylko że wycieraczki chodzą non stop, kontrolki: kierunków, olej, ładowanie, poduszki, servis świeci. Ładnie świeci napis injection fault wspomagania nie ma i zgasić silnika nie da rady start-stopem. Zalanie? Wystarczy wysuszyć?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, u mnie były te same objawy, wycieraczki kierunki, nie dało się zgasic silnika.

Odkręć klemę, porozłączaj kostki i wyciąg UPC. W domu na spokojnie ściągnij jego plastikową obudowę, wysusz i oczyść cały moduł oraz wszystkie jego piny (najlepiej sprayem typu kontakt) to samo z kostkami w aucie, u mnie pomogło - po takiej samej akcji nie ma póki co żadnych problemów :) . Jak to zrobisz i wszystko będzie w porządku, ściągnij cztery kołki z podszybia i wyczyść dwa kanały odpływowe (idzie to zrobić, bez odkręcania wycieraczek), to przez to, że są zapchane woda zalewa ten nieszczęsny moduł.

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam/miałem to samo w kwestii odpalania. Auto podczas jazdy po prostu nagle sobie gasło i nie szło go odpalić, dopiero po kilku/kilkunastu kręceniach szło. Podmieniłem moduł UPC, bo mam drugi (choć też z pewnymi problemami), i od tej pory jest OK z działaniem silnika, ale nie wiem jak ugryźć temat bo aktualne UPC jest bardo niepewne. Na module powodującym problemy z działaniem silnika jest wiele śniedzi obok różnych przekaźników i pod nimi. Jak to się czyści bezpiecznie dla elektroniki, szczególnie jak to jest pod jakimś przekaźnikiem?

Przy okazji w kwestii odpływów podszybia. Ja na pewno mam przytkany ten od strony pasażera, woda schodzi ale baaardzo wolno i niestety po większym deszczu słyszę chlupanie tam za szybą, choć auta mi jeszcze nigdy w środku nie zalało. Próbowałem tam wpychać grubszy drut, ale w pewnym momencie się blokuje i nie idzie dalej. Dawałem dużo siły i nic z tego. Jak to przepchać skutecznie, od dołu szukać ujścia i tam wpychać drut?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPC wyjęte ,wyczyszczone kantaktem c i u suszarka i heja złożone i działa .

Gdzie są dokładnie te kanaliki podszybia bo nie mogę znaleść ?

Wycieraczek ,jednej nie udało mi się odkręciś (mój ściągacz do łożysk nie podejdzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij spinki na bokach tego podszybia i będziesz mógł je podważyć bez ściągania wycieraczek na tyle, że zobaczysz odpływ. Można faktycznie to zrobić bez odkręcania tego wszystkiego, przez kratkę wprowadzasz jakiś drut, z tym że u mnie drut w pewnym momencie się blokuje w tym kanale i nie idzie nic zrobić :/

Daj link do środka, którym czyściłeś to UPC, będę wdzięczny bo też to muszę zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam pryskaj gdzie jest syf ,śniedż elektronice to nie zaszkodzi

Znalazłem te odpływy (od pasażera nie mam wcale ) drugi [cenzura] jak tralala .Ale już drożny.

 

Na tym forum wysławiamy się cenzuralnie :!: - Prezes

Edytowane przez Prezes
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!